دانلود و خرید کتاب بدن انسان پیتر رویله‌رو ترجمه رضوان خرمیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بدن انسان اثر پیتر رویله‌رو

کتاب بدن انسان

انتشارات:نشر شهر
امتیاز:
۴.۳از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بدن انسان

کتاب بدن انسان نوشته پیتر رویله‌رو است که با ترجمه رضوان خرمیان در نشر شهر منتشر شده است. این کتاب به کودکان کمک می‌کند بدن خودشان را بهتر بشناسند.

درباره کتاب بدن انسان

شما تمام روز را با بدنتان می‌گذرانید، اما شــاید قدر آن را ندانید. بدن شـما یک ماشین شگفت‌انگیز است. بدنتان، شما را در خود پناه می‌دهد و حفاظت می‌کند تا زنده باشید و زنده بمانید. این کتاب در چندین بخش به شما یاد می‌دهد بدنتان از چه بخش‌هایی تشکیل شده است و وظیفه هربخش چه کاری است. 

آیا می‌توانید ماشینی را تصور کنید که حرکت کند، فکر کند، یاد بگیرد و توپ بازی کند؟ ماشینی که خودش را در مواقع خرابی تعمیر کند چطور؟ اگر آرزوی داشتن چنین ماشینی را دارید، باید بگویم که این ماشین هم اکنون نیز وجود دارد: بدن انسان! بدن انسان یک ماشین یکپارچه و عظیم است که به صورت مداوم کار می‌کند، بعضی اندام‌ها در تمام طول زندگی‌تان از کار خسته نمی‌شوند مانند قلب و شناختن این بدن می‌تواند کمک کند رفتار بهتری با بدنتان داشته باشید و توانایی‌های بی‌نظیر آن را بهتر بشناسید. 

کودکان با این کتاب و با تصاویر رنگی و جذاب یاد می‌گیرند بدنشان چطور کار می‌کند و هر عضو چه ویژگی‌هایی دارد، زبان کتاب شوخ‌طبعانه است و مطالب علمی و دقیقی را به کودکان یاد می‌دهد تا بتوانند جهان را از زاویه دید متفاوتی ببینند.

خواندن کتاب بدن انسان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کودکان پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب بدن انسان

سلول‌ها، بلوک‌های سازنده زندگی هستند. بدن همه موجودات زنده از سلول ساخته شده است. سلول‌ها کوچک‌تر از آن هستند که بتوان آنها را با چشم دید، اما با یک میکروسکوپ قوی می‌توان آنها را دید. یک سلول از بخش‌های کوچک‌تری تشکیل شده که هر کدامشان وظیفه متفاوتی دارند. این بخش‌های کوچک که مانند اعضای بدن سلول هستند، «اندامک» نامیده می‌شوند. پوسته سلول (غشا)، میتوکندری و هسته سلول مهم‌ترین اندامک‌های سلول هستند. پوسته یا غشای سلول، پوششی انعطاف پذیر است که به دور سلول می‌پیچد و از آن محافظت می‌کند. این پوسته مانند یک محافظ امنیتی چیزهایی را که به سلول وارد می‌شوند و از آن خارج می‌شوند؛ کنترل می‌کند. برای مثال پوسته سلول به بعضی چیزها مثل آب اجازه می‌دهد که در امتداد پوسته حرکت کنند و وارد سلول شوند، اما به بعضی چیزهای دیگر مثل مولکول‌های بزرگ اجازه ورود نمی‌دهد.

میتوکندری‌ها مثل خانه‌هایی قدرتمند هستند که انرژی را برای سلول آماده می‌کنند. میتوکندری، گلوکز (قند ساده) را می‌گیرد و با اکسیژن ترکیب می‌کند تا انرژی تولید کند. وقتی که شما نفس می‌کشید در واقع برای میتوکندری اکسیژن فراهم می‌کنید.

اگر پوسته یا غشای سلول، گارد و محافظ امنیتی سلول است، پس هسته، رئیس است. هسته، مهم‌ترین ساختار در یک سلول را دارد که همه چیز را کنترل می‌کند؛ هسته کنترل می‌کند که سلول چه کاری می‌کند و چه چیزی می‌سازد. همه این اطلاعات در ژن‌های روی ۲۳ جفت کروموزوم درون هر هسته قرار دارد. مجموعه‌ای از کروموزوم‌ها از طرف پدر و مجموعه ای از طرف مادر می‌آیند که هر کروموزوم از یک رشته مولکول باورنکردنی به نام DNA ساخته شده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۳ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۳ صفحه