دانلود و خرید کتاب پس از ظهور (ما بعد الظهور) حسن کریم‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پس از ظهور (ما بعد الظهور) اثر حسن کریم‌پور

کتاب پس از ظهور (ما بعد الظهور)

انتشارات:میراث ماندگار
امتیاز:
۲.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پس از ظهور (ما بعد الظهور)

کتاب پس از ظهور (ما بعد الظهور) با نام فرعی بر اساس قرآن، حدیث، تاریخ (تحلیلی روایی از منابع هزارساله شیعه و اهل‌سنت) نوشتۀ حسن کریم‌پور است. این کتاب را نشر میراث ماندگار منتشر کرده است.

درباره کتاب پس از ظهور (ما بعد الظهور)

مطالعه و قلم‌فرسایی در موضوع موعود آخرالزمان، پر از روح امید، هیجان مثبت، انگیزه به زندگی و دل‌سپردگی به امام خوبان علیه است. بزرگان فراوانی از غیبت کبری، به‌حکم تکلیف، در باب مهدویت و مهدی شناسی، از زوایای مختلف قلم زدند. به‌جاست از همه تلاشگران عرصه مهدی شناسی، از دوران غیبت کبری تاکنون، یاد کرده و سر تعظیم در مقابل این مجاهدات‌ها فرود آوریم. علمای بزرگی از جمله: محمد بن یعقوب کلینی، محمد بن محمد بن نعمان معروف به شیخ مفید، محمد بن حسن شیخ طوسی، شیخ محمد بن ابراهیم میروف به شیخ نعمانی، ابن شهرآشوب، شیخ محمد بن حسن معروف به شیخ طوسی، ابن بابویه شیخ صدوق، محقق اول جعفر بن حسن حلی، ابو منصور علی بن احمد طبرسی (صاحب کتاب شریف احتجاج) و از منابع سنی، صحاح سته، سنن‌های از جمله: سنن ابن ماجه، سنن ابو داود سجستانی و مستندهای نیز مانند: مسند ابی حنبل، مسند ابی یعلی در منابع اهل‌سنت ...

دلیل و ضرورت انجام این تحقیق راهبردی در چند نکته است. اول این که در بین جامعه ایمانی مسلمانان، کمبود مباحث معرفتی «اتفاقات قبل از ظهور منجی» و یا «اتفاقات پس از ظهور منجی» احساس می‌شد و دوم این که قلم این‌گونه مباحث و موضوعات، قلم تخصصی مجامع علمی است و مخاطب عام که اکثر جمعیت هستند از آن بی‌بهره بود.

سنگینی و ثقالت مباحث تخصصی و نیز بی‌رغبتی مخاطب عمومی به این‌گونه مباحث، ما را بر آن داشت که قلم به کار گرفته شده در روایتگری تحلیل درون متن، قلمی ساده، جذاب، و قابل‌فهم درعین‌حال ضابط‌مند باشد و تلاش شد به این نگاه تا آخر وفادار بمانیم و تا انتها از آوردن متن‌های عربی در متن اصلی پرهیز شد ولی در مقابل، آدرس منبع روایت را در پاورقی ذکر شد و حتی گاهی علاوه‌برآن، بخش عربی حدیث نیز ذکر شد تا با مراجعه به منابع، احادیث در دسترس محققان محترم قرار گیرد.

در این جستار علمی، به طور تقریب، ۱۹۰۰ روایت در موضوع منجی موعود و مهدویت در ارتباط با بخش «قبل از ظهور»، «لحظات و آنات ظهور منجی موعود» و به طور ویژه سه فصل پایانی به مسئله پس از ظهور منجی موعود مورد بررسی و بازخوانی قرار گرفت.

خواندن کتاب پس از ظهور (ما بعد الظهور) را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

علاقه‌مندان به علوم قرانی می‌توانند از مخاطبان این کتاب باشند.

بخش‌هایی از کتاب پس از ظهور (ما بعد الظهور)

تعداد و شمار رهبران و جانشینان از نسل پیامبر اسلام

تعداد و شمار رهبران و جانشینان الهی از نسل پیامبر اسلام ص، چند نفر هستند؟ برای پاسخ به این پرسش، در کتاب «الغیبه» نعمانی به نقل از پیامبر اسلام آورده است که ایشان فرمودند:

«مثل اهل‌بیت من در این امت، مثل ستارگان آسمان است. هرگاه ستارة ناپدید شود، ستاره دیگر طلوع می‌کند همین که چشم‌هایتان به‌سوی او چرخانید و به‌سوی او اشاره کردید، فرشته مرگ سر می‌رسد و او را با خود می‌برد و شمار روزگار کوتاه یا دراز است و نمی‌دانید چه کسی امام است. فرزندان در این میان یکسان‌اند و در همین حال روزگار است که ستاره شما پدیدار می‌شود، او را بستایید و باور کنید.»

و یا در کتاب «المناقب» ابن شهرآشوب به نقل از ابوطفیل آورده است عبدالله بن عمر به من گفت:

دوازده خلیفه؛ پس از پیامبر خدا ص را بشمار. ابن شهر آشوب، در روایت بالا، از قول عبدالله بن عمر نیز به تعداد خلفاء و جانشینان پیامبر نورانی اسلام ته اشاره دارد و تاکید می‌کند تعداد آنان، ۱۲ نفر هستند. همین روایت از شیخ طوسی ره هم نقل گردیده است. در کتاب «الغیبه» شیخ طوسی ره به نقل از عبدالله بن عمر آورده است که گفت: از پیامبر خدا شنیدم که فرمود پس از من، دوازده خلیفه خواهند بود. همچنین در کتاب «الغیبه» نعمانی به نقل از سایم بن قیس آمده است: «بر فلانی می‌گذشتم که گفت: محمد، مانند درخت خرمایی است که در خاکروبه روییده است». نزد پیامبر خدا آمدم و سخن او را به ایشان گفتم. پیامبر خدا خشمگین شد و با همان خشم، بیرون آمد و به منبر رفت و انصار همچون چنین دیدند، سلاح برگرفتند. 

نظرات کاربران

Saeid Mirzaei
۱۴۰۲/۰۲/۲۷

این نویسنده کتاب باغ مارشال داره چطور میتونم تهیه کنم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۲۵ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۲۵ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان