دانلود و خرید کتاب رواندرمانی شناختی - رفتاری مهناز فرشچیان یزدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رواندرمانی شناختی - رفتاری اثر مهناز فرشچیان یزدی

کتاب رواندرمانی شناختی - رفتاری

معرفی کتاب رواندرمانی شناختی - رفتاری

کتاب رواندرمانی شناختی نوشته مهناز فرشچیان یزدی و حسن توزنده جانی است. این کتاب به مباحث خودگسستگی، صمیمیت ‌جنسی و ناگویی هیجانی پرداخته است.

درباره کتاب رواندرمانی شناختی - رفتاری

کانون خانواده در برگیرنده محیط سالم و سازنده و روابط گرم و تعامل بین فردی صمیمی است و می‌تواند موجب رشد و پیشرفت اعضای خانواده شود. احساس انسجام خود از مجموعه افکار، احساسات، عواطف و تجربیات افراد در طول زندگی زناشویی ناشی می‌شود. مجموعه برداشت‌ها، ارزیابی‌ها و تجاربی که افراد از خود دارند باعث می‌شود که نسبت به خود احساس خوشایند ارزشمند بودن، یا بر عکس احساس ناخوشایند بی‌کفایتی داشته باشند.

در زندگی زناشویی فردی که دچار خود گسستگی گردد، محرک‌های درونی و محیط‌های بیرونی را که در طول زندگی ساخته شده‌اند را قابل پیش‌بینی و قابل توضیح نمی‌داند. افراد با خود گسستگی با عدم رشد یک شخصیت کاملاً جداگانه مشخص می‌شوند. 

صمیمیت‌جنسی یکی از نیازهای روابط زناشویی است. به‌طور تجربی تأیید شده است که کیفیت روابط بین شخصی زوجین پیوند عمیقی با ابعاد روان‌شناختی، عاطفی و جسمانی بهزیستی دارد. 

صمیمیت‌جنسی عنصری ضروری برای زندگی زناشویی است. زیرا که صمیمیت جنسی پاسخ دهی به احساسات را تسهیل می‌کند و فرآیند زیر بنایی شادی و نشاط در محیط خانواده است. صمیمیت جنسی در محیط خانواده از طریق توانایی سهیم شدن در حالات هیجانی جنسی، دریافت پسخوراند منظم از روابط بین جنسی و آگاهی از احساسات همسر مشکلات بین شخصی و تعارض‌های زوجین را کاهش داده و زمینه بهبود روابط و رضایت‌مندی زناشویی و خرسندی در محیط خانواده را فراهم می‌سازد.

 ناگویی هیجانی در زنان متأهل به دلیل بی‌نظمی در هیجآن‌ها و ناتوانی در ابراز هیجان خشم و شادی سبب کاهش سطح کیفیت زندگی زناشویی می‌شود. هنگامی که افراد از نظر هیجانی توانمند باشند، می‌توانند در هنگام رویارویی با چالش‌های بیماری سطح سلامت خود را بهبود بخشند. 

در این رویکرد درمانی، افراد شرکت کننده در این برنامه درمانی شرکت‌کنندگان فعالی درمحیط خودشان قلمداد می‌شوند که محرک را مورد قضاوت و ارزیابی قرار می‌دهند و وقایع و احساس‌های جنسی خود را تفسیر می‌کنند و پاسخ‌های عاطفی و جنسی خودشان را می‌سنجند و داوری می‌کنند. 

خواندت کتاب رواندرمانی شناختی - رفتاری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و دانشجویان روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب رواندرمانی شناختی - رفتاری

صمیمیت جنسی عنصری ضروری برای عملکردهای موفقیت‌آمیز بین شخصی و شادمانی در زندگی زناشویی محسوب می شود و پاسخ عاطفی فرد به واکنش‌های عاطفی طرف مقابل است. ابراز مناسب صمیمیت‌جنسی نیاز به مهارت‌های جنسی و شناختی دارد. اگر صمیمیت‌جنسی در زندگی زوجین پایین باشد موجبات تعاملات نامناسب در زندگی زوجین می‌گردد و رضایت و شادمانی در روابط را مختل می‌کند.

یکی دیگر از ابعادی که در زندگی متأهلی اثرات منفی بر جای می گذارد، میزان ناگویی هیجانی زنان است. ناگویی هیجانی به عنوان یک پدیده هیجانی شناختی به اختلال خاص در کارکرد روانی اطلاق می‌شود که در نتیجه فرآیند بازداری خودکار اطلاعات و احساسات هیجانی به وجود می‌آید. در تحقیق دیوید (۲۰۱۲) مشخص شد که رابطه منفی معنا داری بین ناگویی هیجانی با رضایت‌زناشویی وجود دارد.

وجود ناگویی هیجانی در افراد متأهل ویژگی‌هایی چون ناتوانی در بازشناسی و توصیف کلامی هیجآن‌های شخصی، فقر شدید تفکر نمادین، آشکارسازی بازخوردها، احساس، تمایل و سایق‌ها را محدود می‌کند، و ناتوانی در به کارگیری احساسات به‌عنوان علایم مشکلات هیجانی، کاهش یادآوری رؤیاها، دشواری در تمایز بین حالت‌های هیجانی و حس‌های بدنی، قیافه خشک و رسمی، فقدان جلوه‌های عاطفی چهره، ظرفیت محدود برای حالگویی و خودآگاهی دارد که می‌توانند عملکرد فرد را تحت تأثیر قرار دهند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۹۹ صفحه

حجم

۶۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۹۹ صفحه

قیمت:
۱۶,۹۰۰
تومان