دانلود و خرید کتاب همه افتخارات من عبدالحسین فخاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب همه افتخارات من اثر عبدالحسین فخاری

کتاب همه افتخارات من

انتشارات:انتشارات گوی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب همه افتخارات من

کتاب الکترونیکی «همه افتخارات من» نوشتهٔ عبدالحسین فخاری در انتشارات گوی به چاپ رسیده است. این کتاب با تأکید بر نقش خانواده و جامعه در تربیت دینی نسل‌های آینده، به بررسی جنبه‌های گوناگون این امر و راه‌های درست ترویج آن می‌پردازد.

درباره کتاب همه افتخارات من

همه جوامع از اهمیت هویت و شخصیت سخن می‌گویند و منظورشان داشتن انسان‌های قوی، استوار، محکم و سازندهای است که برای خود، خانواده و جامعه و فرهنگشان، افتخارآفرین باشند. انسان‌هایی که تحت تأثیر جریانات فرهنگی بیگانه، هویت خود را نبازند و استوار بایستند و با هر موجی به این‌سوی و آن‌سوی نلغزند. چنین شخصیت‌هایی، چگونه ساخته می‌شوند و نقش خانواده و مربیان و جامعه در تکوین هویت و شخصیت آنها چیست؟

 تأکید ما در این نوشتار بر هویت و شخصیت دینی است که البته بر تمام جهات دیگر هم سایه می‌اندازد. شخصیت دینی، باید در خانواده، مدرسه، دانشگاه و توسط مربیان دلسوز، خیلی خوب تعلیم یابد و با افتخارات خود آشنا شود و آنها را باور کند تا بتواند به آنها افتخار نماید. با پشتوانه بیش از نیم‌قرن مطالعه و تحقیق و تعلیم در محیط دینی و جامعه، در این کتاب، چهل مورد از افتخاراتی که دانستن آنها در تکوین هویت و شخصیت دینی نسل ما اثرگذار است، توسط بیان شده است که البته منحصر در اینها نیست و حتماً بزرگواران و اساتید، تکمیل خواهد شد. امید است گامی باشد مؤثر در تربیت نسل دین‌مدار برای ساختن ملتی پویا و دین‌دار برای حرکت به‌سوی جامعه‌ای برین!

کتاب همه افتخارات من را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به کسانی که به مطالعه در خصوص مسائل هویتی و تربیتی به‌خصوص تربیت دینی علاقه دارند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب همه افتخارات من

می‌خواهم از هویت خودم، سخن بگویم، اما هویت چیست؟ بحث هویت، از آن بحث‌های مهم است که هم در روان‌شناسی اجتماعی و جامعه‌شناسی مطرح است و هم در مباحث انسان‌شناسی و مبحث شخصیت و هم در موضوعات دینی و ساختار شاکله وجودی هر انسان. در مباحث تعلیم و تربیتی هم این بحث، بر کل اهداف آموزشی و پرورشی سایه می‌اندازد؛ زیرا از معلمان خواسته می‌شود که شخصیت دانش‌آموزان را بر اساس هویت ملی و اعتقادی مورد قبول جامعه یا حکومت یا دین، پرورش دهند. گام بعدی در بحث هویت، مطرح‌کردن پیشینه تاریخی و میراث اجتماعی و داشته‌ها و افتخارات ملی یا فکری یا دینی است که افراد به آن ببالند و مدافع آن باشند یا بتوانند بر آن افتخارات چیزی بیفزایند. معمولاً هم کشورها، پرچم و وطن را نماد هویت ملی خود دانسته و با سرود ملی، از آن محافظت نموده و شور دفاع از پرچم و وطن و هویت ملی را در ملت خود زنده نگه می‌دارند زیرا وقتی وطن با خطر روبه‌رو شود، این آن‌هایند که باید به میدان جان‌فشانی آیند تا خطر را از مردم کشور خود، دور سازند. اگر هویت افراد، بی‌رنگ و لا اقتضا و فاقد هر داشته و افتخارات و میراث ملی یا دینی یا علمی باشد، هم خود فرد در بحران بی‌هویتی دچار عوارض مختلف می‌شود و هم جامعه نمی‌تواند از او هیچ انتظاری داشته باشد و کمکی بخواهد. هیچ جامعه یا گروه یا آیینی، بی‌هویتی افرادش را بر نمی‌تابد و برای هویت‌بخشی به آنها مطابق اهداف خود، هر هزینه‌ای را می‌پذیرد، زیرا بقای خود را در این می‌بیند که حامیان و مدافعانی داشته باشد که از هویت موردنظر خود، دفاع نمایند. دیده شده که بعضی کشورهای نوپا مثل کشورهای جنوب خلیج‌فارس، چون نه گذشته‌ای تاریخی دارند و نه میراث علمی، اجتماعی، می‌گردند تا در بیابان‌ها، کوزه و ظرفینه‌ای پیدا کنند و در موزه گذارند تا برای مردم خود، یک هویت تاریخی دست‌وپا کنند و بدین ترتیب، حس وطن‌پرستی و دفاع از هویت ملی ببخشند؛ بنابراین موضوع هویت و شخصیت، از جهات مختلف اهمیت دارد و باید به آن پرداخت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۶۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۸۶۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان