دانلود و خرید کتاب انرژی اتمی آنجو چاولا ترجمه آزاد تیموری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب انرژی اتمی

«انرژی اتمی» یکی از کتاب‌های مجموعه دانستنی‌هایی درباره علوم به قلم آنجو چاولا است. این کتاب با زبانی ساده به شکل‌گیری دانش فیزیک اتمی و فناوری و سلاح‌های هسته‌ای می‌پردازد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«کمی قبل از ساعت ۳ صبح ۱۶ جولای ۱۹۴۵ بود. باران به شدت می‌بارید و صاعقه بر ابرهای گوشه پایگاه هوایی آلاموگوردو در کویر نیومکزیک‌ زبانه می‌کشید. امشب دیگر لغت کویر معنا ندارد. مرد‌ها در تاریکی می‌دویدند. سربازانی بودند که برخی از آن‌ها ژنرال‌های درجه‌دار ‌بودند. مردانی با لباس‌های رسمی نیز بودند که دیگران با احترام به آنان استاد می‌گفتند. بین جرقه‌های رعد و برق آن‌ها به پناهگاه ‌می‌رفتند تا برخی از سیم‌ها و ابزار‌آلات را امتحان کنند. برخی به پناهگاه دیگر در چند مایلی می‌روند. برای انجام عملیات برخی اوقات مجبور بودند تا مسافت ۶ مایل رانندگی کنند تا یک ابزار حجیم و عجیب را در میان سایر سیم‌ها و ابزار‌آلات قرار دهند. این ابزاری است که باید تست شود، یک ابزار اتمی!

شبیه به یک مرد چاق به نظر می‌رسد. مردی که به آسمان نگاه می‌کند. اولین انفجار اتمی که در زمین رخ داد، در کویر شهر مکزیک نزدیک به پایگاه اتمی آلاماگردو در جولای ۱۹۴۵ رخ داد.»

نظرات کاربران

ثاقب
۱۳۹۸/۰۱/۰۲

کتاب مشکلات ترجمه و نوشتاری جدی دارد. مثلا در صفحات آخر کتاب تصفیه آب به صورت تسویه آب چاپ شده. هرچند نویسنده اصلی خواسته مطالب را ساده و به صورت یک بازی عنوان کند ولی ترجمه کتاب مانع از درک

- بیشتر
Parisa
۱۳۹۶/۰۲/۱۳

کتاب جذابیه 👍

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۷٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
تومان