دانلود و خرید کتاب دانشگاه آینده غلامرضا گودرزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب دانشگاه آینده

کتاب دانشگاه آینده؛ با نگاهی به روندهای جهانی و ملی اثر غلامرضا گودرزی، عبدالرحیم پدرام و مصطفی مطلبی کربکندی است که در انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) به چاپ رسیده است.

رسالت و مأموریت دانشگاه امام صادق (ع) «تولید علوم انسانی اسلامی» و «تربیت نیروی درجه یک برای نظام» (که در راهبردهای ابلاغی مقام معظم رهبری مدظله تعیین شده) است. اثرپذیری علوم انسانی از مبانی معرفتی و نقش معارف اسلامی در تحول علوم انسانی، دانشگاه را بر آن داشت که به طراحی نو و بازمهندسی نظام آموزشی و پژوهشی جهت پاسخ‌گویی به نیازهای نوظهور انقلاب، نظام اسلامی و تربیت اسلامی به عنوان یک اصل محوری برای تحقق مأموریت خویش بپردازد و بر این باور است که علم توأم با تزکیه نفس می‌تواند هویت جامعه را متأثر در مسیر تعالی و رشد قرار دهد.

از این حیث «تربیت» را می‌توان مقوله‌ای محوری یاد نمود که وظایف و کارویژه‌های دانشگاه، در چهارچوب آن معنا می‌یابد؛ زیرا که «علم» بدون «تزکیه» بیش از آنکه ابزاری در مسیر تعالی و اصلاح امور جامعه باشد، عاملی مشکل‌ساز خواهد بود که سازمان و هویت جامعه را متأثر و دگرگون می‌سازد.

از سوی دیگر «سیاست‌ها» تابع اصول و مبادی علمی هستند و نمی‌توان منکر این تجربه تاریخی شد که استواری و کارآمدی سیاست‌ها در گرو انجام پژوهش‌های علمی و بهره‌مندی از نتایج آن‌هاست. از این منظر پیشگامان عرصه علم و پژوهش، راهبران اصلی جریان‌های فکری و اجرایی به‌حساب می‌آیند و نمی‌توان آینده درخشانی را بدون توانایی‌های علمی ـ پژوهشی رقم زد و سخن از «مرجعیت علمی» در واقع پاسخ‌گویی به این نیاز بنیادین است.

دانشگاه امام صادق (ع) درواقع یک الگوی عملی برای تحقق ایده دانشگاه اسلامی در شرایط جهان معاصر است. الگویی که هم‌اکنون ثمرات نیکوی آن در فضای ملی و بین‌المللی قابل مشاهده است. طبعاً آنچه حاصل آمده محصول نیت خالصانه و جهاد علمی مستمر مجموعه بنیان‌گذاران و دانش‌آموختگان این نهاد است که امید می‌رود با اتکاء به تأییدات الهی و تلاش همه‌جانبه اساتید، دانشجویان و مدیران دانشگاه، بتواند به مرجعی تمام عیار در گستره جهانی تبدیل گردد.

معاونت پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع) با توجه به شرایط، امکانات و نیازمندی جامعه در مقطع کنونی با طرحی جامع نسبت به معرفی دستاوردهای پژوهشی دانشگاه، ارزیابی سازمانی ـ کارکردی آنها و بالاخره تحلیل شرایط آتی اقدام نموده که نتایج این پژوهش‌ها در قالب کتاب، گزارش، نشریات علمی و... تقدیم علاقه‌مندان می‌گردد. هدف از این اقدام ـ ضمن قدردانی از تلاش خالصانه تمام کسانی که با آرمان و اندیشه‌ای بزرگ و ادعایی اندک در این راه گام نهادند ـ درک کاستی‌ها و اصلاح آنها است تا از این طریق زمینه پرورش نسل جوان و علاقه‌مند به طی این طریق نیز فراهم گردد؛ هدفی بزرگ که  در نهایت مرجعیت مکتب علمی امام صادق (ع) را در گستره بین‌المللی به همراه خواهد داشت.

 درباره کتاب دانشگاه آینده؛ با نگاهی به روندهای جهانی و ملی

 آموزش عالی و تحولات آتی و بروز نشانه‌ها و علائمی که حاکی از رخدادهای وسیع در حوزه علم و فناوری است، دغدغه‌ای شد تا در این اثر که محصول پایان‌نامه دوره کارشناسی ارشد جناب مصطفی مطلبی است، در خصوص آینده این نهاد علمی اثری پژوهشی خلق شود.

خردورزی و هوشمندی در مجموعه تصمیم‌گیران آموزش عالی نیازمند شناخت مسائل، تهدیدها و فرصت‌های پیش رو است لذا، اثر حاضر با ارائه نقشه هوایی تحولات اساسی آموزش عالی و رویکردی آینده‌نگرانه به هدف منظور یاری خواهد رسانید.

مبانی و مفاهیم، اشاره به پیشران‌های مهم آموزش عالی، روندهای تاثیرگذار علمی- آموزشی- مدیریتی- مالی و عرضه و تقاضا بر آینده، و همچنین تاثیر بحران شیوع ویروس کرونا و ارائه تصویری از دانشگاه آینده شاکله اصلی اثر حاضر است که به همت مولفان اثر آقایان دکتر غلامرضا گودرزی، دکتر عبدالرحیم پدرام و مصطفی مطلبی کربکندی در ۱۹۴ صفحه تنظیم و منتشر شده، و از طریق مجموعه فروشگاه های انتشارات دانشگاه امام صادق علیه السلام و شبکه نمایندگی‌ها، در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

خواندن کتاب دانشگاه آینده؛ با نگاهی به روندهای جهانی و ملی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

متخصصان علوم اجتماعی مخاطبان این کتابند


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

حجم

۵٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

قیمت:
۱۵,۵۰۰
تومان