دانلود و خرید کتاب کاربرد سنجش از دور راداری با دریچه مصنوعی در مطالعه مخاطرات محیطی ایوب محمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کاربرد سنجش از دور راداری با دریچه مصنوعی در مطالعه مخاطرات محیطی اثر ایوب محمدی

کتاب کاربرد سنجش از دور راداری با دریچه مصنوعی در مطالعه مخاطرات محیطی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کاربرد سنجش از دور راداری با دریچه مصنوعی در مطالعه مخاطرات محیطی

کتاب کاربرد سنجش‌ازدور راداری با دریچه مصنوعی در مطالعه مخاطرات محیطی نوشته ایوب محمدی و هیمن شهابی در انتشارات ماهواره به چاپ رسیده است.

درباره کتاب کاربرد سنجش‌ازدور راداری با دریچه مصنوعی در مطالعه مخاطرات محیطی

امروزه هر کشوری در صدد پیداکردن راهی برای دستیابی به سیستم‌های سنجش از دوری و یا توسعه آن است. سنجش‌ازدور و سیستم اطلاعات جغرافیایی علوم میان‌رشته‌ای هستند، بدین معنی که در علوم مختلف مخصوصأ علوم محیطی بکار گرفته می‌شوند. در کشور ما این علوم نوپا محسوب می‌شوند چراکه هنوز بمانند کشورهای توسعه‌یافته به‌صورت کاربردی در سازمان‌ها و ادارات مرتبط بکار گرفته نشده‌اند درحالی‌که اگر علوم سنجش‌ازدور و سیستم اطلاعات جغرافیایی در سازمان‌های هر کشوری وارد شوند تصمیم‌گیری را در آن سازمان‌ها آسان می‌کند و اکثر بحران‌های زیست‌محیطی را شناسایی و پایش می‌شوند.

حرکات دامنه ای و سیل از جمله مخاطرات محیطی هستند که بسیار خطرناک ظاهر می‌شوند. قدرت تخریبگری این مخاطرات زمانی خودنمایی می‌کند که بشر بیشتر ضمینه را فراهم کرده باشد به طور مثال مسیل‌های سیلاب و مستعد حرکات دامنه ای را بدون در نظر گرفتن ایمنی حداکثر به مناطق تجاری، تفریحی، مسکونی و جاده تبدیل کرده باشد. تاریخ نشان داده است که بشر به خودی خود دربرابر این مخاطرات کم توان و حتی در برخی موارد ناتوان است. البته امروزه با پیشرفت تکنولوژی بشر بیشتر قادر است از خود در برابر این مخاطرات دفاع کند. به طور مثال تکنولوژی سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی این امکان را به بشر داده است که مناطق مستعد را شناسایی و در جهت ایمن سازی آنها گام بردارد. این تکنولوژی چه در مرحله پیشگیری و چه در مرحله بعد بحران می‌تواند کلید حل بسیاری از مشکلات باشد.

این کتاب بر روی کاربرد سنجش‌ازدور راداری با دریچه مصنوعی در مطالعه مخاطرات محیطی با تاکید بر سیل و حرکات دامنه‌ای تمرکز دارد. کتاب حاضر سعی دارد در چهارفصل و به‌صورت کاربردی متخصصین و دانشجویان علوم سنجش‌ازدور و سیستم اطلاعات جغرافیایی و همچنین دیگر علوم مثل جغرافیا (مخاطرات محیطی و ژئومورفولوژی)، مهندسی آب، مهندسی عمران (راه و حمل‌ونقل)، علوم زمین، مهندسی معدن و سایر رشته‌های مرتبط با مخاطرات را با کاربرد سنجش‌ازدور راداری با دریچه مصنوعی در مطالعه مخاطرات محیطی، آشنا سازد.

لذا در فصل اول سعی بر آن شده که به اصول رادار با دریچه مصنوعی پرداخته شود. در فصل دوم به کاربرد رادار با دریچه مصنوعی در مطالعه مخاطرات محیطی پرداخته شده است. فصل سوم به اصول و مبانی سیل و حرکات دامنه‌ای پرداخته است و در نهایت فصل آخر به بخش گام‌به‌گام عملی شناسایی این مخاطرات با استفاده از داده‌های راداری در محیط نرم‌افزارهای SNAP و ArcGIS اختصاص ‌داده ‌شده است.

خواندن کتاب کاربرد سنجش از دور راداری با دریچه مصنوعی در مطالعه مخاطرات محیطی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

تمام متخصصانی که در کار خود به سیستم سنجش از دور نیاز دارند مخاطبان این کتاب‌اند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۵ صفحه

حجم

۱۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۵ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان