دانلود و خرید کتاب پرورش تفکر منطقی کودکان (تمرینات عملی ۸ - ۵ سال) طاهره بابازاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پرورش تفکر منطقی کودکان (تمرینات عملی ۸ - ۵ سال) اثر طاهره بابازاده

کتاب پرورش تفکر منطقی کودکان (تمرینات عملی ۸ - ۵ سال)

معرفی کتاب پرورش تفکر منطقی کودکان (تمرینات عملی ۸ - ۵ سال)

کتاب پرورش تفکر منطقی کودکان (تمرینات عملی ۸ - ۵ سال) نوشته طاهره بابازاده و دیگران است که در انتشارات یار مانا به چاپ رسیده است.

درباره کتاب پرورش تفکر منطقی کودکان (تمرینات عملی ۸ - ۵ سال)

برای اینکه کودکان بتوانند افراد مفیدی در آینده مملکت باشند باید متفکر، خلاق، نقاد و دارای بینش علمی شوند و این امر تنها در سایه انتقـال اطلاعـات بـه ذهـن شـاگردان حاصل نمیشود، بلکه در برنامه‌های آموزشی باید روش‌هایی گنجانده شود که از طریق آنها کودکان قابلیت‌های چگونه آموختن را از طریق نظم فکری بیاموزند و در زندگی روزمره خود به کار برند و با توجه به نقش اساسی محیط‌های آموزشی و روش‌هـای حـاکم برآنهـا، باید به صورتی سازماندهی شوند که کودکان را به جای حفـظ و تکـرار حقـایق علمـی بـا مسائلی که در زندگی واقعی با آنها مواجه می‌شوند درگیر سازند.

اگر جامعه بخواهد با سیستم آموزشی خود موفقیتی کسـب کنـد، نیازمنـد فضاسـازی برای دستیابی به توانایی تفکر در سطوح بـالا اسـت. در واقـع، جامعـه نیازمنـد تفکیـک واقعیت از تفاسیر، ارزیابی صحت گرایش‌های فکری و قضاوت درست بر طبـق شـواهد و مدارک است. ماهیت تعلیم وتربیت با توجه بـه مفهـوم صـحیح آن، هـدایت جنبـه‌هـای مختلف فرد یا رشد قوه قضاوت صحیح یا تجدید نظر در تجربیـات د ردوره‌هـای مختلـف رشد به ویژه کودکی و دوره قبل از دبستان است. بنـابراین هدف اصلی تعلیم و تربیت باید تربیـت کودکان متفـکر و خلاق باشـد. به خصوص در دوران پیش از دبستان که زیـربنای مهارت‌های تحصیلی بعدی است.

کودکان را باید در همان سنین آغازین با مهارت‌های درست اندیشیدن آشنا نمـود تـا بتوانند در مورد موضوعات مختلف به درستی فکر نمایند. کودکان نیاز دارند تـا فراینـدهای تفکر را یاد بگیرند. کودکان باید به این آگاهی برسند که در مواجه بـا رویـدادهای مختلـف سوالات گوناگونی را مطرح کنند و برای دست‌یابی به آنها به تفکر بپردازنـد. تفکـر انـواع مختلفی دارد که در کتاب حاضر سعی شده اسـت بـه دو تفکـر سـازمان دهنـده و خـلاق پرداخته شود.

کتاب از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول بـه آمـوزش تفکـر سـازمان‌دهنـده و بخش دوم به آموزش تفکر خلاق می‌پردازد.

سعی شده است که تمرین‌های هر بخش از ساده به مشکل تنظیم شود تا کـودک بـرای انجام آنها رغبت بیشتری داشته باشد.

مربی یا والدین باید سوال را برای کودک بیان کننـد، امـا نبایـد در دادن پاسـخ‌هـا او را راهنمایی کنند.

در برخی از تمرین‌ها خواسته شده است که پاسخ‌ها نوشته شوند. در مورد این تمرین‌ها کودک باید پاسخ‌ها را بیان کرده و والدین یا مربی آنها را مکتوب کند.

کتاب می‌تواند هم توسط مربی در مهد کودک، پیش دبستانی، کانونهای فکری کـودک و سایر مراکزی که با کودکان سروکار دارند، و هم توسط والدین در منزل مورد استفاده قرار گیرد.

از آنجا که بحث‌های مربوط به پرورش تفکر شامل تمرینات بسـیاری اسـت، مربیـان و والدین باید بر اساس مباحث مطرح شده در هر تمـرین، فعالیـت‌هـای بیشـتری بـرای کودک ترتیب دهند و به کودک بیاموزند که در لحظه لحظه زندگی خود به آنها توجه داشته باشد.

تمرینهای این کتاب برای کودکان گروه سنی ۵ تا ۸ سال قابل استفاده است.

کتاب پرورش تفکر منطقی کودکان (تمرینات عملی ۸ - ۵ سال) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

والدین و مربیان کودکان ۵ تا ۸ ساله مخاطبان این کتاب‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان