دانلود و خرید کتاب فرهنگ فارسی آموز دهخدا بهروز صفرزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب فرهنگ فارسی آموز دهخدا

کتاب فرهنگِ فارسی‌آموزِ دهخدا؛ برمبنایِ پیکرۀ فارسیِ امروز نوشتهٔ بهروز صفرزاده است که در مؤسسهٔ لغت‌نامهٔ دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی به چاپ رسیده است.

درباره کتاب فرهنگِ فارسی‌آموزِ دهخدا

فرهنگِ فارسی‌آموزِ دهخدا فرهنگِ فارسیِ یک‌زبانه‌ای است برای فارسی‌آموزانِ بزرگ‌سالی که در سطحِ متوسّط با این زبان آشنایی دارند. این فرهنگ حاویِ ساده‌ترین و پربسامدترین واژه‌های فارسیِ امروز، چه رسمی و چه گفتاری، است. مدخل‌های فرهنگ، که تعدادشان حدودِ هشت‌هزارتاست، برمبنای پیکرۀ نود‌میلیون‌واژه‌ایِ فارسیِ امروز، گِردآوردۀ حمیدِ حسنی، گزینش شده‌اند. این پیکره به‌طورِ کامل برچسب‌گذاریِ واژگانی‌ـ‌دستوری شده‌است؛ یعنی همۀ واژه‌هایش به تفکیکِ ریشۀ واژه‌ها و مقوله‌های دستوری برچسب دارند.

کتاب فرهنگِ فارسی‌آموزِ دهخدا را موسسه لغت‌نامه دهخدا و مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی دانشگاه تهران منتشر کرده است. مؤسسه لغت‌نامه دهخدا نخستین سازمان در ایران است که برای تألیف فرهنگ لغت یا واژه نامه تأسیس شده است. این سازمان در دی ماه سال ۱۳۲۴ خورشیدی، با تصویب مجلس شورای ملی، شروع به کار کرد و در کنار آن مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی دانشگاه تهران در سال ۱۳۶۸ تأسیس شد. این مرکز نخستین نهاد دانشگاهی است که با هدف گسترش و ترویج زبان و ادبیات فارسی تأسیس شده و هرساله پذیرای دانشجویان فراوانی از نقاط مختلف دنیا است که تا کنون حدود بیست هزار دانشجوی خارجی از ۱۰۰ کشور جهان در این مرکز فارسی آموخته‌اند. از مدیران این دو مجموعه می‌توان به علامه علی اکبر دهخدا، دکتر محمد معین و دکتر سید جعفرشهیدی اشاره کرد. واحد انتشارات این موسسه در کنار انتشار لغت‌نامه‌های زبان فارسی، با استفاده از توانمندی علمی مدرسین مرکز، انتشار کتاب‌های آموزشی مرتبط با آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان را در دستور کار دارد.

کتاب فرهنگِ فارسی‌آموزِ دهخدا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام غیرفارسی‌زبانان علاقه‌مند به یادگیری زبان فارسی و مدرسان آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فرهنگِ فارسی‌آموزِ دهخدا

ویژگی‌های برجستهٔ فرهنگ حاضر عبارت‌اند از:

● استفاده از پیکرۀ نودمیلیون‌واژه‌ای فارسی امروز

● به‌دست دادن ِ هزار واژۀ پربسامد ِفارسی امروز

● تعریف‌نگاری به زبانِ ساده و با استفاده از واژگانِ مشخص و محدود

●  ثبت واژه‌های فارسی گفتاری با تلفظِ طبیعی آن‌ها و املای گفتاری‌شان

● ذکر مثال‌های متعدد و متنوع که کاربرد طبیعی واژه‌ها را در بافت نشان می‌دهند

● ِ تعیین اسم‌هایی که صورت جمعشان کاربرد ندارد

● ِ تعیین تکیۀ آوایی خاص در برخی واژه‌ها

نظرات کاربران

پسر حاج قاسم
۱۴۰۱/۰۸/۱۷

فارسی را پاس بداریم و انگلیسی را زاپاس...😋

hnejbrily
۱۴۰۱/۰۸/۲۹

مفید و کاربردی هست

کاربر 2899283618
۱۴۰۲/۱۲/۱۷

سلام ، این کتاب بسیار ارزشمند و ارزنده است ، نویسنده دانشمند خدمت بلیغ و بیدریغی به ادب فاخر فارسی نموده است که شایان تقدیر و تشکر و تحسین است

اسکارلت ویچ
۱۴۰۰/۱۰/۰۸

عالیه

ali
۱۴۰۰/۰۹/۳۰

خود کتاب تو کتاب شروشی از اینجا ارزون تره

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۷۸ صفحه

حجم

۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۷۸ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان