دانلود و خرید کتاب زندگی با سرطان آنه جانسون ترجمه فرحناز مهربان بوشهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زندگی با سرطان اثر آنه جانسون

کتاب زندگی با سرطان

معرفی کتاب زندگی با سرطان

کتاب زندگی با سرطان نوشته آنه جانسون و چارلی دلدوکا و رگ موریس است و با ترجمه فرحناز مهربان بوشهری در انتشارات نمای علم منتشر شده است. این کتاب به افرادی که خودشان یا اطرافیانشان درگیر سرطان از طریق پذیرش آن و تعهد به ادامه روند درمان پرواز بر فراز طوفان کمک می‌کند.

درباره کتاب زندگی با سرطان 

این کتاب توسط روانشناسانی نوشته شده است که با افرادی که تحت تأثیر سرطان زندگی می‌کنند کار می‌کنند. بر اساس اطلاعات، ایده‌ها و استراتژی‌های مفید افرادی ست که سرطان را همراه با خانواده، دوستان و متخصصان خودتجربه کرده‌اند. چارچوب این کتاب رویکردی به نام پذیرش و تعهد درمانی (ACT) است.

این کتاب انواع تغییراتی را که ممکن است پس از تشخیص سرطان رخ دهد، شرح می‌دهد. اغلب، اثرات فیزیکی سرطان آشکارترین تغییراتی است که افراد با آن مواجه می‌شوند. این تغییرات می‌تواند شامل تغییراتی در بدن شما باشد - مانند ریزش مو، تغییر وزن و جای زخم. ممکن است مشکلات دیگری مانند حالت تهوع، خستگی و درد را تجربه کنید.

علاوه بر تغییرات جسمی، اثرات روانی سرطان نیز وجود دارد که مقابله با آنها دشوار است. این کتاب قصد دارد به شما کمک کند تا با برخی از تغییرات روانی، فیزیکی و روابط شما که ممکن است پس از تشخیص سرطان رخ دهد کنار بیایید.

رویکردی که در این کتاب استفاده می‌کنیم مبتنی بر چارچوبی است به نام پذیرش تعهد درمان (که بیشتر به عنوان ACT شناخته می‌شود). پیام کلیدی ACT و این کتاب این است که تجربه افکار و احساسات دشوار طبیعی است. روش‌های معمول ما برای برخورد با مشکلات و ناراحتی‌ها ممکن است کارساز نباشد، به‌ویژه پس از یک رویداد دشوار زندگی مانند تشخیص سرطان در واقع، ممکن است گاهی باعث احساس بدتری شوند.

هدف این کتاب این است که به شما کمک کند ایده‌های مبتنی بر ACT را کشف کنید و در نظر بگیرید که آیا این ایده‌ها می‌توانند در زمانی که با سرطان زندگی می‌کنید به شما کمک کنند. امیدواریم که ایده‌های این کتاب در مورد بهبود عملکرد شما و تکنیک‌هایی که برای استفاده در دشواری‌ها در اختیارتان قرار می‌دهد کمک کند.

بخش اول این کتاب به توضیح چرایی نگارش کتاب می‌پردازد و رویکرد کتاب را توضیح می‌دهد. قسمت ۲ دارای سه‌بخش است. کارهایی که می‌توانید برای تشخیص افکار و احساسات دشوار و مراقبت از خود در هنگام بروز آنها انجام دهید. ایده‌هایی که می‌تواند به شما کمک کند تا زندگی خود را بکنید و کارهایی را انجام دهید که در صورتی که چیزهایی مانند احساس عدم اطمینان در مورد آینده ظاهر می‌شود اهمیت دارند. هدف این‌بخش از کتاب کمک به شما برای داشتن یک زندگی رضایت بخش، با وجود سرطان است. بخش ۳ بر اهمیت مراقبت از خود در زمانی که تحت تأثیر سرطان قرار گرفته‌اید، تمرکز دارد. بخش آخر مطالبی را که کتاب پوشش داده گرد هم آورده و خلاصه می‌کند. هدف آن این است که به شما کمک کند تا در مورد مهارت‌های جدید و اینکه چگونه می‌توانید چیزهایی که آموخته اید را ادامه دهید.

خواندن کتاب زندگی با سرطان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام افرادی که با بیماری سرطان درگیرند پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب زندگی با سرطان

لنگراندازی

وقتی درگیر داستان‌هایی می‌شویم که ذهنمان می‌گوید، رهایی از ان دشوار است. گاهی اوقات به یک لحظه در روز خود نیاز داریم تا مکث کنیم و به خود یادآوری کنیم که باید حضور داشته باشیم. به ویژه زمانی مفید است که همه چیز سخت است و تمام افکار، احساسات و ادراک دردناک دور ذهن و بدن شما می‌چرخد و شما را به اینجا، آنجا می‌کشاند.

"وقتی غمگین می‌شوم، می‌بینم کنار یخچال هستیم و چیزی می‌خورم. واقعاً هر چیزی. فقط برای اینکه ذهنم را از همه چیز دور کنم."

"احساس می‌کنم فقط زمانی می‌توانم با وقت گذراندن با دوستانم به آرامش برسم که یک نوشیدنی در دستم باشد. اصلا نفهمم که بطری کی تمام شد."

مانند یک کشتی که در طوفان گرفتار شده است - به جای اینکه با امواج بجنگید یا بگذارید قایق به این طرف و آن طرف بخورد، انداختن لنگر تا زمانی که طوفان بگذرد مفید است!

"لنگر اندازی" یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که باید یاد بگیرید. این مهارت به شما کمک می‌کند وقتی افکار، احساسات، خاطرات و ادراک دشوار ظاهر می‌شوند، مکث کنید. این یک لحظه به شما فرصت می‌دهد تا خلبان خودکار خود را خاموش کنید. کمک می‌کند در موقعیت‌های سخت بایستید. می‌تواند در این موارد کمک کند:

- نشخوار فکری، وسواس و نگرانی را قطع کنید.

- توجه خود را بر روی لحظه حال و کار یا فعالیتی که انجام می‌دهید متمرکز کنید.

- توجه داشته باشید که کنترل بازوها و پاهای خود را در دست دارید و در آن لحظه چه می‌کنید.

- در رفتارهای تکانشی، اجباری، تهاجمی، اعتیاد آور یا سایر رفتارهای مشکل ساز مثل یک «مدارشکن» عمل کنید.

- فضایی برای فکر کردن در مورد اینکه آیا در حال حاضر طوری درگیر زندگی هستید که مفید باشد.

- از موقعیت‌های ناخوشایند کوتاه مدت مانند درمان‌ها یا آزمایش‌های پزشکی عبور کنید.

تمرین: لنگر اندازی چیست؟ (راس هریس، ۲۰۱۹)

معماری ساختمان های فرهنگی
محمد آژینه
اتیسم نوجوانی؛ دروس مهارت های اجتماعی (بهداشت و سلامتی)
پم بریتون ریس
طرحواره درمانی محرومیت هیجانی
فاطمه بیدار
گلبرگ ریاضی هفتم دوره اول متوسطه (بانک سوالات امتحانی)
حامد اصلانی
گلبرگ انگلیسی هفتم دوره اول متوسطه (بانک سوالات امتحانی)
حسین انام پور
آموزش نرم افزار هیدرولوژی WMS
نفیسه اشتری
راهبردهای الگوریتمی
رمضان عباس نژادورزی
انقلاب اسلامی و ظهور عالم جدید
سیدسعید لواسانی
مدیریت از طریق نظارت مستقیم در همه جا!
کالین بارو
نیمه تاریک جویندگان نور
دبی فورد
زمان در دسترس
جان دیکسون کمبل
راهنمای عملی مدیریت هتل
وینسنت مگنینی
گلبرگ شیمی ۳ پایه دوازدهم رشته علوم تجربی، ریاضی و فیزیک (بانک سوالات امتحانی)
اکبر رضایی
یک لاک گنده برای همه
محمدرضا شمس
آرزوی بزرگ یک ابر کوچک
تام لیچتنهلد
ستاره ‎شناسی برای دانشمند کوچک
کریس فری
ترجمه جامع یومنز ۲۰۱۷؛ جلد ۳۲
کیوان رضوانی
پالان پدری
ایرج آقایاری
تئاتردرمانی طیف اتیسم
امیرفرزام دهنوی
خودیاری برای درمان پانیک (حمله وحشت)
کامیار سنایی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
"من از درمان می‌ترسم. از فکر کردن به آنچه که باید بگذرانم. اما بیشتر از اینکه بزرگ شدن بچه هایم را نبینم می‌ترسم. بنابراین به راهم ادامه می‌دهم."
کاربر ۱۱۴۶۴۰۸

حجم

۹۰۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۶ صفحه

حجم

۹۰۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۶ صفحه

قیمت:
۲۰,۵۰۰
تومان