دانلود و خرید کتاب عمو قاسم محمدحسن میرزایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عمو قاسم اثر محمدحسن میرزایی

کتاب عمو قاسم

معرفی کتاب عمو قاسم

کتاب عمو قاسم نوشتۀ محمدحسن میرزایی و زینب نمازیان است. این کتاب را انتشارات امید کویر در سال ۱۳۹۹ منتشر کرد است.

درباره کتاب عمو قاسم

قاسم سلیمانی، فرزند حسن و فاطمه سلیمانی در سال ۱۳۳۷ در روستای قنات ملک از توابع شهرستان راُبر کرمان در خانواده‌ای کشاورز و مذهبی به دنیا آمد. پدر و مادر وی از عشایر طایفة سلیمانی هستند. اجدادشان از عشایر خمس هی فارس بودند که هم‌زمان با لشکرکشی نادرشاه افشار به افغانستان و هندوستان، به یاری نادر می‌شتابند در راه برگشت از جنگ در منطقه‌ای که اکنون طایفة سلیمانی ساکن هستند سکنی گزیده و بین مناطق گرمسیر و سردسیر جنوب و غرب استان کرمان کوچ می‌نمودند. حسن سلیمانی علی‌رغم ضعف بنیة اقتصادی در دوران طاغوت و بعد از آن، هیچ‌گاه لقمة شبه هتاک در سفره نگذاشت، غیر از قاسم دو پسر و دو دختر دیگر نیز داشت.

قاسم تحصیلات ابتدایی خود را تا کلاس ششم قدیم در روستای قنات ملک به پایان برد و هم‌زمان با درس‌خواندن، مانند همة پسرهای روستایی در کار کشاورزی و دامداری به پدرش یاری می‌رساند. وی در سال ۱۳۵۶ به‌صورت قراردادی در سازمان آب کرمان مشغول به کار شد. قاسم سلیمانی از تابستان سال ۱۳۵۸ و پس از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شکل‌گیری این نهاد در کرمان، فعالیت خود را به‌صورت افتخاری با سپاه آغاز نمود. در همین ایام در ۲۳ آبان‌ماه ۱۳۵۸ ، با خانمی مؤمنه از خانواده‌ای متدین عقد کرد. قریب به یک سال پس از همکاری افتخاری با سپاه، در مردادماه سال ۱۳۵۹ به‌صورت رسمی به عضویت سپاه کرمان درآمد و چند روز بعد، در تاریخ پانزدهم مردادماه ۱۳۵۹ در دور هی هفتم آموزش پاسداری کرمان شرکت کرد. این دوره در ۳۱ شهریورماه ۱۳۵۹ به پایان رسید و فصل جدید زندگی قاسم سلیمانی با حمل هی رژیم بعث به ایران، در حالی آغاز شد که وی در اولین مأموریت شغلی خود، مشغول حفاظت از فرودگاه کرمان گردید.

خواندن کتاب عمو قاسم را به چه کسی پیشنهاد می‌کنیم؟

دوستداران سردار سلیمانی و علاقه‌مندان به زندگی‌نامه ایشان می‌توانند این کتاب را مطالعه کنند.

بخش‌هایی از کتاب عمو قاسم

چگونه می‌توانم چهره مهتاب که نه زرد بود نه قرمز، نه نور بود و نه تابیده از نور. جلوه‌ای از نور او بود که خاک جبهه پوشانده بود ولی ازروی خاک نورانی بود؛ شهید دریجانی را برای شما تشریح کنم؟ چگونه می‌توانم مظلومیت حاج علی محمدی را؟ چگونه می‌توانم آن بدن موج، موج ترکش و نحیف شهید و پر یکی از شاخص‌ترین اتفاقات ... رنج عابدینی، تاجیک، شول، میرحسینی را این عملیات نجات حاج قاسم سلیمانی از محاصره توسط دو شهید بزرگوار شهید تاجیک فرمانده گردان ۴۱۵ لشکر و مرتضی جاویدی (اشلو) فرمانده یکی از گردان‌های لشکر ۱۹ فجر بود که با نثار جان خود این ذخیره الهی را برای این مقطع از تاریخ حفظ کردند. پس از عملیات کربلای پنج تا عملیات بیت‌المقدس هفت که عملیات پایانی قاسم سلیمانی و یارانش پیش از پذیرش قطعنامة ۵۹۸ به شمار می‌رود، سلسله عملیات‌های انجام شده در مناطق کوهستانی از جمله کربلای ده، نصر چهار و والفجر ده در مناطق ماووت و حلبچه بر تجارب او در انجام عملیات‌های پیچیده و مناطق خاص افزود و او را با کوهی از تجارب مفید در عرصة نظامی، به روزهای آخر جنگ در خوزستان رساند.

نظرات کاربران

پ. و.
۱۴۰۰/۱۲/۰۲

پیش از این "از چیزی نمیترسیدم" که دوران کودکی و جوانی سردار سلیمانی هست را خوندم... خیلی جالب و حتمآ تآثیر گذار، حیف که نمیشه بریده هائی از این کتاب را انتخاب و به اشتراک بگذاریم.

امیر حسین
۱۴۰۱/۱۰/۰۶

خیلی کتاب خوبی هستش 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 من این کتاب را خیلی خیلی دوست دارم 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 خیلی عالی بود 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 من توصیه می کنم این کتاب را بخوانید 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 کتاب خوب را خوب بخوانیم

کتاب، یار مهربان
۱۴۰۱/۰۴/۳۱

درود بر حاج قاسم مبارز

کاربر ۱۹۵۷۰۴۲
۱۴۰۲/۰۵/۲۱

خیلی حس و حال و خوبی داشت

کاربر ۵۶۹۵۰۱۹
۱۴۰۱/۱۰/۲۶

عالیییییییی این کتاب را به همه پیشنهاد میکنم

نازنین زهرا
۱۴۰۱/۱۰/۱۵

درباره حاج قاسم

فاطمه عسگری
۱۴۰۲/۱۰/۱۰

لطفا امکان دانلود فایل کتاب فراهم باشد نه صرفا مطالعه، سپاسگزارم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۲۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

حجم

۳۲۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

قیمت:
۱۵,۲۰۰
۷,۶۰۰
۵۰%
تومان