دانلود و خرید کتاب خانواده درمانی سیستمیک ریحانه هاشم‌پور مفصلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خانواده درمانی سیستمیک اثر ریحانه هاشم‌پور مفصلی

کتاب خانواده درمانی سیستمیک

معرفی کتاب خانواده درمانی سیستمیک

کتاب خانواده درمانی سیستمیک نوشته ریحانه هاشم‌پور مفصلی و حسن توزنده جانی است. این کتاب به مبحث مهم دلزدگی زناشویی، بخشودگی و عملکرد خانواده می‌پردازد. این کتاب را انتشارات گیوا منتشر کرده است.

درباره کتاب خانواده درمانی سیستمیک

خانواده کهن‌ترین و قدیمی‌ترین نهاد اجتماعی است، از بدو پیدایش بشر وجود داشته است و با روابط زناشویی و یا پیوند زن و شوهر آغاز می‌شود و بسته به کیفیت این رابطه، پایداری و ناپایداری آن تعیین می‌شود.  حدود چهل درصد از افرادی که در طول زندگی زناشویی طلاق گرفته‌اند گزارش کرده‌اند که در طول زندگی زناشویی حداقل یک‌بار درگیر روابط خارج از حیطه زناشویی شده‌اند. خیانت زناشویی می‌تواند پیامدهای عاطفی شدیدی در زوجین ایجاد کند. روابط فرازناشویی یکی از مهم‌ترین تهدیدها برای ثبات روابط زناشویی و از عمده‌ترین دلایل طلاق در فرهنگ‌های مختلف است. خیانت زناشویی به هر گونه رابطه (جنسی یا عاطفی) خارج از چارچوب رابطه متعهدانه بین زوج اطلاق می‌گردد که تأثیر شدیدی بر عملکرد و ثبات رابطه زناشویی دارد.

دلزدگی زناشویی، حالت دردناک فرسودگی جسمی، عاطفی و روانی است و زوج‌های متوقع را متأثر می‌سازد. این حالت زمانی بروز می‌کند که آن‌ها متوجه می‌شوند علی‌رغم تلاش‌شان، رابطه آن‌ها به زندگی معنا نداده و نخواهد داد. دلزدگی زناشویی از عدم تناسب میان واقعیت‌ها و توقعات، ناشی می‌شود و میزان آن به میزان سازگاری زوج‌ها و باورهایشان بستگی دارد. دلزدگی با فروپاشی رابطه و با رشد آگاهی و توجه به چیزهایی که به‌اندازه گذشته خوشایند نیستند، شروع می‌شود و اگر در این مرحله کاری برای جلوگیری از پیشرفت این روند صورت نگیرد، همه چیز از مرحله بد به بدتر می‌رسد.

نتیجهٔ کار پیشگامان خانواده درمانی به نظریاتی منجر گردید که در ابتدا اختلاف زیادی با یکدیگر داشتند، اما این نظریه‌ها به تدریج در نظریه‌ها و روش‌های خود به نقاط مشترکی رسیدند و درنتیجه، این تفاوت‌ها تعدیل گردید. رویکردهای خانواده درمانی با وجود عوامل مشترک، قابل تفکیک‌اند. نظریات و رویکردهای خانواده درمانی انواع مختلفی دارند که در یک انتهای این طیف، رویکردهای روان‌پویایی، فرایندهای فردی و رویکردهای سیستمی قرار دارند و در انتهای دیگر آن رویکردهای نظام‌گرا و سیستمی و پست‌مدرن جای دارند، این کتاب تمام این رویکردها را بررسی می‌کند و راه‌حلی کاربردی در اختیار روان‌درمانگران قرار می‌دهد. 

خواندن کتاب خانواده درمانی سیستمیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به علاقه‌مندان به روان‌شناسی و دانشجویی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب خانواده درمانی سیستمیک

با وجود این که نظریه روان‌پویایی کم و بیش از سوی خانوده درمانگران مورد استفاده قرار می‌گیرد، نظریه روان‌پویایی خانواده در قالب روش‌های منظم درمانی تعریف‌نشده است. درمانگرانی که تحت تأثیر روانکاوی هستند سعی می‌کنند به زوج‌ها کمک کنند تا فرافکنی‌ها و توقعات به یادگار مانده از دوران کودکی خود را بشناسند. آن‌ها معتقدند که افراد ناهشیارانه کسانی را همسری انتخاب می‌کنند که با ساز و کارهای روانی دوران کودکی آنان مطابقت داشته باشند. در خانواده درمانی روان‌پویایی، هدف کمک به اعضای خانواده به‌صورت فردی است تا بینش آنان در باره خود و رفتار آنان با دیگر اعضای خانواده اصلاح شود. در خانواده درمانی روان‌پویایی اعضای خانواده به "تداعی آزاد" تشویق می‌شوند و به آنان اجازه داده می‌شود تا افکار خود را آزادانه و بدون سانسور ابراز کنند. در این روش، از تفسیر، سؤال، و مداخله کمتر استفاده می‌شود و از دادن پند و اندرز خودداری می‌گردد. یکی از درمانگرانی که از این روش متأثر بوده و کتابی تحت عنوان درمان خانواده دردمند (۱۹۶۶) نوشته ناتان آکرمن بوده است.  

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۳۸ صفحه

حجم

۱۱۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۳۸ صفحه

قیمت:
۱۹,۹۰۰
تومان