دانلود و خرید کتاب مطهر دل ها
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مطهر دل ها اثر واحد پژوهش نشر نور معارف

کتاب مطهر دل ها

انتشارات:نشر نور معارف
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مطهر دل ها

کتاب مطهر دل ها نوشتۀ مرتضی مطهری است. آثار و سخنان آن شهید بزرگوار، جویباری از علوم و معارف ناب اسلامی است و جای دارد که نویسندگان و محققان، این جویبار زلال و جاری را به شکل‌های مختلف در دسترس همگان قرار دهند.

درباره کتاب مطهر دل ها

کتاب حاضر، گزارشی مختصر از برخی آراء و اندیشه‌های متفکر عالی‌قدر، فقیه و فیلسوف روشن‌ضمیر، استاد شهید مرتضی مطهری است. چکیده‌سازی و گزارش‌نویسی موضوعی از اندیشه‌های استاد، زمینه را برای آشنایی بیشتر نسل جوان با ایشان هموارتر می‌کند. دفتری که پیش روی خواننده گرامی است، اولاً؛ خوشه‌ای از آن خرمن سرسبز و سرشار است و ثانیا، حاوی گفتارهایی از استاد شهید است که بیشتر وجهه اخلاقی و معرفتی دارد و برای عموم قابل‌استفاده است. 

خواندن کتاب مطهر دل ها را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

علاقه‌مندان به آثار استاد مطهری می‌توانند از خواندن این کتاب لذت ببرند.

درباره مرتضی مطهری

مرتضی مطهری در بهمن سال ۱۲۹۸ در قریه فریمان از توابع مشهد به دنیا آمد. مرتضی مطهری که به نام استاد مطهری شناخته شد، متفکر و نویسنده شیعه بود. او از شاگردان علامه طباطبائی و امام خمینی بود. پدر او شیخ حسین مطهری مردی بااخلاق و باتقوا بود. او در کودکی به مکتب‌خانه رفت و یادگیری قرآن را شروع کرد. در ۵ سالگی علاقه زیادی برای رفتن به مکتب‌خانه از خودش نشان می‌داد به‌طوری که در یک شب مهتابی به خیال اینکه صبح شده به‌سوی مکتب‌خانه رفته است و وقتی در مکتب‌خانه را بسته می‌بیند، همان جا خوابش برد. در سال ۱۳۱۵ به قم می‌رود و پانزده سال در حوزه به تحصیل می‌پردازند. در سال ۱۳۳۱ به تهران آمد و کار تدریس را از مدرسه سپهسالار آغاز کرد. قبل از انقلاب اسلامی، مبارزات فکری استاد مطهری در مقابله با جریانات فکری مارکسیستی در ایران نقش قابل‌توجهی در رویگردانی جوانان از این تفکرات داشت. او از بنیان‌گذاران حسینیه ارشاد می‌باشد.

مطهری از افراد تأثیرگذار و از رهبران فکری انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رود. او ریاست شورای انقلاب را تا روز شهادتش برعهده داشت. مرتضی مطهری آثاری فراوانی در کلام و فلسفه اسلامی نوشته است. مطهری، آموزش‌های اسلامی را که در قالب بیاناتی پیچیده بازگو می‌شد، به سبک ویژه خود، بسیار سلیس و راحت و با زبان روز در اختیار مخاطبان قرار می‌داد. استاد مطهری در روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ ساعت ده و بیست دقیقه شب توسط گروهک جنایتکار فرقان به شهادت رسید.

بخش‌هایی از کتاب مطهر دل ها

استعداد انسان

انسان از نظر خلق، بالفعل به دنیا آمده؛ یعنی در عالم رحم بدون اختیار او خلقش تمام می‌شود؛ ولی انسان از نظر خلق، بالقوه به دنیا می‌آید و خودش است که باید برای خودش خلق بسازد ... یک تفاوت حیوانات با انسان این است که حیوان وقتی که به دنیا می‌آید، چه از نظر جسمی و چه از نظر خصلت‌های روحی، بالفعل به دنیا می‌آید؛ یعنی حیوان با یک سلسله غرایز به دنیا می‌آید و تا آخر هم همین‌طور است، تغییرپذیر هم نیست، مگر در سطح بسیار کم ... اما انسان از نظر روح یک منزل نسبت به جسم عقب است؛ یعنی جسمش در مرحله رحم تمام می‌شود و روحش در دنیا باید تمام شود. این است که دنیا رحم جان انسان است. از نظر جسم، خودش در رحم خودش را نساخته است؛ او را تمام کرده‌اند، از نظر روح. در عالم دنیا خودش باید خودش را تمام کند و بسازد. این است که قلم قضاوقدر را در دنیا به دست خود انسان داده‌اند؛ نقاشی و رسم و طراحی و مهندسی ساختمان روحی انسان را در دنیا به خود انسان داده‌اند.

مدل‌ها را هم به انسان معرفی کرده‌اند، انسان‌های کامل، انسان‌های شرور. گفته‌اند می‌خواهی خودت را مطابق این مدل بساز، این پیغمبر است، این علی است، این امام حسن است، این امام حسین است، این سلمان است، این ابوذر است؛ آن دیگری فرعون است، هامان است، نمرود است؛ اختیار با تو است، می‌خواهی چشم روحت را مثل آن بساز یا مثل این، ابروی روحت را مثل آن بساز یا مثل این، رنگ روحت را مثل آن بساز یا مثل این. این را میگویند «خلق». حالات روحی انسان وقتی که به‌صورت ملکه در بیاید «خلق» گفته می‌شود ...

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۸۸ صفحه

حجم

۴٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۸۸ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان