دانلود و خرید کتاب کارآفرینی ورزشی الهه دانش‌راد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب کارآفرینی ورزشی

کتاب کارآفرینی ورزشی اثر مشترک الهه دانش‌راد، شهاب امیری، رحیم نجفی ینگجه و سمانه ربانی قره‌تکان در انتشارات نوروزی به چاپ رسیده است.

 درباره کتاب کارآفرینی ورزشی

امروزه با توجه به افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان در گرایش‌های مختلف رشته تربیت‌بدنی در دانشگاه‌ها، کشور با معضلی به نام بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی مواجه شده است که می‌توان گفت علت اصلی آن، ظرفیت بالای پذیرش دانشگاهی است. به‌نظر می‌رسد که یکی از راه‌های اساسی و مهم در کاهش تعداد فارغ التحصیلان بیکار در رشته تربیت بدنی، توجه به موضوع کارآفرینی باشد.

 با توجه به اینکه ورزش دارای ابعاد و جنبه‌های مختلفی است و به نوعی با همه اقشار جامعه در ارتباط است، بنابراین به همان اندازه نیز ظرفیت اشتغال و کارآفرینی را دارد. در سال‌های اخیر توجه مدیران و مسئولان ورزشی و غیرورزشی به توسعه استارت‌آپ‌های ورزشی افزایش پیدا کرده است، این استارت‌آپ‌ها که اکثرا توسط دانش‌آموختگان رشته تربیت بدنی ایده‌پردازی و پیاده‌سازی شده‌اند زمینه بسیار مناسبی هستند که هم می‌تواند به توسعه اشتغال و کارآفرینی در جامعه کمک کنند و همچنین به توسعه فرهنگ ورزش و فعالیت بدنی و توسعه صنعت ورزش کشور کمک شایانی کند. هدف اصلی نویسندگان این کتاب نیز جلب کردن توجه همگان به اهمیت استارت‌آپ‌های ورزشی در جهت رونق کسب و کار و کارآفرینی در بخش ورزش کشور است.

نویسندگان امیدوارند این کتاب هرچند قدم کوچکی در جهت شناخت بیشتر مردم با عملکرد و فواید استارت‌آپ‌های حوزه ورزش بردارد. 

البته لازم به ذکر است که توسعه استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای ورزشی نیازمند حمایت همه جانبه و مناسب مدیران ورزشی و مدیران تصمیم‌گیر در کشور است که امید است این حمایت‌ها به صورت بهتر و گسترده‌تری در تمامی زمینه‌ها که یک استارت‌آپ شروع به فعالیت می‌کند، انجام بگیرد تا شاهد توسعه کسب و کارهای ورزشی و همچنین کاهش نوخ بیکاری فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی در کشور باشیم.

 خواندن کتاب کارآفرینی ورزشی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مدیران، مسئولان و کارآفرینان حوزه ورزش مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب کارآفرینی ورزشی

یکی از ابعاد مهم در توسعه هر کشوری فراهم نمودن شرایط مناسب برای عرضه و تقاضای نیروی کار است، به نحوی که بتوان با عرضه شغل به متقاضیان کار، نقش فرد در قبال جامعه را تعریف نمود. این عمل با تبدیل پتانسیل عظیم نیروی کار از قوه به فعل، چرخ های توسعه را در مسیر صحیح به حرکت در آورده و منجر به افزایش بهره‌وری و خلق ثروث خواهد شد. اما بی‌تردید امروزه مشکل بیکاری یکی از معضلات اساسی کشورمان می‌باشد که این معضل در ارتباط با جوانان تحصیل کرده و دانش آموختگان دانشگاهی با وجود سرمایه‌گذاری‌ها و هزینه‌های قابل ملاحظه‌ای که به منظور رشد و ارتقای سطح دانش آنها انجام گرفته با شدت بیشتری به چشم می‌خورد (هرندی و فلاح محسن خانی، ۱۳۸۶). و در سراسر جهان نیز میزان بیکاری این گروه از افراد ۲ تا ۳ برابر بیشتر از میزان بیکاری بزرگسالان است. در همین راستا و با توجه به این که یکی از اهداف برنامه‌های کلان کشور، کاهش تصدی‌گری بخش دولتی است، بنابراین امکان استخدام برای دانش آموختگان دانشگاهی در بخش دولتی تقلیل یافته و جایگاه بخش‌های خصوصی در ایجاد اشتغال از اهمیت دو چندانی برخوردار شده است (میرجلیلی، ۱۳۸۵). از سوی دیگر تجربه بسیاری از کشورهای پیشرفته در زمینه حل معضل اشتغال نشان می‌دهد که کارآفرینی یکی از اثرگذارترین راه‌حل‌های موجود به منظور کاهش نرخ بیکاری به شمار می‌آید. زیرا کارآفرینی در سطح کلان، به مفهوم محرک تغییرات ساختاری و ایجاد اشتغال بوده و در سطح خرد نیز به معنای شکل‌گیری، ورود و رشد فعالیت‌های اقتصادی جدید تلقی می‌شود که نهایتا توسعه کارآفرینی از طریق ایجاد فرصت‌های شغلی جدید به رویه ایجاد اشتغال منتهی می‌گردد.

اما در کشورهای بزرگ و پیشرفته، اهمیت کارآفرینی تنها به ایجاد شغل ختم نمی‌شود، بلکه اهمیت اصلی آن فعالیت‌های اقتصادی جدیدی است که در این کشورها به وجود آمده‌اند، رشد کرده‌اند و توانسته‌اند سهم عمده‌ای در تولید ثروت و درآمد و توسعه تکنولوژی و فناوری را به خود اختصاص دهند (عقیلی و همکاران، ۱۳۹۱). کارآفرینی فرآیندی است که در طی آن، فردی به نام کارآفرین به دلیل بهره‌مندی از گرایش‌های شناختی و دانش قبلی در یک حوزه خاص، توانایی تشخیص یک فرصت را می‌یابد و پس از ارزیابی ارزش تجاری فرصت مورد نظر، منابع و اطلاعات لازم برای بهره‌برداری از آن را کسب می‌کند، بنابراین یکی از بخش‌های مهم در فرایند کارآفرینی "توانایی تشخیص یک فرصت" است، به نحوی که شروع فرآیند کارآفرینی از طریق شناسایی فرصت اتفاق می‌افتد.

مفاهیم کارآفرینی و کارآفرین اولین بار مورد توجه اقتصاددانان قرار گرفت و از قرن ۶۱ میلادی تاکنون به نحوی کارآفرینی را در نظریه‌های خود تشریح کرده-اند. ژوزف شومپیتر با مطرح کردن نظریة توسعة اقتصادی خود در سال ۱۹۳۴که همزمان با دوران رکود بزرگ اقتصادی بود، موجب شد نقش محوری کارآفرینان در ایجاد سود مورد توجه قرار گیرد و به همین دلیل وی را «پدر کارآفرینی» لقب داده‌اند. همچنین، کارآفرینی به عنوان پدیده‌ای نوین در ورزش، نقش مؤثری در توسعه و پیشرفت ورزش کشورها ایفا می‌کند. کارآفرینی مفهومی چندوجهی است که از زوایای مختلفی بررسی شده است، برخی به جنبه‌های فردی آن اشاره کرده و عده‌ای جنبه‌های رفتاری، ساختاری و عملکردی آن را لحاظ کرده‌اند (آدرتسچ، کوراتکو ولینک ، ۲۰۱۶).

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه