دانلود و خرید کتاب آموزش همگانی در زمینه شناخت و پیشگیری از اعتیاد محمد جاویدان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آموزش همگانی در زمینه شناخت و پیشگیری از اعتیاد اثر محمد جاویدان

کتاب آموزش همگانی در زمینه شناخت و پیشگیری از اعتیاد

معرفی کتاب آموزش همگانی در زمینه شناخت و پیشگیری از اعتیاد

کتاب الکترونیکی آموزش همگانی در زمینه شناخت و پیشگیری از اعتیاد نوشتهٔ محمد جاویدان و عبدالله فتاح از انتشارات شلاک است. این کتاب معضل اعتیاد، آسیب‌های ناشی از آن و راه‌های پیشگیری از اعتیاد را بررسی کرده است. 

 درباره آموزش همگانی در زمینه شناخت و پیشگیری از اعتیاد

کتاب آموزش همگانی در زمینه شناخت و پیشگیری از اعتیاد، یکی از معضلات جدی حوزهٔ سلامت در چند سال اخیر و مصرف مواد مخدر در جامعه را بررسی می‌کند؛ موضوعی که پژوهشگران و متخصصان بسیاری در تلاش برای کاهش آن هستند. وابستگی به مواد، هزینه‌ها و پیامدهای اجتماعی زیادی مانند کاهش تولید و درآمد خانواده، خشونت، مشکلات امنیتی و فساد مالی را به‌همراه دارد. این هزینه‌ها منجربه هدررفتن منابع انسانی و هزینه‌های بالای منابع مادی می‌شود. اعتیاد از جنبه‌های مختلف روانی و بهداشتی نیز به فرد آسیب جدی وارد می‌کند. فرد معتاد با مشکلات زیاد فردی، خانوادگی، اجتماعی، شغلی و اقتصادی مواجه می‌شود و در زمینهٔ بهداشتی نیز گاه به بیماری‌های صعب‌العلاج مثل سرطان، عفونت‌های ریوی و بیماری‌های مسری مثل ایدز و هپاتیت مبتلا می‌شود. ایران به‌دلیل همسایگی با دو کشور تولیدکنندهٔ اصلی تریاک (یعنی افغانستان و پاکستان) و مسیر ترانزیت اروپا، از جهت معضل در دسترس‌بودن مواد آسیب‌های زیادی دیده است. کتاب آموزش همگانی در زمینه‌ شناخت و پیشگیری از اعتیاد، مخاطب را با ماهیت ویرانگر این بیماری و راه‌های پیشگیری از آن آشنا می‌کند. این کتاب ابتدا ملاک‌های وابستگی فرد به مواد را بیان کرده و سپس عوامل مؤثر بر ایجاد اعتیاد اعم از عوامل فردی، مشکلات روانی، عوامل خانوادگی در خانواده‌های از هم‌گسیخته، سخت‌گیر و مستبد، سهل‌انگار، منفعل، معتاد و خانواده‌های ثروتمند را بررسی کرده است. در مرحلهٔ بعدی روش‌های تشخیص به‌موقع اعتیاد شرح داده شده است؛ سپس ضمن معرفی انواع مواد مخدر، علت گرایش افراد به مواد مخدر توضیح داده شده است. در پایان راهکارهای عملی پیشگیری از اعتیاد با توصیه‌های پیشگیرانه به مسئولین ارائه شده است. 

خواندن کتاب آموزش همگانی در زمینه‌ شناخت و پیشگیری از اعتیاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به همه و به‌ویژه والدین برای آشنایی با معضل اعتیاد و راهکارهای عملی پیشگیری از اعتیاد پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آموزش همگانی در زمینه‌ شناخت و پیشگیری از اعتیاد

«قرن‌هاست که مواد مخدر در جوامع انسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، ولی نمی‌توان به درستی زمان آشنایی را با این مواد مشخص نمود. به نظر می‌رسد که بشر از آغاز زندگی اجتماعی خود و به علل و مناسبت‌های گوناگون به تجربه و شناختی از مواد اعتیادآور دست یافته و از آن‌ها در درمان بیماری‌ها، کاهش آلام و دردها، کنترل اشتها و رفتار غذایی، تسکین و کاهش دلتنگی‌ها، اضطراب‌ها و تشویش‌ها، رهایی از فشارها، گشودن افق‌های جدید به طریقی ذهنی و افزایش فعالیت جنسی استفاده کرده است. تریاک به عنوان دارویی شفابخش برای بسیاری از امراض و بیماری‌ها در جوامع انسانی سابقه دو هزار ساله دارد. گیاه تریاک از حدود ۳۴۰۰ سال پیش از میلاد توسط سومری‌ها کشف شد. البته در آن زمان مردمان سومر برای درمان بیماری‌های خود از این گیاه به شکل خوراکی استفاده می‌کردند. سومری‌ها نه تنها این ماده را استعمال می‌کرده‌اند، بلکه نامی بر آن نهاده‌ بودند که هنوز هم شایع است؛ گیاه شادی‌بخش. پزشکان آشوری در سده هفتم قبل از میلاد آن را به عنوان مسکن به کار می‌بردند. نوشته‌های باستانی نشان می‌دهد که ترکیبات تریاک در تمام دوره‌های تاریخ بابل، مصر، یونان و روم استعمال می‌شده است.»

چگونه با دختر نوجوانم رفتار کنم؟
سامان محمدی
مبانی سامانه های اطلاعات جغرافیایی (GIS) و خودآموز ArcGIS 10.3
یونس خسروی
ابزارهای خلاقانه تدریس
فاطمه فتح آبادی
سفر به سرزمین صفحه کلید ها
افسانه میرآبی
نفس
زهرا کبابیان
آروسیاک، بازمانده خوی
رزمری هارطونیان
فرزند سرنوشت
شاپور آرین نژاد
انتخاب ژنومی در دام
ژول ایرا ولر
عناصر و جزئیات اجرای ساختمان
امیررضا روحی زاده
شورای امنیت و حقوق نرم از قاعده گرایی تا هنجارسازی
رسول رضایی آدریانی
زبان مردم تبریز در سده دهم و یازدهم هجری
ماهیار نوابی
درخشش
جسیکا جونگ
داروینیسم و طراحی هوشمندانه
جاناتان ولز
The Rise of English
امین قاسمی
الدرر الفقهیة فی شرح اللمعة الدمشقیة (الجزء الرابع)
ماجد کاظمی (دباغ)
فرهنگ اصطلاحات پژوهشی در علوم انسانی
نرگس گنجی
مسائل الحیات (جلد سوم کتاب احمد)
میرزا عبدالرحیم طالبوف تبریزی
سواد رسانه‌ای در عصر دیجیتال
علی نیک منش
مربیگری تندرستی
اردلان شریعت
ساعت ها به وقت دلتنگی کوک می شوند
معصومه رمضان زاده کرمانی (میم: طوبی مهدوی)
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۵ صفحه

حجم

۶٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۵ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان