دانلود و خرید کتاب اقتصاد روسیه ریچارد کانلی ترجمه علی صالح‌نیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اقتصاد روسیه اثر ریچارد کانلی

کتاب اقتصاد روسیه

معرفی کتاب اقتصاد روسیه

کتاب اقتصاد روسیه نوشتۀ ریچارد کانل است. این کتاب را انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی است. آشنایی با تاریخ اقتصادی پرفرازونشیب این کشور از اقتصاد سنتی دوران حکومت تزاری، اقتصاد دولتی حکومت کمونیستی، سپس تغییر یک‌باره به حکومتی با اقتصاد کاملاً باز در دهۀ اول پسا شوروی و در نهایت اقتصادی ترکیبی و نیمه‌دولتی در دو دهۀ اول قرن ۲۱ همگی از جذابیت‌های بی‌بدیل مطالعۀ کتاب حاضر است.

درباره کتاب اقتصاد روسیه

از سوی دیگر دوراهی‌هایی مانند انتخاب بین اقتصاد یا امنیت قدرت سیاسی، اقتصاد دولتی با اقتصاد بازار محور، اقتصاد متکی بر خام‌فروشی یا حرکت به‌سوی اقتصاد دانش‌بنیان، اقتصاد منقل یا ادغام در اقتصاد جهانی و موارد متعددی ازاین‌قبیل بر اهمیت و لزوم تحقیق و مطالعه دربارۀ اقتصاد روسیه افزوده است به‌خصوص که بسیاری از این دوگان‌های ذکر شده، در کشور ما نیز محل نزاع و بحث میان سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیران کشور است. بدین ترتیب اهمیت مطالعۀ اقتصاد روسیه در کشور ما به علت شباهت‌های اقتصادی دو کشور بسیار بیشتر از دیگر کشورهاست.

در این کتاب، کانلی ضمن بررسی اجمالی تاریخ روسیه و توصیفی از اقتصاد متمرکز اتحاد جماهیر شوروی، به وضعیت کنونی اقتصاد این کشور می‌پردازد و نشان می‌دهد در سال‌های اخیر، روسیه اکنون ترکیبی منحصربه‌فرد از دولت و بازار روی آورده که بیش از هر زمان دیگری در تاریخ، در تعامل با اقتصاد جهانی است. وی همچنین در فصل پایانی کتاب به چشم‌انداز اقتصادی روسیه می‌پردازد، و مهم‌ترین چالش‌های پیشروی این کشور را برمی‌شمارد.

خواندن کتاب اقتصاد روسیه را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

کتاب اقتصاد روسیه برای افراد علاقه‌مند به اقتصاد کشورهای مختلف کتابی مفید و کاربردی است. این کتاب اقتصاد روسیه را از زمان پوتین برای علاقه‌مندان تحلیل می‌کند.

درباره ریچارد کانل

ریچارد کانل در سال 1893 متولد شده است. او روزنامه‌نگار اهل ایالات متحده آمریکا بود. وی بیشتر برای داستان کوتاه خطرناک‌ترین شکار مشهور شده است. کانل یکی از محبوب‌ترین داستان‌نویسان آمریکایی در زمان خود بود. او به‌عنوان یک روزنامه‌نگار و فیلمنامه‌نویس نیز بسیار موفق بود. او در نوامبر سال ۱۹۴۹ از دنیا رفت.

بخش‌هایی از کتاب اقتصاد روسیه

فصل اول: نیروهای شکل‌دهنده اقتصاد روسیه

ولادیمیر پوتین، نخست‌وزیر روسیه زمانی که قرار بود به‌زودی رئیس‌جمهور این کشور شود، در آستانۀ آغاز هزارۀ جدید وضعیت اقتصاد روسیه، پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در پایان سال ۱۹۹۱، فدراسیون روسیه به‌عنوان کشوری جدید در نظام بین‌المللی ظهور کرد. رهبران این کشور کوشیدند تا نوعی سیستم سیاسی و اقتصادی جدید - یعنی نوعی دموکراسی بازاری - ایجاد کنند و امیدوار بودند که روسیه به یک کشور غربی عادی با آزادی‌های دموکراتیک و اقتصاد بازار مبدل شود کشوری که دارای عملکرد خوب باشد و درآمد مردم آن افزایش یابد. بااین‌حال، هنگامی که پوتین آنچه که در طول دهه پرتلاطم گذشته - حتی بر اساس استانداردهای روسیه - اتفاق افتاده بود را بررسی کرد، صادقانه ابراز داشت که روسیه به‌هیچ‌وجه نتوانسته است این آرزوهای بزرگ را تحقق بخشد.

پوتین در بیانیه‌ای که به بیانیۀ هزارۀ شهرت یافته است، از عقب ماندن روسیه از کشورهای بزرگ جهان ابراز تأسف نموده و ذکر کرد که در آن برهه، اندازه کلی اقتصاد روسیه در مقایسه با یک دهۀ پیش بسیار کاهش‌یافته است.

نظرات کاربران

رضا موسایی
۱۴۰۰/۱۰/۱۴

کتاب اقتصاد روسیه اثر ریچارد کانلی با عنوان کامل The Russian Economy: A Very Short" Introduction" که است یکی از معدود کتاب‌هایی است که به‌طور کامل اقتصاد سیاسی روسیه را از اقتصاد سنتی دوران حکومت تزاری تا اقتصاد امروز روسیه

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۳ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۳ صفحه

قیمت:
۵۶,۰۰۰
۵۰,۴۰۰
۱۰%
تومان