دانلود و خرید کتاب درآمدی بر مبانی نظری و چارچوب های نوآوری، هستش و کسب و کار در شهرسازی تاکتیکی بهرام هوشیار یوسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درآمدی بر مبانی نظری و چارچوب های نوآوری، هستش و کسب و کار در شهرسازی تاکتیکی اثر بهرام هوشیار یوسفی

کتاب درآمدی بر مبانی نظری و چارچوب های نوآوری، هستش و کسب و کار در شهرسازی تاکتیکی

معرفی کتاب درآمدی بر مبانی نظری و چارچوب های نوآوری، هستش و کسب و کار در شهرسازی تاکتیکی

کتاب درآمدی بر مبانی نظری و چارچوب های نوآوری، هستش و کسب و کار در شهرسازی تاکتیکی اثری از بهرام هوشیار یوسفی و سعیده (سیده صدیقه) قرشی است که در انتشارات کتاب فکر نو به چاپ رسیده است.

 درباره کتاب درآمدی بر مبانی نظری و چارچوب های نوآوری، هستش و کسب و کار در شهرسازی تاکتیکی

شهرسازی تاکتیکی در جایگاه یک جنبش رو به رشد جهانی، بستری است که در آن شهروندان، جوامع و نیز حکمروایی/مدیریت شهری و شهرداری‌ها در حال شکل‌دهی مجدد شهرهای خود در کلیتی واحد و در قالب جزیره‌هایی به ظاهر مستقل [و به غایت درجه محلی] هستند که به صورت توامان عمل می‌کنند. اینکه چگونه شهرها می‌توانند حوزه شهرسازی تاکتیکی را با مهار کردن فعالیت‌های بنیادین متداول، گسترش دهند، توجهی جدی به بازنگری بحث‌های رسمی، بازتحلیل محتوای شهرسازانه جاری و نیز بازتولید مفاهیم کلیدی توسعه شهری را می‌طلبد.

 تجربه نگارندگان در تحلیل مصداقیِ بسیاری از کنش‌های تاکتیکی [غالبا در بخش‌های کم‌درآمد شهری]، موید این نکته است که در حالی که بسیاری از این مناطق از جانب حکمروایی شهری نادیده گرفته شده است، رویکردهای تاکتیکی موجب ارتقای پایدار محیط مصنوع به سیاقی هم‌افزا می‌گردد؛ رویکردی مبتنی بر اجتماع/جماعت که عملا در جهت توانمندسازی، پایداری، تاب‌آوری و انعطاف‌پذیری عمل می‌کند. واقعیت این است که شهرهای بزرگ در ایران دارای ظرفیت‌هایی بی‌بدیل برای طراحی، درک و اِعمال مصداق‌های شهرسازی تاکتیکی و بهره‌برداری از این رویکرد خُردمقیاس، کم‌هزینه و فراگیر برای بهینه‌سازی تجربه و زیست شهری در حین انعکاس و تجلی معانی اصیل زندگی شهروندان هستند. شهرسازی تاکتیکی رویکردی برای ایجاد و فعال‌سازی مجتمع‌های زیستی با استفاده از مداخلات و سیاست‌های کوتاه مدت، کم‌هزینه و مقیاس‌پذیر است. 

شهرسازی تاکتیکی توسط طیف وسیعی از بازیگران، از جمله دولت‌ها/حکمروایان، گروه‌های تجاری/خصوصی و غیرانتفاعی، سازمان‌های مردم نهاد، گروه‌های شهروندان و... افراد ذینفع می‌تواند مورد بهره‌برداری قرار گیرد. این رویکرد به طور عام برای شهروندان این امکان را فراهم می‌کند تا روند طراحی یا برنامه‌ریزی مجدد فضای عمومی کلید بخورد و البته این بار شهروندان نقش موثری داشته باشند؛ برای توسعه‌دهندگان یا کارآفرینان، وسیله‌ای برای استقرا «هوش طراحی» از حوزه مورد نظر برای ارائه خدماتِ آینده را فراهم می‌کند…. برای سازمان‌های مدافع حقوق شهروندی ذیربط راهی برای نشان دادن حمایت از عموم فراهم می‌شود و نهایتا برای بدنه حکمروایی زمینه‌ای تمرینی برای به محک کشیدن ایده‌ها و انتخاب بهترین شیوه‌ها… .

شهرسازی تاکتیکی (Tactical Urbanism) با تمایل به ساختار مدیریتیِ از پایین به بالا (مشارکتی و اجتماع محور) ، قصد دارد تجربه زندگی شهری را از طریق راهبردهای هم‌افزا و درگیرکننده بهبود بخشد؛این نوع رویکرد هرچند اغلب موقتی، کم‌هزینه، آسان برچین، غیررسمی، بعضا خودبه‌خودی، مشارکتی و هدایت‌شده توسط مسایل اجتماعی است، اما اغلب با روحی تسهیل‌گرایانه توسط معماران، طراحان، هنرمندان و شهرسازان خلاق که خارج از مرزهای متعارف حرفه‌ای کار می‌کنند، شروع می‌شود.

نگارندگان با توجه به سابقه حرفه‌ای خود رویکردی میانگستره‌ای توام با چاشنی نوآوری و کسب‌وکار داشته؛ مفاهیم را با تمرکزی متعادل به عناصر مربوط به رویکردهای تاکتیکی در حوزه شهر و نیز طراحی کسب‌وکار و بیشتر در راستای توسعه الگوهای قابل استفاده در موارد حرفه‌ای کنشگران و طراحان شهری در کنار کارآفرینان اجتماعی [حتی نوپا/استارتاپ‌ها] پیش برده‌اند. 

خوانندگان با پیش‌زمینه‌ و سوابق مختلف می‌توانند با استفاده از تکنیک‌ها، مدل‌های کسب‌وکاری و اسلوب‌های مصداقی/تطبیقی که در این کتاب ارائه شده‌است، روند طراحی رویکردهای تاکتیکی در شهرسازی را با رویکردی منحصر به خود شروع کرده، این گرایش هیجان‌انگیز را در سطوح و لایه‌های مختلف حکمروایی و کنشگری اعمال نمایند… . 

 خواندن کتاب درآمدی بر مبانی نظری و چارچوب های نوآوری، هستش و کسب و کار در شهرسازی تاکتیکی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان و پژوهشگران حوزه شهرسازی مخاطبان این کتاب‌اند.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

حجم

۷٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

قیمت:
۷۹,۰۰۰
تومان