دانلود و خرید کتاب درمان کمر درد با تکنیک الکساندر ترجمه طاهره کمالی‌خواه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درمان کمر درد با تکنیک الکساندر اثر طاهره کمالی‌خواه

کتاب درمان کمر درد با تکنیک الکساندر

دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب درمان کمر درد با تکنیک الکساندر

درمان کمر درد با تکنیک الکساندر کتابی نوشته طاهره کمالی خواه، دکترای آموزش بهداشت و ارتقا سلامت و عضو هیات علمی‌دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان است.

 درباره کتاب درمان کمر درد با تکنیک الکساندر

امروزه کمردرد یکی از مشکلات شایع در افراد مختلف بویژه در گروههای خاص شغلی مانند کارگران، ‌پرستاران، معلمان و... می‌باشد. تقریبا ۸۵٪ درصد افراد حداقل یکبار در زندگی خود دچار این عارضه می‌گردند. این بیماری دومین علت مراجعه به پزشک می‌باشد. اکثر کمردردها بعد از مدتی استراحت بهبود می‌یابند اما برخی مزمن گردیده یعنی بیش از ۳ ماه طول کشیده و افراد مبتلا روش‌های مختلف درمانی را امتحان می‌کنند و بعضا بهبودی حاصل نمی‌گردد. دلیل آن این می‌باشد که ما علت اصلی کمردرد را در خود بهبود نمی‌دهیم که همان استفاده نادرست از ستون فقرات است. ستون فقرات ما با طراحی بی بدیل خداوند به بهترین شکل برای ایستادن روی دو پا در طول سیر تکامل طبیعت تنظیم گردیده است. اما با قرارگیری در وضعیت‌های ناصحیح که در ما بصورت عادت می‌گردند. 

بنابراین با در طول زمان فشار اندک اما مداوم به زانوها، مهره‌های گردنی و کمری و دیسک‌های بین مهره‌ای وارد آمده که منجر به آسیب‌های غیر قابل بازگشت در کل سیستم حرکتی و ایجاد کمردرد می‌گردند. قرارگیری در وضعیت صحیح که یکی از راهکارهای عملی آن بکارگیری اصول تکنیک الکساندر می‌باشد که مطالعات موثر بودن آن را در درمان کمردرد اثبات کرده اند.   این کتابچه برای آشنایی با اصول این تکنیک طراحی شده، تا گامی ‌هر چند کوچک در جهت بهبود کمردرد برداشته شود.

 خواندن کتاب درمان کمر درد با تکنیک الکساندر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

تمامی کسانی که به نوعی با کمردرد دست به گریبانند، مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب درمان کمر درد با تکنیک الکساندر

اولین نکته‌ای که الکساندر کشف کرد این بود که نه تنها موقع صحبت کردن خودش را سفت می‌کند و به سمت جلو فشار می‌دهد، بلکه هر وقت که دهانش را باز می‌کند تا جمله‌ای را بگوید این حالت تکرار می‌شود.

او فهمید که بعد از همه این کشفیات که در مورد خود انجام داده بود، باز هم عادات قدیمی، خودشان را نشان می‌دهند و حتی وقتی با آدم‌های عادی هم حرف می‌زند همان اتفاقات در بدنش رخ می‌دهد. البته این اتفاق خیلی ظریف و ماهرانه رخ می‌داد اما او متوجه شد که همان شکل استفاده از بدن موقع صحبت کردن معمولی هم رخ می‌دهد و او اولین کسی بود که متوجه شد این ژست گیری بدن روی صدا تأثیر می‌گذارد. اما دومین نکته‌ای که او دریافت و به همان اندازه مهم بود، مسأله تاثیر ژست بر تنفس بود. تنفس چیزی است که بدون آن ما نمی‌توانیم زنده بمانیم، در هر فعالیت ما، تنفس وجود دارد.

حال برای درک بهتر تاثیر ژست بر تنفس، آزمایشی را انجام دهید: دست‌هایتان را از دو طرف روی استخوان‌های قفسه سینه خود قرار دهید و قفسه سینه خود را به جلو بکشید و در این حالت یک نفس عمیق بکشید، نفس کجا می‌رود؟ مشخص است هوا تماماً در قفسه سینه متوقف می‌شود.

آیا می‌دانستید که اکثر مردم وقتی می‌خواهند راست بایستند دقیقا این شکلی می‌ایستند؟ سربازهای زیادی به شکل خبردار می‌ایستند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

حجم

۴٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان