دانلود و خرید کتاب سلسله تقریرات دروس تفسیری؛ تفسیر سوره مبارکه نبأ (جلد دوم) محمد عترت‌دوست
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سلسله تقریرات دروس تفسیری؛ تفسیر سوره مبارکه نبأ (جلد دوم) اثر محمد عترت‌دوست

کتاب سلسله تقریرات دروس تفسیری؛ تفسیر سوره مبارکه نبأ (جلد دوم)

معرفی کتاب سلسله تقریرات دروس تفسیری؛ تفسیر سوره مبارکه نبأ (جلد دوم)

کتاب سلسله تقریرات دروس تفسیری؛ تفسیر سوره مبارکه نبأ (جلد دوم) نوشته محمد عترت دوست است که در انتشارات دانشگاه امام صادق به چاپ رسیده است.

رسالت و مأموریت دانشگاه امام صادق (ع) «تولید علوم انسانی اسلامی» و «تربیت نیروی درجه یک برای نظام» (که در راهبردهای ابلاغی مقام معظم رهبری مدظله تعیین شده) است. اثرپذیری علوم انسانی از مبانی معرفتی و نقش معارف اسلامی در تحول علوم انسانی، دانشگاه را بر آن داشت که به طراحی نو و بازمهندسی نظام آموزشی و پژوهشی جهت پاسخ‌گویی به نیازهای نوظهور انقلاب، نظام اسلامی و تربیت اسلامی به عنوان یک اصل محوری برای تحقق مأموریت خویش بپردازد و بر این باور است که علم توأم با تزکیه نفس می‌تواند هویت جامعه را متأثر در مسیر تعالی و رشد قرار دهد.

از این حیث «تربیت» را می‌توان مقوله‌ای محوری یاد نمود که وظایف و کارویژه‌های دانشگاه، در چهارچوب آن معنا می‌یابد؛ زیرا که «علم» بدون «تزکیه» بیش از آنکه ابزاری در مسیر تعالی و اصلاح امور جامعه باشد، عاملی مشکل‌ساز خواهد بود که سازمان و هویت جامعه را متأثر و دگرگون می‌سازد.

از سوی دیگر «سیاست‌ها» تابع اصول و مبادی علمی هستند و نمی‌توان منکر این تجربه تاریخی شد که استواری و کارآمدی سیاست‌ها در گرو انجام پژوهش‌های علمی و بهره‌مندی از نتایج آن‌هاست. از این منظر پیشگامان عرصه علم و پژوهش، راهبران اصلی جریان‌های فکری و اجرایی به‌حساب می‌آیند و نمی‌توان آینده درخشانی را بدون توانایی‌های علمی ـ پژوهشی رقم زد و سخن از «مرجعیت علمی» در واقع پاسخ‌گویی به این نیاز بنیادین است.

دانشگاه امام صادق (ع) درواقع یک الگوی عملی برای تحقق ایده دانشگاه اسلامی در شرایط جهان معاصر است. الگویی که هم‌اکنون ثمرات نیکوی آن در فضای ملی و بین‌المللی قابل مشاهده است. طبعاً آنچه حاصل آمده محصول نیت خالصانه و جهاد علمی مستمر مجموعه بنیان‌گذاران و دانش‌آموختگان این نهاد است که امید می‌رود با اتکاء به تأییدات الهی و تلاش همه‌جانبه اساتید، دانشجویان و مدیران دانشگاه، بتواند به مرجعی تمام عیار در گستره جهانی تبدیل گردد.

معاونت پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع) با توجه به شرایط، امکانات و نیازمندی جامعه در مقطع کنونی با طرحی جامع نسبت به معرفی دستاوردهای پژوهشی دانشگاه، ارزیابی سازمانی ـ کارکردی آنها و بالاخره تحلیل شرایط آتی اقدام نموده که نتایج این پژوهش‌ها در قالب کتاب، گزارش، نشریات علمی و... تقدیم علاقه‌مندان می‌گردد. هدف از این اقدام ـ ضمن قدردانی از تلاش خالصانه تمام کسانی که با آرمان و اندیشه‌ای بزرگ و ادعایی اندک در این راه گام نهادند ـ درک کاستی‌ها و اصلاح آنها است تا از این طریق زمینه پرورش نسل جوان و علاقه‌مند به طی این طریق نیز فراهم گردد؛ هدفی بزرگ که در نهایت مرجعیت مکتب علمی امام صادق (ع) را در گستره بین‌المللی به همراه خواهد داشت.

درباره کتاب سلسله تقریرات دروس تفسیری؛ تفسیر سوره مبارکه نبأ (جلد دوم)

تفسیر سوره مبارکه نبأ، که توسط حضرت آیت الله مهدوی کنی ره در دانشگاه امام صادق علیه السلام ایراد گردیده در دو جلد توسط شاگرد ایشان جناب آقای دکتر محمّد عترت دوست تحقیق و تنظیم شده و موضوعات اصلی آن تفسیر و تبیین «مهم‌ترین پرسش بشریّت»، «مهم‌ترین خبر جهان هستی»، «سرانجام کافران و متقیّان» و «توصیف قیامت» است.

نگاه عالمانه، تخصصی و چند بُعدی حضرت استاد به آیات این سوره مبارکه باعث شده است که این بخش از مطالب تفسیری ایشان، از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار گشته و برای علاقه‌مندان به معارف اسلامی و مباحث تفسیری، بسیار مفید واقع شود.

نقدهایی که به نظریه «نمادین بودن آیات قرآنی» وارد کرده و با ادله متعدد این نظریه را ابطال نمودند؛ وجود احتمالات مختلف در خصوص آیه «لابِثِینَ فِیهَا أَحْقَابًا» و مسئله مدت زمان توقف مجرمان در جهنم و توضیح و نقل و نقد احتمالات مختلف توسط حضرت استاد نشان دهنده دغدغه های اصلاحی و اجتماعی ایشان برای معرفی روش صحیح تفسیر قرآن کریم و از نمونه های عالی چگونگی تفسیر آیات قرآن کریم به واسطه دیگر آیات نظیر آن و اجرای روش تفسیر قرآن به قرآن بوده و توجه به آن زمینه ساز طرح بحث های جدید در حوزه علوم و معارف قرآن کریم خواهد شد.

خواندن کتاب سلسله تقریرات دروس تفسیری؛ تفسیر سوره مبارکه نبأ (جلد دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به تفسیر قرآن مخاطبان این کتاب‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۷۹ صفحه

حجم

۵٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۷۹ صفحه

قیمت:
۲۱,۷۰۰
تومان