دانلود و خرید کتاب چه کنیم که مثل ما ببینند جودیت سگال ترجمه مهدی قراچه‌داغی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چه کنیم که مثل ما ببینند اثر جودیت سگال

کتاب چه کنیم که مثل ما ببینند

معرفی کتاب چه کنیم که مثل ما ببینند

کتاب چه کنیم که مثل ما ببینند اثری از جودیت سگال است که با ترجمه مهدی قراچه‌داغی در نشر آسیم به چاپ رسیده است. این اثر کتابی درباره کنار آمدن با آدم‌های دشوار است.

درباره کتاب چه کنیم که مثل ما ببینند

همه از آدم‌های خودخواه، خودبین و کسانی که کنار آمدن با آنها دشوار است شکایت می‌کنند. بعضی از این افراد ناراحت و دلگیر، اعضای خانواده لجوجی دارند که انتظارات غیر واقع‌بینانه‌ای را نشان می‌دهند. بعضی دیگر با مدیران خود مشکل دارند، جمعی هم از کسانی شکایت می‌کنند که رفتاری تند و ناهنجار دارند، ذهنشان بسته است و حاضر نیستند به گفت‌وگوهای مثبت و سازنده گوش بدهند. بعضی از این اشخاص مسئله‌دار به قدری دشوار و سرسخت هستند که برخورد کردن با آنها کار و حرفه و زندگی خانوادگی ما را تهدید می‌کند. بیشتر کسانی که در این باره حرف می‌زنند بر این عقیده‌اند که در برخورد با این اشخاص نمی‌توان کاری کرد اما جودیت سگال معتقد است که قضیه به این سختی هم که فکر می‌کنیم نیست و ما می توانیم طرز برخورد و شیوه کنار امدن با این آدم‌ها را بیاموزیم و کاری کنیم که آنها هم مثل ما به مسائل نگاه کنند 

در این کتاب جودیت سگال با بیانی گیرا و ساده توضیح داده است که چگونه می توانید با اشخاص گوناگون سرسخت برخورد کنید. همان ادم هایی که نمی‌خواهند مثل شما به مسائل نگاه کنند و حرف‌هایتان را بشنوند. کسانی که می‌خواهند هر طور شده با هرکسی که مخاطلف نظر آنها است برخورد کنند. 

 هدف این کتاب کمک به شماست تا با کسانی که روان رنجورهای نرمال و طبیعی به حساب می‌آیند، کنار بیایید و روابط خوبی برقرار کنید. و البته در این میان روان پریش‌های بیمار از این مهم مستثنا هستند.

 خواندن کتاب چه کنیم که مثل ما ببینند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان به کتاب‌های روان‌شناسی مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب چه کنیم که مثل ما ببینند

 برخورد کردن با مردم، به خصوص با آنهایی که نمی‌خواهند به دیده شما به مسائل نگاه کنند، موضوعی بر سر آزمایش و خطاست. خودتان را در سفری در نظر بگیرید که از امکانات بیش از اندازه‌ای برخوردار است. شما می‌دانید که در بخش اعظم زندگی خود شخص موثری هستید. شاید همیشه در شرایط صد درصد بی‌کم و کاست نباشید، اما دست‌کم به اندازه‌ای موثرید که به نتایج قابل ملاحظه رسیده باشید. شما می‌دانید که به عمد و قصد سعی نمی‌کنید که اشخاص مشکل‌دار را وادار سازید که از شما سوء استفاده کنند و یا از شما به شکلی درون‌مایه بهره بگیرند. و بعید نیست که شما زمینه‌ساز همان رفتارهایی در قبال خود شده‌اید که در حال حاضر از آن رنجش دارید. اما به این نکته توجه داشته باشید که روم یک‌شبه ساخته نشد، مهارتهای جدید شما هم یک‌شبه بنا نخواهند شد.

وقتی اشخاص نمی‌پذیرند که به نقطه نظرهای شما توجه کنند، باید به شکلی به آنها اطلاع دهید کاری که می‌کنند از نظر شما درست نیست. باید به آنها نشان دهید که این موضوع را درک می‌کنید. در این فصل، توضیح داده‌ایم که چگونه تغییری در نگرش می‌تواند روی رابطه شما با افراد خانواده، دوستان یا همکارانتان تأثیر بگذارد.

ممکن است از خودتان بپرسید که چرا من؟ چرا من باید کاری کنم که آنها با من رفتار مشکل نداشته باشند؟ چرا خود آنها رشد نمی‌کنند؟ چرا نمی‌توانند به خودی خود تغییر کنند؟ از آنجایی که آینده همیشه در خود کسانی را خواهد داشت که حاضر نیستند مسائل را مانند شما ببینند، ممکن است این حقیقت را بپذیرید که این کار را بکنید و بعد به برنامه‌ای که دارید، ادامه دهید.

به عادتهای بد خود توجه کنید

قبل از اینکه به عادتهای دیگران برسید، ابتدا باید نگاهی به عادتهای خودتان بیندازید. عادتهای بد موضوعات جالبی هستند که می‌توانید به آنها اشاره کنید. چگونه عادت بد به سراغ کسی می‌رود؟ به نظر می‌رسد که خود اشخاص آنها را رشد می‌دهند. اینها بستگی به احساسات مختلف در برخورد با موقعیتها دارند.

شکستن عادتها هرگز کار ساده‌ای نیست. ممکن است تا این زمان همه تلاش شما کنار آمدن با آدمهای دشوار باشد. رفتارهایی را که آموخته‌اید تکرار می‌کنید، خواه این رفتارها موثر بوده یا نبوده‌اند. اما خبر خوشی هم وجود دارد. به محض آنکه از عادتهای بد خود آگاه می‌شوید، می‌توانید کاری در ارتباط با آنها انجام بدهید. بنابراین همین حالا وقتی صرف کنید و این فهرست عادتهای بد را مرور نمایید. با خود صادق باشید. فکر کنید که این یک پرسشنامه برای رسیدن به خودآگاهی است تا بدانید با کسانی که حاضر نیستند از دیدگاه شما به مسائل نگاه کنند، چه می‌توانید بکنید.

در برخورد با آدمهای مشکل، آیا شما

۱. خود به خود موضع چاپلوسانه به خود می‌گیرید؟

۲. به خود می‌گویید: «احتمالاً واکنش بیش از اندازه نشان می‌دهم؟»

۳. بلافاصله در نقش مراقب و توجه‌کننده ظاهر می‌شوید؟

۴. خودتان را متقاعد می‌کنید که اگر رویارویی می‌کردید، بازنده می‌شدید؟

۵. بیش از اندازه پرخاشگر می‌شوید؟



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
اشخاص به این دلیل که شما می‌خواهید، تغییر نمی‌کنند. به این دلیل هم که فکر می‌کنید باید تغییر کنند، تغییر نمی‌کنند. آنها تغییر می‌کنند زیرا فکر می‌کنند که این کار درستی است، تغییر می‌کنند زیرا به این نتیجه می‌رسند که برایشان فایده‌ای دارد و یا اینکه متوجه می‌شوند رفتار سابقشان موثر واقع نمی‌شود. یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید: «نمی‌توانید به خوک آواز خواندن را یاد بدهید. هم خودتان را ناراحت می‌کنید، و هم او را.» اگر می‌خواهید به سرسختها آواز خواندن یاد بدهید، باید کاری کنید که به خواندن راغب شوند.
احسان رضاپور
هدف این کتاب کمک به شماست تا با کسانی که روان رنجورهای نرمال و طبیعی به حساب می‌آیند، کنار بیایید و روابط حسنه برقرار کنید. و البته در این میان روان پریشهای بیمار از این مهم مستثنا هستند. اگر با کسانی که سروکار دارید و می‌خواهید بر آنها نفوذ کنید به لحاظ کلامی و احساسی بدرفتار و بددهن هستند، اولین قدم شما باید این باشد که تصمیم بگیرید آیا اصولاً صلاح هست و صرف می‌کند آنها را به تبادلهای معنی‌دار فرا خوانید یا خیر. گاه درست است، و گاه هم بی‌فایده. احساس ناراحتی کردن و یا کم‌ارزش بودن یک مطلب است، و احساس نابود شدن مطلب دیگر. همیشه ارزش ندارد که شرایط را تغییر بدهید. گاه بهترین تصمیمی که می‌توانید بگیرید این است که رابطه خود با این اشخاص را از ریشه قطع کنید و به حرکت خود ادامه دهید.
احسان رضاپور
اگر بخواهید سرسختی به خرج دهید و با دگراندیشان شاخ به شاخ شوید، بعید است بتوانید کاری کنید که آنها از زاویه دید شما به مسائل نگاه کنند.
احسان رضاپور
چه عاملی سبب می‌شود که بعضیها سرسختی و مقاومت داشته باشند، به جوابهای مشابهی دست پیدا می‌کنند: در باره نقش خود پیش تصوراتی دارند و در نتیجه از هر ایده‌ای که خلاف نظر آنها باشد، احساس تهدید شدن می‌کنند. آنها سرسخت و مقاوم بودن را با قدرت و رهبری برابر می‌دانند. آنها معتقدند که باید این‌گونه باشند زیرا سمت و موقعیت آنها این را ایجاب می‌کند. در باره همه چیز احساس عدم امنیت خاطر می‌کنند. از این می‌ترسند که شما آنها را بد جلوه‌گر سازید. آنها پیشاپیش برداشتی از شما دارند و معتقدند که حرفهای شما فاقد ارزش و صلاحیت است.
احسان رضاپور

حجم

۶۱۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

حجم

۶۱۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان