دانلود و خرید کتاب آینده پژوهی (رویکردها و سناریوها) فرید یوسفی‌نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آینده پژوهی (رویکردها و سناریوها) اثر فرید یوسفی‌نژاد

کتاب آینده پژوهی (رویکردها و سناریوها)

معرفی کتاب آینده پژوهی (رویکردها و سناریوها)

آینده پژوهی (رویکردها و سناریوها) اثر فرید یوسفی‌نژاد و بختیار آفتابی است که در انتشارات نوروزی به چاپ رسیده است.

درباره کتاب آینده پژوهی (رویکردها و سناریوها)

از وقتی که انسان برای حفظ سلامت خود و درمان بیماری‌ها تلاش کرده نظام سلامت وجود داشته و با گذشت زمان تکامل یافته .سازمان جهانی بهداشت،نظام سلامت را تمام فعالیتهای که هدف اصلی آنها ارتقاء، بازگرداندن یا حفظ سلامت است تعریف نموده. نظام سلامت از سازمان‌ها، منابع مالی و موسساتی که دارای هدف ارتقاءو بهبود وضعیت سلامتی کشور است تشکیل شده، این نظام نیازمند تجهیزات مناسب منابع مالی، ارتباطات و هماهنگی و مدیریت صحیح است تا بتواند خدماتی را که متولی آن است به نحو کارآمد به افراد ارائه کند.

آینده‌پژوهی، تصویرسازی ازآینده با یک متدلوژی مشخص و براساس مبانی علمی است و درحوزه نظام سلامت کاربرد بسیار زیادی دارد گرچه در خارج از ساختار وزارت بهداشت نهادهای به انجام مطالعات آینده پژوهی مشغول‌اند و اخیرا نیز در سندهای مهم بخش سلامت این مفهوم وارد شده، اما تا بهره برداری مناسب ازآن در بخش بهداشت و سلامت فاصله زیادی وجود دارد. انجام پروژه‌های آینده پژوهی در بخش بهداشت و سلامت کشور با مشکلات و چالش‌های فراوانی رو به رو است.

در سال‌های اخیر توجه به علم آینده‌پژوهی بسیار بیشتر شده ایجاد رشته‌های دانشگاهی مختص به آینده‌پژوهی در دانشگاه‌های کشور اثباتی بر این مدعاست. آینده‌پژوهی که یک علم میان رشته‌ای است و متخصصین علوم مختلف می توانند با فراگرفتن آینده پژوهی درآینده رشته خود حرفی برای گفتن داشته باشند .امروزه هر سازمان، نهاد یا کشوری که برای خود برنامه‌ریزی نکند توسط دیگران برنامه‌ریزی خواهد شد و برنامه‌ریزی صورت گرفته در جهت منافع و مصالح و ارزش‌های ما نبوده بلکه آینده‌ای در راستای مصالح برنامه‌ریزی‌کنندگان خواهد بود. در بررسی‌های استراتژیک و بلند‌مدت که نیازمند سرمایه گذاری‌های با ابعاد وسیع‌تری است آینده پژوهی وآینده‌نگری باید درهمه جنبه‌های علمی صورت گیرد. ازاین رو آینده‌پژوهی در سطح کلیه سازمان‌ها ،نهادها و دستگاه‌ها برای برنامه‌ریزی استراتژیک می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

 کتاب حاضر به تعاریف مفهومی از آینده‌پژوهی پرداخته و ابزارهای آن و سطوح سطوح مطالعات آینده پژوهی سازمانی به ترتیب اولویت و رویکردها و سناریوهای آن را معرفی و تشریح نموده است.

 خواندن کتاب آینده پژوهی (رویکردها و سناریوها) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

برنامه‌ریزان و مدیران در همه سازمان‌ها مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب آینده پژوهی (رویکردها و سناریوها)

آینده قابل خلق با آینده باورپذیر و همچنین آینده محتمل هم‌پوشانی دارد و زیر مجموعه آینده ممکن است، آینده قابل خلق می تواند همان آینده مطلوب باشد یعنی آینده مطلوب زیرمجموعه آینده قابل خلق است. اگر درک کنیم که چیزی قابل خلق است و در محیط مطلوب هم دسته‌بندی شود آنگاه می‌توانیم برای ایجاد آن برنامه‌ریزی کنیم و از این راه می‌توان آینده مطلوب را به یک سری فعالیت برنامه‌ریزی شده خرد کنیم به همین خاطر می‌توان گفت که آینده برنامه‌ریزی شده زیر مجموعه آینده مطلوب یا همان آینده مطلوب است متضاد آینده مطلوب آینده بیمناک است، آینده بی‌تفاوت هم آینده‌ای است که به طور مشخص نه از آن بیمناکیم و نه به طور خاص خواهان آن هستیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۷ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۷ صفحه