دانلود و خرید کتاب جمهوری ماداگاسکار احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جمهوری ماداگاسکار اثر احمد علامه فلسفی

کتاب جمهوری ماداگاسکار

دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جمهوری ماداگاسکار

کتاب جمهوری ماداگاسکار نوشتهٔ احمد علامه فلسفی در انتشارات فراروان‌شناسی به چاپ رسیده است. جمهوری دموکراتیک ماداگاسکار جزیره‌ای است واقع در جنوب شرق آفریقا، در میان آب‌های اقیانوس هند، شرق موزامبیک، پایتخت این کشور شهر آنتاناناریوو می‌باشد. مساحت ماداگاسکار ۵۹۲٬۸۰۰ کیلومتر مربع است. ماداگاسکار چهارمین جزیره بزرگ جهان است. جمعیت ماداگاسکار 25 میلیون نفر و زبان‌های رسمی این کشور مالاگاسی و فرانسوی است. واحد پول این کشور آریاری مالاگاسی نام دارد. حدود نیمی از مردم این کشور مسیحی و نیمی دیگر پیرو سنت‌های دینی بومی هستند. سنت دینی بومی این کشور بر پیوند میان زندگان و نیاکان درگذشته آن‌ها تمرکز دارد. مردم این کشور از اقوام گوناگونی تشکیل شده‌اند که قوم مرینا ۲۶ درصد، قوم بتسیمیساراکا ۱۵ درصد و بقیه از اقوام مختلف دیگر هستند. در دوران پیشاتاریخ با تکه‌تکه شدن ابرقاره گندوانا، ماداگاسکار

درباره جمهوری ماداگاسکار

ماداگاسکار چهارمین جزیره بزرگ جهان است. تجزیه ابرقاره گندوانا در حدود ۱۳۵ میلیون سال پیش بخشی از خشکی که ماداگاسکار جزئی از آن بود را از خشکی پیوسته آفریقا-آمریکای جنوبی جدا کرد. و سپس حدود ۸۸ میلیون سال پیش از شبه‌جزیره هند جدا شد. این امر باعث شده‌است که بیش از ۹۰ درصد از حیات وحش و زیست گیاهی این جزیره مختص خودش باشد. تنوع زیستی این جزیره هم‌اینک به خاطر رشد زیاد جمعیت انسانی و دیگر تهدیدها با مخاطره روبه‌رو است. از شهرهای مهم ماداگاسکار می‌توان به، تواماسینا، آنتسیرابه ، فینارانتسوا و ماهاجانگا اشاره کرد.

بیش از ۸۰ درصد از ۱۴٬۸۸۳ گونه گیاهی این جزیره را در هیچ‌جای دیگر جهان نمی‌توان یافت. ازجمله پنج خانواده از گیاهان تنها ویژه ماداگاسکار هستند. این اکولوژی ویژه باعث شده‌است که برخی بوم‌شناسان از ماداگاسکار به عنوان «قاره هشتم» یاد کنند.

کتاب جمهوری ماداگاسکار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به کسانی که علاقه‌مند هستند دربارهٔ جمهوری ماداگاسکار اطلاعات بیشتری کسب کنند، مفید خواهد بود.

بخشی از کتاب جمهوری ماداگاسکار

تاریخچه - پس از سال 1840 انگلیسی های استثمارگر ماداگاسکار را تصاحب کردند ولی مجدداً در تحت حمایت دیگرکشور یعنی فرانسه استثمارگر قرار گرفت و سپس حکومت فرانسه آنرا ضمیمه کشور خود ساخت.

ماداگاسکار از سال ۱۸۹۶ (میلادی) از جمله مستعمرات فرانسه استثمارگر بوده‌است.در سال 1942 جزیره ماداگاسکار بوسیله آرتش انگلستان اشغال گردید ولی اختیار تام فرانسه آزاد را بر این سرزمین برسمیت شناخت.

بزرگترین مرکز صنفی کشور در 1956 ایجاد گردید که بیش از سی هزار نفر عضو دارد. ماداگاسکار در 1958 دارای حکومت خود مختاری شد.حزب کنگره ماداگاسکار در 1958 تأسیس گردید تنها حزب مقتدر کشور است.

این کشور در روز ۲۶ ژوئن ۱۹۶۰ به عنوان «جمهوری مالاگاسی» از فرانسه استثمارگر اعلام استقلال کرد. در 18 ماه مه 1972 جنرال گابریل رامانانتسوآ را رئیس ستاد ارتش کرد و قدرت حکومت را به ارتش واگذاشت و در یک رفراندوم ملی در اکتبر 1972 ارتش مدت پنج سال مأمور اداره کشور گشت و تسیرانا برکنار شد. در سال ۱۹۷۵ نام این کشور به «جمهوری دموکراتیک ماداگاسکار» تغییر کرد. بعد از بروز آشوبهائی در شمال غربی کشور عده زیادی کومور کشته شدند. در 1977 که 25 هزار یا بیشتر درین آشوب جان خود را از دست دادند.

در حال حاضر رییس جمهور ماداگاسکار « ریوراکوتوآ» Rivo Rakotovao از تاریخ هفتم سپتامیر 2018 می باشد .

نظرات کاربران

Mahsima
۱۴۰۲/۰۲/۱۲

در کتاب زیاد تکرار پیش‌گفته‌ها دیده میشه. ایراداتی بهش وارد هست اما به قصد آشنایی با کشور، خواندنش رو توصیه میکنم.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۳۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۶۵ صفحه

حجم

۶۳۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۶۵ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان