دانلود و خرید کتاب نظارت و رهبری آموزشی کارل گلیکمن ترجمه غلامرضا شمس مورکانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب نظارت و رهبری آموزشی

کتاب نظارت و رهبری آموزشی نوشته کارل گلیکمن، استفن پی. گوردون و ژوویتا ام. راس گوردون یکی از کتاب‌های تخصصی انتشارات دانشگاه شهیدبهشتی برای استفاده دانشجویان و پژوهشگران است.

دانشگاه شهید بهشتی یکی از معتبرترین دانشگاه‌های دولتی ایران است که از سال ۱۳۳۸ به عنوان یکی از مراکز علمی معتبر فعالیت خود را آغاز کرده است. این دانشگاه ۱۹ دانشکده، ۳ پردیس و ۱۶ پژوهشکده و مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی دارد.

انتشارات دانشگاه شهید بهشتی (دانشگاه ملی سابق) با نام اداره انتشارات در سال ۱۳۵۲ فعالیت خود را آغاز کرد، این مجموعه از سال ۱۳۵۳ مرکز فروش کتاب خود را هم در دانشگاه تاسیس کرد.

دکتر علی آموزش اولین مدیر این انشارات بود. این انتشارات سال ۱۳۵۴ با نام «دفتر انتشارات و تامین منابع درسی» فعالیت خود را به‌طور مستقل از اداره روابط عمومی دانشگاه گسترش داد.

فعالیت رسمی و سازمان یافته انتشارات و چاپخانه از سال ۱۳۵۹ با مدیریت دکتر رضا شعبانی شروع شد و بعد از چندین مرحله تغییر در سیستم، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی در حال حاضر در زمینه چاپ و نشر آثار دانشگاهی و پژوهشی و مجلات بسیار توانمند است و آثار ارزشمندی در اختیار دانشجویان، اساتید و پژوهشگران قرار می‌دهد.

کتاب‌های انتشارات دانشگاه شهید بهشتی زیر نظر اساتید و متخصصین هر رشته منتشر می‌شوند و بهترین و جامع‌ترین اطلاعات را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهند تا هم دانشجویان این دانشگاه و هم دانشجویان دانشگاه‌های دیگر و علاقه‌مندان بتوانند به راحتی به کتاب‌های مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

درباره کتاب نظارت و رهبری آموزشی

کتاب حاضر نوشته کارل دی. گلیکمن، استفن پی. گوردون و ژوویتا ام. راس ـ گوردون، است که از استادان دانشگاه‌های ایالات متحده و از بزرگ‌ترین نظریه‌پردازان، محققان و ناظران آموزشی‌اند. این صاحب‌نظران، سال‌های متمادی برکار معلمان در جهت بهبود تعلیم و تربیت در مناطق مختلف آموزشی نظارت داشته‌اند و در این مسیر، با استفاده از تجربه‌های ارزنده خود، به تربیت دانشجویان بسیار و نگارش آثار گوناگون همت گماردند که به سهم خود کمک‌های شایان توجهی در توسعه این حوزه بوده است.

درس «نظارت و راهنمایی آموزشی» از جمله درس‌های مهم و اساسی برای مدیران آموزشی و معلمان در کشور ما و دیگر کشورها به‌شمار می‌آید. از آنجا که متأسفانه در کشور ما به نگارش چنین کتاب‌هایی جز به تعدادی بسیار اندک، توجه چندانی نشده است و دست‌اندرکاران بهسازی آموزش، مدیران، استادان، دانشجویان، معلمان، ناظران آموزشی و دیگر کارشناسان در این‌باره با دشواری‌هایی روبه‌رو هستند، انتقال تجربه‌های این سه نظریه‌پرداز بزرگ معاصر می‌تواند کمک‌های چشمگیری در این حوزه ارائه کند، به ویژه آنکه کتاب پیش رو ضمن طرح بحث‌های نظری، به ارائه راهکارهای عملی و رهنمودهای کاربردی در زمینه‌های مورد بحث نیز می‌پردازد.

ویرایش جدید کتاب (که در سال ۲۰۰۸ منتشر شده است) بیست و دو فصل دارد که از میان آن‌ها، پانزده فصل به دلیل نزدیکی با سرفصل‌های مصوب درس نظارت و راهنمایی آموزشی در دوره‌های مختلف مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی و همچنین مطابقت با اصول آموزش و پرورش کشورمان ترجمه شده است؛ از این رو، بحث‌های ارائه شده در بخش دوم (فصل‌های دوم تا پنجم)، فصل‌های هفتم، بیستم و بیست و دوم، غیرضروری تشخیص داده شدند و ترجمه نشدند. در پایان امیدواریم کتاب حاضر با وجود ضعف‌های احتمالی، نقطه آغازی باشد برای همه ما در جهت تفکر، چالش و عمل بیشتر به سمت تعلیم و تربیت بهتر و مدارس کارامدتر و اثربخش‌تر.

خواندن کتاب نظارت و رهبری آموزشی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دست‌اندرکاران و برنامه‌ریزان آموزشی مخاطبان این کتاب‌اند.

بانک تست طلایی مبانی جامعه شناسی
زهرا فتحی
کودکان و مهارت تفکر
ماتئو لیپمن
مدارس باز - مدارس سالم
وینک هوی
معلم مصلح
ناصر طاهرنیا
معلم نسل آلفا
نیهال یورتسون
راهنمای کاربردی روش‌های نوین تدریس
محرم آقازاده
طراحی آموزشی، رویکرد شناختی به آموزش تلفیقی
محمود تلخابی
دستنامه فرمول بندی زیستی - روانی - اجتماعی
ویلیام هـ. کمپل
نظارت آموزشی و ارزشیابی عملکرد معلم (نظریه و عمل)
جیمز نولان
روش های تدریس نوین (۱)
تام شرینگتون
بازی های آموزشی برای کلاس فارسی (بیان شفاهی، خواندن و درک مطلب)
رضاعلی نوروزی
اوسینت (جلد اول)
مایکل بازل
الگوی کاوشگری؛ راهبرد پرورش تفکر انتقادی در دانش‌آموزان
مریم سیدشریفی کاخکی
مدیریت دانش، خلق و کسب دانش
زهیر حیاتی
آمار پایه
نورساداه بچوک
راهبری شرکتی
بیتا مشایخی
آموزش ریاضیات در هفت کشور
National Center for Education Statistics NCES
معلم ژاپنی به مثابه رهبر
یوشی تاکا ایشی کاوا
سبک های یادگیری، تسلط ربع های مغزی
سیدمحمدرضا ناظمی
تئوری انتخاب در کلاس درس شاد
عارفه عرب

نظرات کاربران

کاربر 7741255
۱۴۰۲/۰۹/۳۰

من وقتی از داخل گوگل مبلغ خرید کتاب رو واریز کردم همونجا پولوپرداخت کردم بعد که طاقچه رودان کردم کتاب وبرام نیاورد

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۸۶ صفحه

حجم

۵٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۸۶ صفحه

قیمت:
۶۴,۰۰۰
تومان