دانلود و خرید کتاب سازه های شبکه کابلی ماریتز فاندنبرگ ترجمه مهیار جاویدروزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سازه های شبکه کابلی اثر ماریتز فاندنبرگ

کتاب سازه های شبکه کابلی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب سازه های شبکه کابلی

کتاب سازه های شبکه کابلی نوشته ماریتز فاندنبرگ است که با ترجمه مهیار جاویدروزی در انتشارات دانشگاه شهید بهشتی منتشر شده است.

دانشگاه شهید بهشتی یکی از معتبرترین دانشگاه‌های دولتی ایران است که از سال ۱۳۳۸ به عنوان یکی از مراکز علمی معتبر فعالیت خود را آغاز کرده است. این دانشگاه ۱۹ دانشکده، ۳ پردیس و ۱۶ پژوهشکده و مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی دارد.

انتشارات دانشگاه شهید بهشتی (دانشگاه ملی سابق) با نام اداره انتشارات در سال ۱۳۵۲ فعالیت خود را آغاز کرد، این مجموعه از سال ۱۳۵۳ مرکز فروش کتاب خود را هم در دانشگاه تاسیس کرد.

دکتر علی آموزش اولین مدیر این انشارات بود. این انتشارات سال ۱۳۵۴ با نام «دفتر انتشارات و تامین منابع درسی» فعالیت خود را به‌طور مستقل از اداره روابط عمومی دانشگاه گسترش داد.

فعالیت رسمی و سازمان یافته انتشارات و چاپخانه از سال ۱۳۵۹ با مدیریت دکتر رضا شعبانی شروع شد و بعد از چندین مرحله تغییر در سیستم، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی در حال حاضر در زمینه چاپ و نشر آثار دانشگاهی و پژوهشی و مجلات بسیار توانمند است و آثار ارزشمندی در اختیار دانشجویان، اساتید و پژوهشگران قرار می‌دهد.

کتاب‌های انتشارات دانشگاه شهید بهشتی زیر نظر اساتید و متخصصین هر رشته منتشر می‌شوند و بهترین و جامع‌ترین اطلاعات را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهند تا هم دانشجویان این دانشگاه و هم دانشجویان دانشگاه‌های دیگر و علاقه‌مندان بتوانند به راحتی به کتاب‌های مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

درباره کتاب سازه های شبکه کابلی

سازه‌های شبکه کابلی بدون شک یکی از تحسین‌برانگیزترین فناوری‌های ساختمانی است که تمایل به کاربرد آن روز به روز در حال گسترش است و این گسترش روزافزون، تدوین کتاب‌ها و مراجع فنی متعدد و متنوع را ایجاب می‌کند. با این حال، تنوع بیش از حد سازه‌های کابلی چه از لحاظ فرم و شکل آنها و چه از لحاظ جزئیات و روش اجرا، تهیه کتاب واحدی را که پاسخگوی تمام نیازها باشد و به جزئیات تمام مسائل پرداخته باشد، اگر نگوییم ناممکن، لااقل بسیار دشوار می‌سازد.

برای بررسی کامل مسائل این قبیل سازه‌ها، تدوین چندین کتاب در زمینه‌های مختلف از جمله نظریه‌ها و روش‌های فرم‌یابی و طراحی، تکنولوژی مصالح، تکنولوژی اجرا، ماشین آلات و... ضروری است .

کتاب حاضر برگردان کتاب Nets Cable تألیف ماریتز فاندنبرگ گامی در این خصوص به شمار می‌آید. در این کتاب، با مقدمه‌ای از سازه‌های کششی به طور عام، پیشینه‌ سازه‌های شبکه کابلی، انواع متداول آن، مزیت‌ها و کاربرد آنها بررسی می‌شود. روش تصمیم‌گیری در خصوص انتخاب انواع کابل های مناسب، پوشش سازه، اتصالات و گره‌ها، روش‌های درزبندی، مقاومت در برابر فرسودگی، اطلاعات فنی در زمینه اجرا، ساخت، نصب و هزینه‌ها مباحث تکمیلی کتاب هستند. در پایان نیز مصادیق این سازه‌ها با بررسی نُه مصداق ارائه می‌شود این اثر برحسب خصلت فنی خود، در درجه نخست به دست‌اندرکاران طراحی مانند مهندسان معمار مربوط است، ولی برای سایر افراد نیز که مستقیم یا غیرمستقیم، بالفعل یا بالقوه با این قبیل سازه‌ها سر و کار دارند مانند مهندسان محاسب، دانشجویان دانشکده‌های معماری و عمران و پژوهشکده‌های فناوری نیز قابل استفاده است.

مؤلف در نخستین بخش از کتاب، در یک کاوش جامع، به ارائه تاریخچه، قواعد و فناوری این قبیل سازه‌ها می‌پردازد. به دنبال این بخش، فصلی شامل بررسی نُه مصداق از سراسر دنیا پیش‌بینی شده است که در آن به دامنه و قلمرو وسیع و بدیع استفاده از شبکه‌های کابلی در عصر طراحی معماری نوین پرداخته می‌شود خواننده در کنار نویسنده با قواعد و اصول ابتدایی این فناوری آشنا می‌شود تا به برداشت عمیق و مفهومی از شبکه کابلی و به کارگیری آنها کمک شده باشد و سپس با استفاده از جزئیات ترسیمی و نیز مطالب پرمحتوا و الهام‌بخش، تخصص و دانش لازم به خواننده انتقال می‌یابد.

خواندن کتاب سازه های شبکه کابلی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان رشته معماری و عمران پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۶٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۱۶,۰۰۰
تومان