دانلود و خرید کتاب اردک کاندیدای ریاست جمهوری دورین کرانین ترجمه اکرم حسن
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اردک کاندیدای ریاست جمهوری اثر دورین کرانین

کتاب اردک کاندیدای ریاست جمهوری

مترجم:اکرم حسن
امتیاز:
۴.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اردک کاندیدای ریاست جمهوری



کتاب داستانی «اردک کاندیدای ریاست‌جمهوری» نوشته دورین کرونین با ترجمه اکرم حسن توسط انتشارات آفرینگان منتشر شد.در داستان «اردک کاندیدای ریاست‌جمهوری» که با نگاهی طنز به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نوشته شده است.

درباره کتاب اردک کاندیدای ریاست‌جمهوری

دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان به یک اندازه عاشق اردک، کاندیدای ریاست جمهوری، هستند. او برای هر حزبی یک دوست پَردارِ منصف است!

مری ماتلین و جیمز کارویل، پدر و مادری جمهوری خواه و دموکرات

درباره دورین کرونین

دورین کرونین نویسنده کودکان، متولد لانگ‌آیلند در نیویورک است. او سال ۱۹۶۶ متولد شد و با پدر و مادر، دو برادر و تنها خواهرش زندگی می کرد. دورین در سال ۱۹۹۸ از دانشکده حقوق دانشگاه سنت‌جان فارغ‌التحصیل شد. اما وقتی کتاب موفق و پرفروش «تق‌تق ماا، گاوهایی که تایپ می‌کنند» را منتشر کرد، تصمیم گرفت وکالت را رها کند و تمام‌وقت برای بچه‌ها بنویسد. ترجمه کتاب «تق تق، ماا گاوهایی که تایپ می‌کنند» سال ۹۲ به قلم همین‌مترجم توسط انتشارات آفرینگان منتشر شد. در این‌کتاب هم ماجرا در یک‌مزرعه جریان دارد و براون کشاورز به مشکل برخورده چون گاوهایش دوست دارند تایپ کنند. او از صبح تا شب می‌شنود: تق تق، ماا. تق تق، ماا. تق تق، ماا. اما راستش مشکل براون زمانی جدی می‌شود که گاوهایش یادداشت‌هایی برای او می‌گذارند…

این‌نویسنده در شش‌سالگی‌اش در مدرسه، دانش‌آموزی ساکت و خجالتی بود و چون حرف نمی‌زد، خانم کوپر معلمش کلی مشق و تکلیف نوشتی به او داد. از نظر دورین آن ها فرصتی بودند برای «حرف زدن» چه به صورت شعر، آواز یا داستان. او نوشته هایش را که دید گفت: «آهان، حالا فهمیدم. تو نویسنده اي کرونین»

در لانگ آیلند نیویورك به دنیا آمدم. با پدر و مادر، دو برادر و تنها خواهرم زندگی می کردم. پدرم افسر پلیس بود و مردی شوخ و بامزه. می خواستم بزرگ که شدم، افسر پلیس یا مأمور اف بي آي بشوم! اما بعدها فهمیدم آن ها شغل های بسیار خطرناکي هستند. پس تغییر عقیده دادم. در شش سالگی دانش آموز بسیار ساکت و درس خوانی بودم که به شدت از حرف زدن در کلاس می ترسیدم. خانم کوپر، معلم کلاس اولم، وقتی نتوانست مرا به حرف بیاورد، یک عالم تکلیف نوشتاری به من داد. از نظر من آن ها فرصتی بودند برای »حرف زدن« چه به صورت شعر، آواز یا داستان. او نوشته هایم را که دید گفت: »آهان، حالا فهمیدم. تو نویسنده اي.« اما من دلم می خواست وکیل بشوم. سال 1998 که از دانشکدهٔ حقوق دانشگاه سنت جان فارغ التحصیل شدم. چند سالي به وکالت پرداختم. ولی بعد از چاپ کتاب ِ پرفروش ِت ِق تق ماا، گاوهایی که تایپ می کنند وکالت را رها کردم و تا همین لحظه فقط دارم می نویسم. حالا شغلم نویسندگی است. متشکرم خانم کوپر

درباره بتسی لوین

تصویرگری «اردک کاندیدای ریاست‌جمهوری» هم به عهده بتسی لوین که سال ۲۰۰۱ به‌خاطر همکاری با دورین کرونین و تصویرگری کتاب «تق‌تق ماا، گاوهایی که تایپ می‌کنند» برنده جایزه کلدکات شد. او هم نویسنده‌ است، هم تصویرگری می‌کند. در پنسیلوانیا بزرگ شد. دختربچه ای بود عاشق نقاشی ِ کشیدن، قدم زدن در جنگل و به کار گرفتن قدرت تخیل و ذهن خالقش. مادرش مربی مهدکودك بود و با خواندن کتاب های داستان برای بتسی و برادرش عشق به کتاب را در او ایجاد کرد. در مدرسه ی هنر درس خواند. بعد از فارغ التحصیلی خیلی تلاش کرد تا جایگاه هنری اش را به دست بیاورد. کارت پستال طراحی می کرد و برای مجلات کودك هم تصویرگری داستان. موفقیت بزرگ او زمانی اتفاق افتاد که سردبیر یکی از مجلات شعرهای او را دید و خواست آن ها را به کتاب کودك تبدیل کند. بتسی می گوید: بلافاصله این فرصت را قاپیدم. و از آن زمان عاشق تصویرگری کتاب‌های کودك شدم. بعد از آن بود که شروع کرد به تصویرگری کتاب‌های داستان کودکان، هم داستان‌های خودش و هم نویسندگان دیگر. سال 2001 نیز به خاطر تصویرگری کتاب ِت ِق تق ماا، گاوهایی که تایپ می‌کنند برندهٔ جایزهٔ کلدکات شد. حالا او هم نویسنده و هم تصویرگر کتاب های کودکان است.

کتاب اردک کاندیدای ریاست‌جمهوری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به تمام کودکانی که به داستان‌هایی با شخصیت‌های غیرمعمول علاقه مند هستند، توصیه می‌شود.

بخشی از کتاب اردک کاندیدای ریاست‌جمهوری

براونِ کشاورز درخواست کرد رای‌ها دوباره شمرده شوند.

آن‌وقت بود که متوجه شدند یکی از برگه‌های رای به پشت خوک چسبیده.

نتایج جدید: براون کشاورز ۶، اردک ۲۱

رای‌دهنده‌ها نظرشان را اعلام کرده بودند.

اردک به‌طور قانونی مسئول مزرعه شد.

اردک، کاندیدای ریاست جمهوری، دومین اثر دورین کرونین با تصویرگری بتسی لوین و ترجمۀ اکرم حسن است. این کتاب توسط انتشارات ققنوس به چاپ رسیده است. کتابِ پر فروش تِق‌ تِق، مااا، گاوهایی که تایپ می‌کنند اولین اثر کرونین، توسط همین مترجم و ناشر به چاپ پنجم رسیده. کتابی که توانست مدال «کلدکات»، ارزشمندترین جایزه در حوزۀ ادبیات کودکان آمریکا را به دست آورد.

برمی‌گردیم به کتابِ اردک، کاندیدای ریاست جمهوری. ماجرا از این قرار است که اردک از کار در مزرعه خسته شده و می‌خواهد جایِ صاحب مزرعه، یعنی براوون کشاورز را بگیرد. حیوانات مزرعه‌ هم که برای هر کار کوچک و بزرگی رأی‌گیری می‌کنند، تصمیم گرفتند انتخابات برگزار کنند. اما این رأی‌گیری و انتخابات به همین ‌جا ختم نمی‌شود...

این کتاب، پرفروش‌ترین کتاب «نیویورک‌تایمز» شده است.

نظرات کاربران

کاربر 3811055
۱۴۰۰/۰۹/۲۱

خوبه کتابو برای مسابقه کتاب خوانی همین چند دقیقه پیش گرفتم و تا الان۲۰ صفحه خوندم خوب بوده

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۴ صفحه

حجم

۷٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۴ صفحه

قیمت:
۱۹,۰۰۰
۱۱,۴۰۰
۴۰%
تومان