دانلود و خرید کتاب رازهای شهرری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رازهای شهرری اثر ابوالفضل  طاهریان ریزی

کتاب رازهای شهرری

معرفی کتاب رازهای شهرری

کتاب رازهای شهرری نوشتۀ ابوالفضل طاهریان ریزی است. این کتاب را انتشارات طاهریان منتشر کرده است. ابوالفضل طاهریان در این کتاب هر چیزی که باید درمورد شهرری بدانیم را به ما می‌گوید.

درباره کتاب رازهای شهرری

شهرری را شاید بتوان یکی از پررمز و رازترین شهرهای ایران و حتی جهان دانست که چند سالی است در سایه شلوغی تهران کمتر به آن توجه شده است. شهرری بر اساس روایات متعدد محل تولد زرتشت پیامبر ایرانی و جزو اولین شهرهای جهان است. از طرفی این شهر خواستگاه اتفاقات بزرگ و مهمی در طول تاریخ بوده است. از پایتخت ایران در زمان سلجوقیان، تا حمله مغول‌ها و به‌آتش‌کشیدن بزرگ‌ترین کتابخانه جهان، از بست نشستن مشروطه خواهان در بارگاه حضرت عبدالعظیم تا قتل ناصرالدین‌شاه قاجار توسط میرزا رضای کرمانی و ... همه‌وهمه این شهر را در طول تاریخ سرنوشت‌ساز ساخته است. به‌علاوه این شهر میزبان بسیاری از مشاهیر ایران و آثار باستانی منحصربه‌فردی است که با معرفی هر چه‌بهتر می‌تواند به رشد و بالندگی فرهنگ و ادب این مرزوبوم کمک شایانی بکند. باتوجه‌به اینکه نگارنده خود متولد شهرری بوده و علاقه خاصی به این شهر دارد، سعی گردیده وضعیت جاری آن و ناگفته‌های کمتر شنیده شده در موردش در این کتاب گردآوری گردد که مطمئناً نمی‌تواند برای وصف این بزرگی کافی و وافی باشد.

خواندن کتاب رازهای شهرری را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

علاقه‌مندان به جغرافیا و شناخت شعر ری می‌توانند از مخاطبان اصلی این کتاب باشند.

بخش‌هایی از کتاب رازهای شهرری

پیدایش ری

رابرت کر پرتر، سیاح انگلیسی به پیروی از مؤلف کتاب آثار البلاد نقل می‌کند «ایرانیان بنای این شهر را به هوشنگ پسر بزرگ کیومرث نسبت می‌دهند». در کتاب نزهه القلوب آمده است ری را شیث بن آدم بنا نهاده است. در البلدان، ابن فقیه بنای ری را به احفاد «بیلان ابن اصبهان بن فلوج بن سام بن نوح» نسبت داده است. همچنین مؤلف کتاب هفت‌اقلیم می‌نویسد: "در بنای شهرری اختلاف بسیار کرده‌اند. بعضی برانند که ری را «راز بن اصفهان بن فلوح» بنا کرده و برخی گویند «راز بن خراسان» ساخته و بعضی نقل می‌کنند هوشنگ پسر کیومرث پادشاه افسانه‌ای ایران و کسانی هم روایت می‌کنند کیخسرو پسر سیاوش". همچنین می‌گویند ری شهری است که پیروز پسر یزدگرد بنا کرد و آن را رام فیروز نام نهاد. در فرهنگ‌نامه دهخدا آمده است: بانی ری، «راز بن فاروس پسر لواسان» و به قولی «شيث بن آدم» است. عده‌ای نیز بنای ری را به (روی) از فرزندان نوح یا «ری بن بیلان بن اصفهان بن فلوخ» نسبت داده‌اند. ابوالقاسم فردوسی در شاهنامه ساخت شهرری را به پیروز پسر یزدگرد شاه ساسانی نسبت می‌دهد که خود این نام را بر این شهر می‌گذارد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۹۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۶۹۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان