دانلود و خرید کتاب مبانی مردم سالاری اجتماعی (سوسیال دموکراسی) توماس کاستنینگ ترجمه زهره رحیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مبانی مردم سالاری اجتماعی (سوسیال دموکراسی) اثر توماس کاستنینگ

کتاب مبانی مردم سالاری اجتماعی (سوسیال دموکراسی)

معرفی کتاب مبانی مردم سالاری اجتماعی (سوسیال دموکراسی)

کتاب الکترونیکی مبانی مردم سالاری اجتماعی (سوسیال دموکراسی) نوشتهٔ توماس کاستنینگ با ترجمهٔ زهره رحیمی در انتشارات حزب اراده ملت به چاپ رسیده است. این کتاب به مفاهیمی چون مردم‌سالاری می‌پردازد و در این راستا به مباحثی بیشتر توجه می‌کند که دغدغهٔ بیشتری در خصوص آن‌ها وجود دارد. در دهه های اخیر مداوما از ارزش های مطلوبی چون مردم سالاری، عدالت، آزادی، استقلال،‌حريم خصوصی، منافع ملی و ...‌در سپهر سیاسی ايران صحبت شده است و مدعیان متفاوتی آن‌ها را در قالب جملات و برنامه‌‌های زيبا گرد هم آورده‌اند و‌ به‌ جامعه‌ عرضه‌ نموده‌اند.‌ فارغ از اينکه در بهینه‌ترين شرايط و‌ مطلوب‌ترين‌ حالت‌ می‌توان درصدی از هرکدام از اين ارزش ها را داشته باشیم و‌ امکان‌ بیشینه ‌کردن ‌تمام ‌آنها ‌با ‌هم ‌فراهم ‌و ‌مقدور ‌نیست.

درباره کتاب مبانی مردم سالاری اجتماعی (سوسیال دموکراسی)

این کتاب شامل شش فصل است. عناوین فصل‌ها عبارتند از: تاریخچه، ارزش‌های بنیادی، نظریهٔ توماس میر در مورد سوسیال دموکراسی، دولت و بازار، مدل‌های مختلف کشورها، ایدئولوژی‌‌های مختلف سیاسی

ایدئولوژی‌های سیاسی یا مکاتب اقتصادی - اجتماعی چهارچوب‌های شناخته شده‌ای در دنیای سیاست هستند. این چهارچوب‌ها کمک می‌کنند که کنش‌گران، متفکران و نهادهای سیاسی بتوانند تئوری‌ها و برنامه‌های عملیاتی خود را با یک مبانی فکری و عملی مشخص‌تر به جامعه عرضه نمایند و مخاطبان نیز با استفاده ‌از این چهارچوب‌ها راحت‌تر می‌توانند به قضاوت و انتخاب دست بزنند. این چهارچوب‌ها با کنار هم نهادن اصول مشخصی مانع از ایجاد پارادوکس‌ها، اشتباهات و فریب‌ها چه در عرصه اندیشه و چه در عرصه عمل می‌گردند. به دلایل متعددی اکثریت فعالین سیاسی و حتی متفکرین سیاسی در ایران از قرارگرفتن در یک چهارچوب مشخص پرهیز می‌نمایند و سعی می‌کنند که تمام بخش‌های ایده‌آل و مطلوب را از چهارچوب‌های مختلف و گاه امت ناقض استخراج نمایند و در طرح‌ها برنامه‌های خود منعکس نمایند. این حالت علاوه بر اینکه در دنیای واقعی کاربردی نیست بلکه این علامت را به مخاطبین می‌دهد که انگار می‌توان بدون توجه به نقاط ضعف و قوت هر ایدئولوژی، فقط بخش‌های مطلوب را کنار هم قرار داد و کار را تمام کرد. در حالی که کنش گران و متفکران عمیق و باتجربه می‌دانند که لازم است یک بهم پیوستگی بین مبانی نظری فارغ از داشتن نقاط ضعف وجود داشته باشد تا بتوان بر اساس آن یک برنامه عمل بدون تناقض و کاربردی و البته همراه با نقاط‌ ضعفی‌ طراحی نمود. 

کتاب مبانی مردم سالاری اجتماعی (سوسیال دموکراسی) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به پژوهش‌های جامعه‌شناختی و مردم‌سالارانه پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب مبانی مردم سالاری اجتماعی (سوسیال دموکراسی)

علاوه بر شعار معروف انقلاب فرانسه، آزادی، برابری و همبستگی"، عدالت نیز به ارزش‌های اصلی سوسیال دموکراسی اضافه شده است. این که آیا عدالت به‌عنوان مؤلفهٔ چهارم، مفهومی متمایز یا جایگزین برای واژه"برابری" است و یا گسترش‌دهندهٔ آن، جای بحث دارد. بااین‌وصف، صحبت از آزادی، عدالت و همبستگی به‌عنوان ارزش‌های هست‌های سوسیال دموکراسی جاافتاده است. فراخوان برابری در طول انقلاب را، می‌توان شورشی علیه جامعه سلسله‌مراتبی فرانسه تلقی کرد که ‌به‌ قلمروهای مختلف تقسیم شده بود. انقلابیون طبق قانون، خواستار حقوق برابری چون دعاوی عادلانه یا حق رأی بودند. آن‌ها خواستار این بودند که خاستگاه اجتماعی، همراه با دین و نژاد، عاملی برای برخوردنابرابرنباشد. اگرچه امروزه اکثر دولت‌های دموکراتیک برخوردار از قوانین اساسی هستند در متون خود ادعای مشابهی را دال بر این که "همه انسان‌ها ازنظر کرامت و حقوق برابر متولد می‌شوند"، مطرح می‌کند و اگرچه اکثر ایالت‌ها، اعلامیه جهانی حقوق بشر را امضا کرده‌اند که دلالت‌ بر برابری مبتنی بر قانون می‌کند، اما واقعیت، چهره دیگری دارد. به عنوان‌مثال‌تبعیض مبتنی بر دین یا نژاد، همچنان یک معضل جهانی است. از این رو فراخوان‌های رعایت برابری با حمایت قانون، کماکان امری حائز اهمیت است. جدای از برابری قانون‌مدارانه، "

مونتسکیو و روسو؛ پیشگامان جامعه‌شناسی
امیل دورکیم
ساختار طبقاتی جوامع پیشرفته
آنتونی گیدنز
هاکلبری فین
مارک تواین
۲۰۰ سال آینده
هرمان کان
دوستی خاله خرسه
زینب یزدانی
سوسیالیسم
ماکس وبر
روش پژوهش علمی
فردین قریشی
تاریخ اقتصاد مارکسی، جلد دوم؛ ۱۹۹۰ ـ ۱۹۲۹
مایکل چارلز هوارد
مردم سالاری اجتماعی به سبک اسکاندیناوی (مدل نوردیک سوسیال دموکراسی)
نیک براندال
راهبردهای ترجمه در اخبار جهانی
کلر اسکمل
ابزارهای ارزیابی و تشخیص اختلال پنیک و آگورافوبی (DSM-5)
لیلا امیرپور
الفبای سوسیالیسم
باسکار سونکارا
نماز، وضو، اذان، مسجد، نماز جماعت و نماز جمعه
علی شبان
هوشمندسازی مدارس، الزامی غیرقابل انکار
محمد مردانی
مارمولک و حمایت حیوانات
لیندا شوارتز
رویکرد معلم و رسانه بر مهارت های گفتاری دانش آموزان
نسیبه نوروزی کلرمی
سرمایه داری ذی نفع ها
کلاوس شواب
مساله عمومی
علی‌اصغر پورعزت
چوب های چرخ گاری
لیلا معظمی
شهر و روح شهر در جوامع از هم گسسته
اسکات ا. بولنز
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان