دانلود و خرید کتاب مروری بر مدل های ارزیابی عملکرد زنجیره تامین دومینیک استامپ ترجمه لعیا الفت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مروری بر مدل های ارزیابی عملکرد زنجیره تامین اثر دومینیک استامپ

کتاب مروری بر مدل های ارزیابی عملکرد زنجیره تامین

معرفی کتاب مروری بر مدل های ارزیابی عملکرد زنجیره تامین

کتاب مروری بر مدل های ارزیابی عملکرد زنجیره تأمین نوشتۀ دومینیک استامپ و ترجمه لعیا الفت و آرش شهریاری‌نیا و مهسا پیشدار از انتشارات یارمند است.

ما در این کتاب به بررسی مدیریت زنجیره تأمین خواهیم پرداخت که به‌صورت زیر تعریف شده است: یکپارچگی فرایندهای کلیدی عملیاتی از کاربر نهایی تا تأمین‌کنندگان اصلی محصولات، خدمات و اطلاعات که برای مشتریان و ذی‌نفعان ارزش‌افزایی می‌کنند.

درباره کتاب مروری بر مدل های ارزیابی عملکرد زنجیره تأمین

شرکت‌ها وجوه جدید درونی و بیرونی سازمان خود را با استفاده از مدل های سازمانی که از طریق تجارب مدیریتی آموخته‌اند مدل های تجربی و یا از طریق مفاهیم و چارچوب‌های از پیش تعیین شده مدل های مرجع تعریف می‌کنند. مدل های مرجع ابزاری برای تحلیل و یا ایجاد فرایندهایی هستند که امکان اجرای بهترین اقدامات را برای مدیران فراهم می‌کنند. بهترین اقدامات برای هر شرکت باتوجه‌به وجوه مدیریت متفاوت خواهد بود.

بهترین اقدامات مدیریت زنجیره تأمین از طریق تلاش برای بهبود همکاری میان همه شرکت‌ها مشخص می‌شود. این همکاری معمولاً به شکل معرفی ابزار مدیریتی مشترک (مانند سیستم موجودی با مدیریت فروشنده، برنامه‌ریزی، پیش‌بینی و بازپرسازی همکارانه)، استفاده از فناوری‌های اطلاعاتی میان سازمانی (مانند تبادل داده‌های وب و اینترنت اشیاء) و یا اشتراک‌گذاری تجارب مرتبط با طراحی و تولید محصول انجام می شود.

مفهوم زنجیره تأمین و شیوه مدیریت آن، اکنون حدود دو دهه است که در کانون اصلی توجهات محافل صنعتی، تجاری و البته دانشگاهی قرار گرفته است. در دهه‌های اخیر با گسترش ارتباطات، توسعه حمل‌ونقل و جهانی‌سازی، مفهوم تولید و توزیع دچار تحول جدی شده و اکنون ضمن افزایش پیچیدگی و رقابت بیشتر، فاصله تا مشتری نهایی کمتر شده است، مدیریت زنجیره تأمین در دانشگاه‌ها به‌صورت خاص توسط اساتید و پژوهشگران رشته‌های مدیریت صنعتی و مهندسی صنایع، موردبحث و بررسی بوده است و انواع مدل‌های کمی و کیفی در همین رابطه توسعه‌یافته است. اما نکته قابل‌توجه این است که پیش از انجام هرگونه پژوهش در زمینه مدیریت زنجیره تأمین، باید درک درستی از مفهوم پیچیده زنجیره تأمین و مدیریت آن در ذهن پژوهشگران گرامی شکل بگیرد تا مبنای انجام پژوهش‌ها باشد.

خواندن کتاب مروری بر مدل های ارزیابی عملکرد زنجیره تأمین را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

کتاب مروری بر مدل های ارزیابی عملکرد زنجیره تأمین برای افراد علاقه‌مند و متخصص در زنجیره تأمین مناسب و کاربردی است.

بخش‌هایی از کتاب مروری بر مدل های ارزیابی عملکرد زنجیره تأمین

مدل‌سازی زنجیره تأمین تعاریف مدل‌سازی کل‌نگر انطباق نزدیکی با تعریف مدیریت زنجیره تأمین دارند و هر دو بر اهمیت چگونگی مدیریت گروهی از عناصر متعامل تأکید دارند که به‌وسیله اهداف نهایی سیستم گروه‌بندی شده‌اند.

همچنین باید اشاره شود که رویکرد مدل‌سازی سیستم‌ها برای مدل‌سازی زنجیره تأمین قابل کاربرد است و هر دو جنبه رویکردهای کل‌نگر یعنی کارکردی و پویا نیز می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد. اما در مورد ابزارهای مدل‌سازی زنجیره تأمین آنچه که مهم‌تر از ارائه فرایندهای مورداستفاده توسط شرکت‌های درون یک شبکه است لزوم شامل شدن فرایندهای تبادلی میان هریک از بازیگران درون زنجیره تأمین است.

در اینجا به‌منظور مدل‌سازی فرایندهای زنجیره تأمین که آجرهای اصلی این سازماندهی (طراحی، تأمین مالی، خرید، تولید و ...) هستند، رویکرد مبتنی بر مدل‌سازی کارکردی مورداستفاده است. این فرایندها با چرخه حیات محصول از اجرای ایده محصول تا فروش به مشتری نهایی مرتبط هستند.

هر ابزار مدل‌سازی با مجموعه منطقی و مرتبی از اصول، قوانین و مراحل مرتبط است که منجر به نتایج قابل کاربرد می شود. این مجموعه به‌عنوان روش‌های مرتبط با آن ابزار مدل‌سازی شناخته می شود. برخی مدل‌ها با قوانین تجربی و برخی دیگر با قوانین مفهومی‌تر عمل می‌کنند. نگارش در مورد این موضوع موجب ارتباط عملکرد و خلق ارزش با این رویکردهای مدل‌سازی می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۴٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان