دانلود و خرید کتاب صندوق های ضمانت و بیمه سرمایه گذاری علیرضا موتمنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صندوق های ضمانت و بیمه سرمایه گذاری اثر علیرضا موتمنی

کتاب صندوق های ضمانت و بیمه سرمایه گذاری

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب صندوق های ضمانت و بیمه سرمایه گذاری

کتاب الکترونیکی «صندوق های ضمانت و بیمه سرمایه گذاری» نوشتهٔ علیرضا موتمنی و حسن شریفی در انتشارات دانشگاه شهید بهشتی به چاپ رسیده است. در این اثر سعی شده است نحوهٔ شکل‌گیری و کارکرد انواع صندوق‌های ضمانت در داخل و خارج کشور، اثرات مثبت آنها بر اقتصاد و روش‌های مورد عمل، تنوع خدمات ارائه شده، نحوهٔ اعتبارسنجی در ضمانت‌نامه‌ها و بیمه‌های اعتباری و ... به همراه نمونه‌های اجرایی بیان شود.

درباره کتاب صندوق‌های ضمانت و بیمه سرمایه گذاری

امنیت اقتصادی از مصادیق بسیار مهم امنیت است که امروزه در زمرهٔ مهم‌ترین شاخص‌های توسعه‌یافتگی کشورها به شمار می‌آید. امنیت اقتصادی از طریق امنیت سرمایه‌گذاری و امنیت اشتغال و درآمد تحقق می‌یابد. معیار اصلی و مشترک، در تعریف امنیت اقتصادی، توانایی نظام اقتصادی در حفاظت از مردم در برابر انواع فشارهای مختلف اقتصادی است، همچنین امنیت سرمایه‌گذاری مجموعه‌ای از شرایط اجتماعی، سیاسی و حقوقی است که سبب افزایش پس‌انداز و سرمایه‌گذاری افراد و بنگاه‌های اقتصادی در جامعه شده و معاملات را تسهیل می‌کند.

بدیهی است امنیت کسب درآمد توأم با امنیت سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر بوده و این دو به عبارتی لازم و ملزوم یکدیگرند، بر همین اساس در جوامع مختلف نهادهای مالی و غیرمالی حمایتی به‌منظور شناسایی کمبودها و تقویت این دو رویکرد مهم امنیت اقتصادی به وجود آمده‌اند. صندوق‌های ضمانت و بیمه سرمایه‌گذاری یکی از اقدام‌های مؤثر دولت‌ها برای ایجاد و افزایش امنیت اقتصادی و در نهایت بهبود شاخص‌های اقتصادی از جمله افزایش اشتغال، رشد و توسعهٔ اقتصادی، افزایش درآمد سرانه و ایجاد رفاه برای افراد جامعه است.

معمولاً منابع مالی صندوق‌های ضمانت از طریق کمک‌های دولتی تأمین می‌شود و با مدیریت صحیح وجوه، ضمن حفظ ارزش پول، نسبت به افزایش قدرت پول ملی اقدام کرده و به‌منظور کاهش دغدغهٔ ذی‌نفعان از تمامی خطرها و ریسک‌هایی که در برابر سرمایه - گذاری برای تولید و صادرات و ... وجود دارد برنامه‌ریزی می‌کنند، و هنگام بروز خطر، این نهادهای مالی در کنار متقاضی، زیان‌ها و خسارات ذی‌نفعان را از منابع مزبور جبران می‌نمایند. ساختار این صندوق‌ها از لحاظ مالی و فنی در کشورهای مختلف، متفاوت است، ولی در مجموع به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که در عین پوشش انواع خطرهای مشتریان، خود نیز از پوشش‌های لازم جهت کاهش خطرها و زیان‌های احتمالی برخوردارند؛ ازجملهٔ این پوشش‌ها می‌توان کمک‌های دولتی، وجود ذخایر فنی، ضمانت‌های اتکایی و... را نام برد که به طور مفصل در این مجموعه بحث‌وبررسی می‌شوند.

کتاب صندوق‌های ضمانت و بیمه سرمایه گذاری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب حاضر برای آشنایی بیشتر دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مدیریت، اقتصاد، بانکداری، بیمه، کارآفرینی و MBA و مدیران و کارکنان بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری با عملکرد صندوق‌های ضمانت به رشتة تحریر درآمده است. مؤلفان کتاب درصددند با شناساندن بیشتر این صندوق‌ها به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران، زمینه‌های کاهش دغدغه‌های آنان و نگرانی متقاضیان به خدمات اعتباری را فراهم نمایند.

بخشی از کتاب صندوق های ضمانت و بیمه سرمایه گذاری

تگرگ، طوفان، خشکسالی، زلزله، سیل، سرمازدگی، یخبندان، آتش‌سوزی، صاعقه، آفات و امراض نباتی عمومی و قرنطینه‌ای و امراض واگیر حیوانی عمومی و قرنطینه‌ای به عنوان وسیله‌ای برای نیل به اهداف و سیاست‌های بخش کشاورزی است. در اساسنامه، اهم عملیات صندوق به شرح ذیل تعیین شده است:

- بررسی و تحقیق در مورد مختصات اقتصادی، اجتماعی، کشاورزی و فنی مناطق مختلف کشور؛

- بررسی و تحقیق تطبیقی در مورد روش‌های بیمة کشاورزی با توجه به نظام اقتصادی و اجتماعی و سرمایه‌ای بخش کشاورزی؛

- بررسی و مطالعة طرح‌های کاهش دهندة خسارت ناشی از خطرات پوشش بیمه و پیشنهاد آن به دولت جهت هماهنگ کردن آنها یا طرح‌های مربوط به عملیات زیربنایی؛

- تهیة آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها و اصلاح آنها با توجه به نتایج تحقیقات انجام شده؛

- انجام عملیات بیمه دربارة محصولات کشاورزی.

ارکان صندوق شامل مجمع عمومی، کمیتة فنی، هیئت مدیره، مدیرعامل و بازرس قانونی است. مجمع عمومی مرکب از وزرای جهاد کشاورزی، اقتصاد و دارایی و بازرگانی است و ریاست مجمع با وزیر جهاد کشاورزی می‌باشد و اهم وظایف و اختیارات آن به شرح ذیل است:

سیاست‌ها و روش‌های رسیدن به هدف‌های بیمة محصولات کشاورزی، تصویب تعرفه‌های بیمه و غرامت و آیین‌نامه‌های انواع بیمة محصولات کشاورزی، اتخاذ تصمیم درمورد بیمة اتکایی، تصویب بودجه سالانه، پیشنهاد اصلاح یا تغییر اساسنامة صندوق به هیئت وزیران، اتخاذ تصمیم نسبت به پیشنهاد افزایش سرمایه. کمیتة فنی صندوق متشکل از نمایندگان هریک از اعضای مجمع عمومی است و از نظر کارشناسی دارای اختیار و تخصص لازم در زمینة مربوط به وظایف هریک از اعضای مجمع و صندوق بوده و نسبت به مسائل مربوط به صندوق که از طرف مجمع عمومی ارجاع می‌گردد، بررسی و گزارش توجیهی خود را جهت تصمیم‌گیری به مجمع ارسال می‌نماید. اعضای کمیته به مدت ۳ سال منصوب می‌شوند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

حجم

۹٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان