دانلود و خرید کتاب فارست گامپ وینستون گروم ترجمه سمانه فلاح
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فارست گامپ اثر وینستون گروم

کتاب فارست گامپ

معرفی کتاب فارست گامپ

«فارست گامپ» رمانی نوشته وینستون گروم( -۱۹۴۴)، نویسنده آمریکایی است. این کتاب که در سال ۱۹۹۴ مورد اقتباس سینمایی موفقی به همین نام قرار گرفت، درباره شخصیتی به نام فارست گامپ است که از کودکی، بهره هوشی پایینی داشته و با گونه‌ای ساده‌دلی وارد جریان‌های زندگی همچون جنگ ویتنام و ... می‌شود. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «زندگی مثل یک جعبه شکلات است که هیچ‌کس نمی‌داند در چه شرایطی باید کدام یک از شکلات‌های آن را برداشت. در هر شرایطی مردم می‌خندند، صبر و طاقت خود را از دست می‌دهند و یا با دیگران بحث و جدل می‌کنند. اما همۀ افراد سعی می‌کنند عواطف و احساسات درونی خود را به دیگران نشان دهند، در حالیکه همیشه این‌طور نخواهد بود. با این وجود من هیچ شکایتی از آن‌ها ندارم و همین باعث حس رضایت بیشتر من از زندگی‌ام شده است و نیاز نیست به توصیف و توضیح زبانی آن بپردازم. از زمانی که به دنیا آمدم، ساده بودم و ضریب هوشی من حدود ۷۰ بود و این مقدار پایین IQ همیشه مرا از کودکان دیگر جدا می‌کرد و در دستۀ افراد کند ذهن قرار می‌داد. مردم مرا بعنوان یک کودک کند ذهن و یا حتی احمق و کم عقل می‌شناختند. حتی بعضی از افراد تصور می‌کردند که من یک عقب ماندۀ ذهنی هستم و کند ذهنی من ناشی از اختلالات عقلی و بیماری‌های روانی است. حتی هنگامی که مردم مرا می‌دیدند، چشم‌هایشان را به من می‌دوختند تا با دقت بیشتر، متوجه مشکل من شوند و مرا مسخره کنند. اما نظر خودم این‌طور نبود.»

نظرات کاربران

nashenas
۱۳۹۸/۱۲/۱۶

به عنوان کسی که هم کتاب رو خونده و هم فیلم اقتباس شده از این اثر رو دیده،می خوام نظرم رو بگم راستش یکی از دلایل من برای خوندن این کتاب متن روانش است.اینکه خواننده را درگیر جملات پیچیده نمی

- بیشتر
♡♧judy pendelton♧♡
۱۳۹۸/۱۲/۲۶

صوتیش به صورت رایگان در ایران صدا موجوده

𝒌𝒆𝒓𝒎 𝒌𝒆𝒕𝒂𝒃📚🕊️
۱۳۹۹/۰۸/۱۳

تا حالا کتاب به این خوبی نخونده بودم🤓 من رو شیفته خودش کرد❤️😉💗 ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐

mhb.glm
۱۳۹۶/۰۱/۱۷

فیلمش فوق العاده بوووود

نازبانو
۱۳۹۵/۱۱/۲۲

فیلمش عااااااااالییییییی

❦︎𝑭𝒂𝒓𝒏𝒂𝒛❦︎
۱۴۰۰/۰۹/۱۵

دوست داشتم عالی بود، کتابی خوشخوان که بسرعت خوانده میشه چون ساده نوشته و روان ترجمه شده.

..................
۱۳۹۹/۰۸/۱۴

فیلمش نسبت به کتاب واقع گرایانه تره ولی کتاب یه لطف دیگه ای داره. کتاب قشنگی بود

rmg
۱۳۹۸/۰۶/۰۷

همونطور که گفتم کتاب چیز خاصی نداره اما این مطلب رو میرسونه که از روی ظاهر انسانها نمیشه قضاوت کرد.همچنین روحیه امید و امیدواری رو ترویج میکنه.بعضی جاها متنش باهمدیگه تضاد داره که شاید اشکال از ترجمه باشه.عاقبت بعضی از

- بیشتر
Alfe
۱۳۹۷/۰۹/۰۱

فیلمش فوقولادست

غزاله
۱۴۰۱/۰۷/۰۷

خیلی این کتاب برام جالب و دوست داشتنی بود و افسوس خوردم که زودتر نخوندمش متنش بشدت روون هست تا جایی که شروع به خواندن میکنید متوجه گذر زمان نمیشید کمی اغراق آمیز بود ولی درسی که من از این

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
انتخاب راه مستقیم و ساده زیستی اولین عامل تضمین كننده در سعادت و خوشبختی است، در حالیكه زیركی، طمع و دورویی در آن سوی زندگی قرار می‌گیرند.
ツAlirezaツ
زندگی همانند یك سئوال چهار گزینه‌ای است، اما این سئوال پاسخ صحیح و مشخصی ندارد، بلكه هر یك از افراد با انتخاب یكی از گزینه‌های آن مسیر زندگی خود را مشخص می‌كنند و تفاوت‌ میان آنها سرنوشت‌ها را رقم می‌زند و افراد را در شرایط مختلف زندگی قرار می‌دهد. در پس هر یك از گزینه‌ها، گزینه‌های فراوانی وجود دارد، اما شرط بر آن است كه با انتخاب یك گزینه به دیگر گزینه‌ها دست پیدا كنیم.
ツAlirezaツ
زندگی مثل یك جعبه شكلات است كه هیچ‌كس نمی‌داند در چه شرایطی باید كدام یك از شكلات‌های آن را برداشت.
کاربر ۲۸۸۴۴۷۳
جنی بزرگ شده بود و با موهای مشكی زیبا، صورت قشنگ و قد بلند روبروی من ایستاده بود.
ツAlirezaツ
من در تمام زندگی‌ام سعی كردم كار درست را انجام دهم، اگرچه همیشه در رویا بودم. من به هر چیزی كه فكر می‌كردم، به واقعیت تبدیل می‌شد. من هنوز هم می‌توانم به گذشته برگردم و سرنوشت خودم را عوض كنم، نه این‌كه مانند طبل فقط صدا داشته باشم و ذاتاً توخالی باشم. حتماً منظور مرا می‌فهمید.
❦︎𝑭𝒂𝒓𝒏𝒂𝒛❦︎
خانم هندرسن بعنوان جایزه دو كتاب به من داد و از من خواست در خانه آن‌ها را بخوانم. یكی از آن‌ها كتاب تام سُوپر بود كه قرار شد پس از مطالعۀ كتاب، خانم هندرسن از من امتحان بگیرد. من امتحان را دوست نداشتم، اما مطمئن بودم كه خواندن كتاب‌ها لذت‌بخش خواهد بود.
ツAlirezaツ
تنها كسی كه با من مهربان بود جنی كِرِن بود. او هیچگاه مرا تعقیب نمی‌كرد، به من نمی‌خندید و همیشه به من اجازه می‌داد كه در صندلی اتوبوس مدرسه كنار او بنشینم و در طول راه با او حرف بزنم.
ツAlirezaツ
در بعدازظهرهای فصل تابستان، هنگامی كه هوا بسیار گرم بود، او مرا در اتاق نشیمن كه بسیار خنك بود، می‌برد و برایم شربت آبلیمو درست می‌كرد. سپس با من دربارۀ موضوعات مختلف زندگی صحبت می‌كرد. او طوری با من حرف می‌زد كه انگار با گربه یا یك سگ حرف می‌زند. او همه چیز را به وضوح برایم توضیح می‌داد. من صحبت‌های او را دوست داشتم و صدای او برایم آرام‌بخش بود.
ツAlirezaツ

حجم

۱۷۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۱۷۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان