دانلود و خرید کتاب با میمون ها دوست نشوید سفورتی ساهاره ترجمه علی‌اکبر عبدالرشیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب با میمون ها دوست نشوید اثر سفورتی ساهاره

کتاب با میمون ها دوست نشوید

معرفی کتاب با میمون ها دوست نشوید

با میمون‌ها دوست نشوید یا تئوری میمون‌ها کتابی نوشته سفورتی ساهاره است که در انتشارات گویا به چاپ رسیده است. کتاب تئوری میمون‌ها دومین اثر ساهاره، سخنران انگیزشی هندی است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شده است. 

 درباره کتاب با میمون‌ها دوست نشوید

کتابی که در دست شماست از هند به دست ما رسیده است. سفورتی ساهاره بر اساس باورهای عامیانه و الگوهایی که در فرهنگ مردمی هند وجود دارد به سراغ حیوان‌ها رفته و یکی از مهمترین معضلات جوانان امروز را در قالب درگیری بین میمون‌ها واکاوی کرده است. نویسنده از زبان عقاب خردمند و میمون عاقل راه حل‌های مناسبی برای حل این مشکل ارائه داده است.

در این کتاب نویسنده با استمداد از فرهنگ سنتی و مردمی زادگاه خود، هند، از میمون استفاده کرده است. تشبیه نیروهای فعال درونی انسان به میمون برای درک اهمیت این تقابل و کمک به شناخت بیشتر موضوع مفید هم بوده است. حالا چرا میمون؟

حتماً شنیده‌اید که می‌گویند: «میمون هرچه زشت‌تر باشد بازی‌اش بیشتر است!» نام این کتاب هم تئوری میمون است. استفاده از میمون اشاره به خصلت بازیگوشی و دمدمی بودن میمون دارد که در هندوستان یعنی موطن نویسنده به این صفت‌ها معروف‌تر است. هندوها معتقدند میمون هر لحظه به رنگی درآمده و در حالتی و در حال انجام کاری است. مثلاً لحظه‌ای روی این شاخه نشسته و لحظه دیگر روی آن شاخه ایستاده است. ساعتی پایین درخت جفتک می‌زند و لحظه‌ای بعد بالای درخت آرام و بی‌حرکت جاخوش کرده است. دمی می‌خندید، دم دیگر جیغ می‌کشد و لختی دیگر حرف‌های بی‌سر و ته و زمزمه‌گونه سر می‌دهد.

ساهاره این کتاب به استناد این شناخت از میمون و با اشاره به اسطوره‌ها و افسانه‌های قدیمی هندی به این نکته توجه کرده و آن را به ذهنیات و خلقیات آدم‌هایی نسبت داده که هر لحظه به رنگی در می‌آیند و هر ساعتی در حالتی متفاوت دست به کاری عجیب می‌زنند یا دست از کاری که باید به اتمام برسانند می‌کشند.

ساهاره با این تمثیل کوشیده است خواننده را به این باور برساند که بعضی از ذهنیات و خلقیات درونی آدم‌ها شبیه میمون است، میمون‌هایی که در ذهن ما زندگی می‌کنند و ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند. به نظر نویسنده انسان‌هایی موفق‌اند که بتوانند این ذهنیات وخلقیات میمونی را در ذهن خود و در درون خود شناسایی، بر آن غلبه و راه درست و کار صحیح را تا رسیدن به موفقیت دنبال کنند و اجازه ندهند این حس‌های میمونی بر ذهن آنها غلبه کرده مانع از رفتن آنها روی راه راست و در مسیر موفقیت باشد.

نویسنده کتاب، این خلقیات و ذهنیان میمون‌صفتانه را دسته‌بندی و سعی کرده است ما را با آن آشنا کند و به قول خودش راه و روش غلبه بر آنها را معرفی کند.

 خواندن کتاب با میمون‌ها دوست نشوید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و کتاب‌های رشد فردی مخاطبان این کتاب‌اند.

درباره سفورتی ساهاره

سفورتی ساهاره بانویی جوان و اهل هندوستان است. سخنوری انگیزشی در مقیاس جهانی است. کتاب دیگری هم نوشته و منتشر کرده است که با استقبال خوانندگان زیادی در نقاط مختلف جهان روبرو شده است. مبنای اندیشه او تفکر و راهبردهای رهبری است. وی به خاطر کتاب اولش جوایز ملی در هند و جوایز بین‌المللی دریافت کرده است.

سفورتی در نوجوانی در زمرهٔ قهرمانان شطرنج هندوستان بود. مدرک کارشناسی دانشگاهی‌اش را در رشتهٔ مهندسی رایانه دریافت کرده است. مدتی در رشتهٔ رایانه کار کرد اما سرانجام شهر پونا در غرب هند را برای سکونت برگزید و ایراد سخنرانی و انتشار کتاب‌های انگیزشی را به عنوان شغل انتخاب کرد.

نخستین کتابش فکر کن و مانند دونی برنده باش۱۰ نام داشت که پس از سه سال کار در ۲۰۱۶ منتشر شد. این کتاب روش پیروزی قهرمانی به نام دونی در بازی کریکت را بر اساس روش‌های قهرمانانه در این رشته بررسی کرده است که خیلی زود به پر فروش‌ترین کتاب در این حوزه تبدیل شد.

سفورتی مهندس رایانه است. در سن بیست و سه سالگی کاری را که برای آن درس دانشگاهی خوانده بود رها کرد و به سراغ نوشتن کتاب‌های انگیزشی رفت. در فاصلهٔ انتظار اولین و دومین کتابش، یعنی همین کتاب که در دست شماست، مدرک کارشناسی ارشدش را هم در رشتهٔ روانشناسی سازمانی گرفته است. علاوه بر ایراد سخنرانی‌های انگیزشی، در شرکت‌های بزرگ، مربی‌گری هم می‌کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۶۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۴۶۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان