دانلود و خرید کتاب تصویری اندیشیدن تمپل گراندین ترجمه سیدعلی صمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تصویری اندیشیدن اثر تمپل گراندین

کتاب تصویری اندیشیدن

امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تصویری اندیشیدن

کتاب الکترونیکی «تصویری اندیشیدن» نوشتهٔ تمپل گراندین با ترجمهٔ سیدعلی صمدی در انتشارات دوران چاپ شده است. کتاب تصویری اندیشیدن دیدگاهی منحصربه‌فرد و شگفت‌انگیز نه‌تنها درباره اُتیسم بلکه در ارتباط با اندیشیدن و احساساتِ حیوانات و انسان دارد.

واشنگتن‌تایمز دربارهٔ این کتاب می‌گوید: پنجره‌ای که تمپل گراندین به‌سوی تجارب عینی اُتیسم گشوده است برای همه ما ارزشمند است. به‌ویژه برای تمامی کسانی که خواهان درک عمیق‌تری از اندیشه انسان هستند تا به چالش‌های جهان پیرامون واکنش بهتری نشان دهند و در این چالش راه‌های جدیدی را کشف کنند.  

درباره کتاب تصویری اندیشیدن

دکتر تمپل گراندین، دانشمندی هوشمند در زمینه‌ی علوم جانوری و دارای درجه دکتری در علوم جانوری از دانشگاه ایلی نویز است که نزدیک یک‌سوم تمام ابزارهای وابسته به حمل‌ونقل چهارپایان در ایالات متحد امریکا را طراحی کرده است. افزون بر این به‌طور پی‌درپی در ارتباط با اُتیسم در همایش‌های سراسر کشور شرکت و سخنرانی می‌کند. چرا که خودش هم اُتیسم دارد. او زنی است که به شیوه‌ای ناآشنا می‌اندیشد، احساس می‌کند و جهان پیرامون خود را می‌آزماید. دکتر تمپل گراندین هم‌اکنون دانشیار علوم جانوری دانشگاه ایالتی کلرادو است و در فورت کولینز کلرادو زندگی می‌کند.

در این کتاب استثنایی او از سرزمین اُتیسم گزارش می‌دهد. از دیدگاه دوگانه یک دانشمند و یک فرد دارای اُتیسم خود را بیان می‌کند. دکتر تمپل گراندین از آزمون جهان اُتیسم از سوی ساکنان آن سخن می‌گوید و از چگونگی پل زدن خود برای گذر از مرزها و نشان دادن کارکرد ساکنان جهان دیگر سخن می‌گوید. آنچه از کتاب تصویری اندیشیدن حاصل می‌شود گونه‌ای مستندسازی است که به‌وسیله‌ی فردی خارق‌العاده ایجاد شده. کسی که به‌آرامی و روشنی شکاف میان خود و ما را پل زده و بر راز مشترک وجود ما پرتویی از نور و روشنایی تابانده است.

کتاب تصویری اندیشیدن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به مطالعه دربارهٔ اتیسم پیشنهاد می‌شود. 

بخشی از کتاب تصویری اندیشیدن

پس از پرسش از بیشتر افراد دارای اتیسم، به‌سادگی متوجه این موضوع شدم که گستره‌ای از ناهنجاری‌های حسی وجود دارد که ممکن است بینش بیشتری درباره جهان افراد دارای اُتیسم فاقد کلام ایجاد کند. تصور می‌کنم که گستره دشواری‌ها حسی که آنان از سر می‌گذرانند ممکن است برابر مشکلات حسی باشد که دونا آزموده است یا شاید دشواری‌ها ده برابر بیشتر شده باشند. من شانس داشتم زمانی که مادرم، آموزگار و دیگر افراد ارائه‌کننده خدمات مرا به تعامل و بازی می‌خواندند پاسخ خوبی می‌دادم. به من کمتر فرصت می‌دادند که به جهان درون خودم پناه ببرم و با چرخیدن و تکان دادن خودم به آرامش برسم. هنگامی به جهان رؤیاهایم پناه می‌بردم، آموزگارم مرا به جهان واقعیت برمی‌گرداند.

کم‌وبیش نیمی از کودکان دارای اُتیسم به‌خوبی به برنامه‌های مداخله‌ای که در آن به گونه همیشگی تشویق می‌شوند تا به آموزگار نگاه کرده و با وی تعامل کنند، واکنش نشان می‌دهند. رنگ‌های روشن به‌خوبی یادگیری را برای من لذت‌بخش می‌کرد. ولی این شرایط ممکن است برای کودک دارای به‌هم‌ریختگی حسی بسیار زیاد بوده و تمرکز وی را به هم ریزد. برنامه مشهور لوواس5 که در دانشگاه یو سی اِل ای ایجاد شده است، به شکل موفقیت‌آمیزی برای حدوداً نیمی از کودکان دارای اُتیسم که در کودکستان یا پایه اول مدرسه‌های تلفیقی هستند و در کنار کودکان دارای رشد معمولی قرار دارند کاربرد داشته است. برنامه لوواس واژگان را با اشیاء همراه می‌کند و زمانی که کودکان به‌درستی اشیاء و واژه را با هم مقایسه کردند با استفاده از تشویق یا غذا پاداش می‌گیرند. در حالی که این برنامه برای شماری از بچه‌ها بسیار کارآمد بود، اطمینان وجود دارد که شاید برای گروهی از کودکان که دارای به‌هم‌ریختگی حسی هستند، دردناک و گیج‌کننده بوده و دشواری‌هایشان را بیشتر کند.

اتیسم نوجوانی؛ دروس مهارت های اجتماعی (مدیریت رفتار)
پم بریتون ریس
رازهایی برای دوستی
جی. دونالد والترز
زندان موصل
علی‌اصغر رباط‌جزی
راهنمای سلامت روان کودکان؛ شرم
بتسي دو تيري
۱۰۱ تکنیک دیگر بازی‌درمانی (جلد دوم)
الهه محمداسماعیل
۶۰ بازی برای کمک به کودکم
مژگان حاج‌رسولیها
اختلالات دفعی
نسیم کمال احمدی
پایان زندگی در نهج البلاغه
نورالله علیدوست خراسانی
مارتین و گنجشک کوچولو
ژیلبر دولاهی
زن در نگاه صوفی
سلیمان اولوداغ
۱۰۱ تکنیک بازی‌درمانی (جلد اول)
هیدی جرارد کادوسون
راهنمای نجات بخش اختلال شخصیت مرزی
شاهرخ مکوند حسینی
تشخیص و درمان کاربردی ADHD
فرنگیس قنبرپور
راهنمای تشخیص و درمان اختلال کم توجهی/ بیش فعالی در کودکان و بزرگسالان
س. کیت کانر
کاربرد مددکاری اجتماعی در مراقبت‌های بهداشتی
مارسیا ایگان
سیاه قلم؛ احوال و آثار استاد علی محمد اصفهانی
مهدی مکی‌نژاد
مجید و بارسا و تیم ملی دارآباد ۱
مجتبی شول افشارزاده
مهارت های ذهن آگاهی برای کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیش فعالی
شارون گراند
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۹۰ صفحه

حجم

۱۵٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۹۰ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان