دانلود و خرید کتاب ارزیابی عملکرد در بخش بهداشت و درمان با استفاده از تحلیل پوششی داده ها یاشار ازکان ترجمه سارا امامقلی‌پور سفیددشتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ارزیابی عملکرد در بخش بهداشت و درمان با استفاده از تحلیل پوششی داده ها اثر یاشار ازکان

کتاب ارزیابی عملکرد در بخش بهداشت و درمان با استفاده از تحلیل پوششی داده ها

معرفی کتاب ارزیابی عملکرد در بخش بهداشت و درمان با استفاده از تحلیل پوششی داده ها

کتاب حاضر به ارزیابی عملکرد در بخش بهداشت و درمان با استفاده از تحلیل پوششی داده‌ها نوشته یاشار ازکان و دیگران است که در انتشارات نور علم به چاپ رسیده است.

 درباره کتاب ارزیابی عملکرد در بخش بهداشت و درمان با استفاده از تحلیل پوششی داده ها

در دو بخش طراحی شده است. بخش اول به ارائه روش‌های مختلف ارزیابی عملکرد و بخش دوم به کاربردهای تحلیل پوششی داده‌ها در بخش بهداشت و درمان می‌پردازد. هر کدام از بخش‌ها مشتمل بر هشت فصل‌اند و در فصول مختلف، بسط مباحث نظری به همراه نحوه کاربرد نرم افزار DEA-Solver به طور تفصیلی با استفاده از مثال‌های مرتبط صورت گرفته است.

در هشت فصل بخش اول به معرفی مفاهیم عملکرد و مدل‌های کارایی خواهیم پرداخت که توسط تحلیل پوششی داده ها (DEA) قابل حل هستند و به کارگیری اثربخشی در مدل عملکرد دارند . فصل ۱ مطالعه‌ای مختصر درباره روش‌های ارزیابی عملکرد برای مراقبت سلامت ارائه و نقاط قوت و ضعف ارزیابی عملکرد را مورد بحث قرار می‌دهد. مقیاس‌های کارایی و ارزیابی عملکرد با استفاده از DEA، موضوعات مربوط به فصل ۲ است. در بخش انتهایی فصل ۲ جزییات بیشتر درباره تکنیک های DEA، شامل جهت گیری مدل (نهاده یا ستاده محور) و مدل‌های مرزی متنوع از قبیل بازده ثابت به مقیاس (CRS) ارائه می شود. فصل ۳ مدل های بازده متغیر به مقیاس (VRS) را بصورت تصویری در محیط نرم افزار آموزش می‌دهد. فصل ۴ مدل‌های محدودیت وزن (مدل های نسبت مخروطی یا ناحیه اطمینان) را شرح می‌دهد. فصل ۵ مدل‌های بدون جهت‌گیری یا مبتنی بر اسلک را مورد بحث قرار داده و نشان می‌دهد که چگونه و تحت چه شرایطی قابل استفاده‌اند. فصل ۶ به ارزیابی‌های طولی (پانل) با استفاده از تحلیل ویندوز و شاخص مالم کوئیست می‌پردازد. فصل ۷ اثربخشی در یک مدل عملکرد را معرفی کرده و سوء استفاده بالقوه از متغیرهای کیفیت در مدل های DEA را نشان می‌دهد. در پایان، بخش ۸ روش‌های جدیدتر DEA را مورد بحث قرار داده و به چگونگی بکارگیری آنها در مراقبت سلامت اشاره می کند.

هشت فصل بخش دوم به بیان اهداف کاربردی DEA اختصاص دارد. فصل نه، مدل جامعی از DEA در زمینه بیمارستانی بر اساس مطالعات پیشین معرفی می‌کند اما فصل ده کتاب توضیحات جامعی درباره ارزیابی عملکرد پزشکان بر اساس تحلیل پوششی داده‌ها ارائه می‌کند. فصل یازده به معرفی کاربرد مدلهای DEA در مراکز پرستاری می پردازد. فصل دوازده به تحلیل چندین مطالعه انجام شده در سازمانهای حافظ سلامت (HMOs) و مدلهای مرتبط با این سازمان‌ها اختصاص دارد. فصل سیزده درباره مراقبت در منزل و مدل‌های DEA برای سازمانهای ارائه دهنده مراقبت در منزل می پردازد. فصل چهارده به بررسی سایر سازمان‌های مراقبت بهداشتی نظیر: مراکز دیالیز، مراکز سلامت روانی اجتماعی، سازمان‌های خدماتی جامعه محور جوانان، سازمانهای تهیه و تدارک اعضا و اندام، خانه های سالمندان و ارائه دهندگان مراقبت‌های دندانپزشکی می‌پردازد. فصل پانزده کتاب به توصیف سایر مدلهای DEA که برای ارزیابی عملکرد ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی در درمان‌های ویژه از قبیل سکته مغزی، ونتیلاسیون مکانیکی و خدمات پس از عمل جراحی می‌پردازد. همچنین فصل پانزده توضیحاتی درباره مدلهای DEA در زمینه پزشکان موسسات بیمارستانی، ادغام بیمارستانها، تعطیلی بیمارستان، بازار نیروی کار بیمارستانی و خدمات بیمارستانی در بازارهای محلی ارائه می‌کند. فصل شانزده به بررسی کاربردهای DEA برای سازمان‌های مراقیت بهداشتی کشوری در سطح بین المللی اشاره دارد.

نویسنده کتاب، یاشار ازکان، استاد دانشگاه مشترک المنافع ویرجینیا و متخصص در کاربرد مدلسازی ریاضی در بخش بهداشت و درمان است که تألیفات متعددی در زمینه روش‌های کمی سنجش عملکرد در بخش بهداشت و درمان دارد.

 خواندن کتاب ارزیابی عملکرد در بخش بهداشت و درمان با استفاده از تحلیل پوششی داده ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 این کتاب علاوه بر اینکه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌های اقتصاد سلامت، مدیریت خدمات بهداشتی، مدیریت بیمارستانی، سیاست‌گذاری سلامت و سایر رشته‌های مرتبط در بخش بهداشت و درمان مفید است، می‌تواند به عنوان مرجع مناسبی برای راهنمایی تصمیم‌گیران و مدیران در مورد سنجش عملکرد در این بخش نیز قرار گیرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۸۷ صفحه

حجم

۱۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۸۷ صفحه

قیمت:
۶۸,۰۰۰
تومان