دانلود و خرید کتاب تحلیل سازه (مفاهیم پایه و سازه های معین) راسل چارلز هیبلر ترجمه پیمان نرج آبادی فام
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تحلیل سازه (مفاهیم پایه و سازه های معین) اثر راسل چارلز هیبلر

کتاب تحلیل سازه (مفاهیم پایه و سازه های معین)

انتشارات:نشر عطران
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تحلیل سازه (مفاهیم پایه و سازه های معین)

کتاب تحلیل سازه (مفاهیم پایه و سازه های معین) نوشته راسل چارلز هیبلر است که با ترجمه پیمان نرج‌آبادی فام منتشر شده است. این کتاب راهنمایی برای مهندسان عمران است. 

درباره کتاب تحلیل سازه (مفاهیم پایه و سازه های معین)

تحلیل سازه یکی از مباحث اصلی مهندسی عمران است. مراجع مختلفی در این زمینه وجود داشته و کتاب‌های متفاوتی نیز تألیف و یا ترجمه شده‌اند. کتاب تحلیل سازه (مفاهیم پایه و سازه های معین)، مجموعه‌ای مدون از ترجمه ساماندهی شده کتابی است که با بیان ساده و مثال‌های ملموس خود موفق به جلب توجه ویژه اساتید و دانشجویان مهندسی عمران شده است. 

کتاب اصلی دارای ۱۶ فصل است که فصول ۱ و ۲ آن درباره مفاهیم پایه بحث می‌کند، بقیه فصول از فصل ۳ تا فصل ۱۰ به جز از فصل ۷ عملاً به تحلیل سازه‌های معین می‌پردازند و فصول بعدی به‌علاوه فصل ۷ نیز به سازه‌های نامعین و مباحث کاربردی مربوط می‌شود. از این رو، ترجمه به صورت دو کتاب جداگانه تحت عناوین «مفاهیم پایه و سازه‌های معین» برای فصول ۱ تا ۱۰ کتاب اصلی به جز از فصل ۷ آن (کتابی که در دست است) و سازه‌های نامعین و مباحث کاربردی برای سایر فصول  ارائه می‌شود تا ضمن ایجاد انطباق عملی با مراحل آموزشی دوره کارشناسی مهندسی عمران بر اساس سرفصل‌های مصوب دروس تحلیل سازه (۱) و (۲) همچنین سهولت امکان بهره‌مندی از مطالب با ارزش کتاب با وجود حجم بالای آن فراهم آید. اگرچه سعی شده است مطالب با کمترین تفاوت نسبت به متن اصلی به زبانی ساده بیان گردند اما در برخی موارد نیز تغییراتی اصلاحی جهت بیان بهتر مفاهیم صحیح علمی و فنی اعمال شده‌اند. توضیحات تکمیلی لازم هم حسب مورد به نحو مقتضی ارائه گردیده‌اند. دو فصل اول این کتاب، در علاوه بر کارآمدی عالی کل مطالب آن در زمینه مباحث مختلف تحلیل سازه، برای درس بارگذاری نیز مفیدند.

هدف از این کتاب ارائه بیانی ساده و کامل از تئوری و کاربرد تحلیل سازه برای انواع سازه‌ها اعم از خرپا، تیر و قاب است. تأکید ویژه از این رو بر ایجاد توانایی جهت هر دوی مدل‌سازی و تحلیل سازه در دانشجو ضمن آشنایی با مصادیق کاربردی از طریق مثال‌های عملی است.

امروزه سال‌های سال است که مهندسان از روش‌های ماتریسی برای تحلیل سازه‌ها استفاده می‌کنند. اگرچه این روش‌ها عملاً موثرترین روش‌های تحلیل سازه است اما باور مؤلف بر این است که دانشجویان در ابتدای امر می‌بایست همچنین دارای آگاهی کافی از برخی روش‌های مهم بنیادی و کلاسیک نیز باشند. تمرین کاربرد این روش‌های بنیادی کلاسیک در حل مسائل موجب افزایش ژرفای درک پایه و اساس مهندسی و استاتیک و مقاومت مصالح می‌شود. همچنین، تفکر روی روش‌های مختلف حل و استفاده صحیح و مرتب از آن‌ها موجب تقویت مهارت‌های حل مسأله نیز می‌شوند. با حل مسائل به این صورت می‌توان نحوه انتقال نیروها در سازه‌ها را بهتر فهمیده و درک کاملی از تغییرشکل‌های سازه‌ای به دست آورد. نهایتاً اینکه روش‌های کلاسیک همچنین با ایجاد امکان کنترل نتایج مانع از اطمینان سهل‌انگارانه به نتایج رایانه‌ای می‌شوند.

خواندن کتاب تحلیل سازه (مفاهیم پایه و سازه های معین) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان کارشناسی عمران پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۱۸ صفحه

حجم

۱۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۱۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان