دانلود و خرید کتاب پرچم های سیاه جابی واریک ترجمه احمد عزتی پرور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پرچم های سیاه اثر جابی واریک

کتاب پرچم های سیاه

معرفی کتاب پرچم های سیاه

پرچم‌های سیاه اثر جابی واریک، برندة جایزۀ ادبی پولیتزر ۲۰۱۶ است. واریک، روزنامه‌نگار باسابقه واشنگتن‌پست آمریکا، متولد ۱۹۶۰ در کارولینای شمالی است و در مسائل خاورمیانه و امنیت ملی تخصص دارد. وی کتاب خود «پرچم‌های سیاه» را با اطلاعاتی که توانسته بود از طریق رابطه با سازمان سیا و ارتش آمریکا جمع‌آوری کند نوشته است.

درباره کتاب پرچم های سیاه

این کتاب مستندی داستان‌گونه است که گوشه‌هایی از جنایات ضدانسانی داعش را آشکار می‌کند. واریک معتقد است ایجاد گروه داعش به دو دلیل عمده بود که یکی اشتباه دولت اردن در عفو «ابو مصعب الزرقاوی» در میان زندانیان سیاسی آزاد شده در سال ۱۹۹۹ از زندان‌های این کشور بود. «الزرقاوی» مدتی پس از آزادی به القاعده افغانستان پیوست. بخشی از کتاب: مردی که در تابستان ۲۰۰۲ رئیس بخش جاسوسی در شمال عراق شده بود، به‌ندرت چیزی دربارۀ تروریستی به نام «ابو مصعب زرقاوی» شنیده بود. امّا در چند هفته «چارلز (سام) فدیس» نشانی مکان اردنی‌ها را یاد گرفته بود. برای تعقیب زرقاوی، فرصتی بهتر از این پیدا نمی‌شد. «فدیس» با صدوهشتادودوسانتی‌متر قد، پسر یکی از افسران نیروی دریایی ساکن دامنۀ تپه‌ای در جنوب غربی «پنسیلوانیا» بود که همراه گروهی از فعالان سیا آمده بود تا اطلاعاتی دربارة واحدهای نظامی عراق مانند «انصارالاسلام» جمع‌آوری کند که در مرز ایران زندگی می‌کردند و پیوندهای گسترده‌ای با القاعده داشتند. قبلاً هم این وکیل چهل و هفت ‌ساله، برای اجرای چنین کاری سخت کوشیده بود.

فدیس برای یافتن روشی جهت ورود به جنگ پس از حمله‌های یازده سپتامبر، اشتیاق داشت. بهره‌مندی از پس‌زمینة مبارزه با تروریسم، تجربۀ خاورمیانه و اعمال قدرت در ترکیه، او را مخصوصاً برای رهبری مأموریت در عراق، مناسب نموده بود. اکنون او و گروهش با زندگی در خانه‌های امن، مقر انصارالاسلام و خانۀ زرقاوی و چند تن دیگر از جهادی‌ها را تحت‌نظر گرفته‌اند. گاهی، مأموران با پوشیدن لباس کردی، چندان به مقر آنان نزدیک می‌شدند که می‌توانستند نگهبانان مرزی را با ریش‌های بلند ببینند. هدف، نابودی کامل آنان بود.

خواندن کتاب پرچم های سیاه را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

علاقه مندان به کتاب های سیاسی میتوانند از خواندن این کتاب ها لذت ببرند.

درباره جابی واریک

جابی واریک متولد سال ۱۹۶۰ است. او اهل کارولینای شمالی است. دربارۀ موضوعاتی چون: سیاست خاورمیانه و امنیت ملی تخصص دارد. واریک، روزنامه‌نگار کهنه‌کار واشنگتن‌پست آمریکا است که با استفاده از اطلاعات جمع‌آوری شده از طریق ارتباط تنگاتنگ با سازمان سیا و ارتش آمریکا، کتاب خود «پرچم‌های سیاه» را نگاشته و منصفانه گوشه‌هایی از جنبش ضدانسانی داعش را آشکار نموده است. او دو بار جایزۀ ادبی «پولیتزر» را دریافت نمود که یک‌بار آن برای «پرچم‌های سیاه» بود.

گزارش فوریه ۲۰۱۳ واریک در خصوص تلاش ایران برای تولید آهنرباهای گرد سرامیکی و ادعای گزارش واریک در مورد کاربرد این آهنرباها برای استفاده در غنی‌سازی سوخت هسته‌ای، مورد انتقاد دانشمندان قرار گرفته است.

بخش‌هایی از کتاب پرچم های سیاه

- زن باید پیش از طلوع خورشید فردا به دار آویخته می‌شد.

رئیس زندان به‌سوی سلّول انفرادی راه افتاد؛ جایی که ریشاوی، نزدیک به ده سال در وضعیت انفرادی خودخواسته، سپری کرده بود. زندانی، اکنون چهل و پنج سال داشت و دیگر چندان لاغر و باریک اندام نبود. بیشتر وقتش را با نگاه‌کردن به تلویزیون یا خواندن قرآن می‌گذراند. کسی را نمی‌دید و در لباس چرب‌وچیلی زندان و در زیر حجاب، به اندیشیدن می‌پرداخت. زن احمقی نبود، اما به نظر می‌رسید دربارۀ دنیای اطرافش، افکار متشتت و نامنسجمی دارد. ماه‌های پس از محکومیت به اعدام، گاهی و به‌ندرت که وکیل تسخیری‌اش را ملاقات می‌کرد، می‌پرسید:

- کی به خانه برمی‌گردم؟!

سرانجام، این ملاقات‌ها نیز قطع شد، حالا رئیس زندان کنارش نشسته بود تا برایش توضیح بدهد که فردا صبح خواهد مرد. ریشاوی، به‌عنوان تأیید، سری تکان داد اما چیزی نگفت. اگر دعا و نفرین و گریه و التماس هم می‌کرد، کسی در زندان صدایش را نمی‌شنید. رویارویی او با مرگ، تعجبی نداشت. در سال ۲۰۰۶ دادگاه، ریشاوی را به‌خاطر شرکت در بدترین حملۀ تروریستی و انفجار هم‌زمان سه هتل در اردن، به مرگ محکوم کرد. این حادثه، به کشته‌شدن شصت نفر انجامید که بیشترشان مهمانان مراسم یک عروسی بودند. ریشاوی از جمله بمب‌گذاران انتحاری محسوب می‌شد که زنده ماند. عجیب می‌نمود که این زن ابرو زمخت، در برابر چشم دوربین تلویزیون، با بی‌شرمی، جلیقۀ انفجاری عمل‌نکرده را از تن در می‌آورد!

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۶۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۴۰ صفحه

حجم

۳۶۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۴۰ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان