دانلود و خرید کتاب جمهوری عراق احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جمهوری عراق اثر احمد علامه فلسفی

کتاب جمهوری عراق

معرفی کتاب جمهوری عراق

کتاب جمهوری عراق نوشته احمد علامه فلسفی است. این کتاب درباره کشور عراق و ویژگی‌های این کشور است.

درباره کتاب جمهوری عراق

جمهوری عراق کشوری در خاورمیانه و جنوب غربی آسیا است. پایتخت عراق شهر بغداد است. این کشور از جنوب با عربستان سعودی و کویت، از غرب با اردن و سوریه، از شرق با ایران و از شمال با ترکیه همسایه‌است. عراق در منطقه جنوب خود، مرز آبی کوچکی با خلیج فارس دارد و دو رود مشهور دجله و فرات که منشأ تمدن‌های باستانی میان‌رودان (بین‌النهرین) در طول تاریخ کهن این کشورند از شمال کشور به جنوب آن روان هستند و با پیوستن به رود کارون، اروندرود را تشکیل می‌دهند و به خلیج فارس می‌ریزند. اگر می‌خواهید درباره این کشور بیشتر و بهتر بدانید این کتاب راهنمای شما خواهد بود. 

خواندن کتاب جمهوری عراق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به کشورشناسی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب جمهوری عراق

ارکان حکومت عراق کشور عراق دارای حکومت جمهوری فدرال است. حکومت کشور دارای سه شاخه قوه مجریه با ۳۴ وزیر، قوه مقننه و قوه قضاییه می باشد.

قوه مقننه قوه قانون گذاری در کشور عراق از دو رده مجمع ملی، شورای منطقه ای و استان ها تشکیل شده است. مجمع ملی از نمایندگان تمامی ملت عراق تشکیل شده و هر عضو نماینده ۱۰۰ هزار فرد است. نمایندگان بر اساس قانون اط ریق انتخابات سراسری انتخاب می شوند. مجمع ملی باید قوانین دولت فدرال را وضع کند و بر انجام کارها و سیستم های دولتی بر اساس آنچه در قانون اساسی آمده نظارت داشته باشد و نیز برای سازماندهی کارها و انجام وظایف محوله یک سیستم داخلی تدوین کند. حد نصاب برگزاری جلسات مجمع با حضور اکثریت اعضا، معادل نصف تعداد کل به اضافه یک است. تصمیمات در نشست های مجمع ملی با رای اکثریت است، مگر در مواردی که در قانون اساسی رویه دیگری ذکر شده باشد. در واقع پارلمان عراق نماد آشکار نظام دمکراتیک در این کشور محسوب می شود. کلیه قوانین و مقررات کشوری باید در این نهاد به تصویب نمایندگان مردم و گروه ها برسد.

قوه مجریه در کشور عراق، ریاست جمهوری مقام رئیس قوه مجریه را دارا می باشد. قوه مجریه از رئیس جمهور و شورای وزیران تشکیل شده است. مجمع ملی رئیس جمهور و معاونش را با اکثریت دو سوم آرا انتخاب می کند. دوره ریاست جمهوری پنج سال است. ریاست جمهوری ۳۴ وزیر را تعیین می کند. نظام فدرال در جمهوری فدرال عراق از مناطق، استان ها و پایتخت مناطق تشکیل می شود. هر منطقه از دو استان و یا بیشتر تشکیل شده است. بنابراین هر منطقه حق دارد که یک منطقه واحد به شمار بیاید و دولت های منطقه ای بر سرزمین خود و اهالی آن بر اساس مرزهای اداری حکمرانی می کنند. دولت های منطقه ای از قوه قاضییه، مجریه و قانون گذاری تشکیل می شوند.

قوه قضاییه سیستم قضایی این کشور ترکیبی از مجموعه قوانین مدنی اروپایی و قوانین شرع اسلام می باشد. وظیفه قوه قضاییه بررسی اختلافات بین تمامی اشخاص عادی و روحانیون و همچنین سازمان های دولتی و غیر دولتی است. قضات بر اساس دستور ریاست جمهوری و بر اساس نازمدهای معرفی شده از سوی شورای عالی قضایی و موافقت مجمع ملی انتخاب می شوند. قوه قضاییه از دادگاه و دادستانی کل در هر منطقه و استان تشکیل شده که دادگاه ها شامل دادگاه های درجه یک، استیناف، هیات های تحقیقاتی و دادگاه های عالی هستند. دادگاه عالی از دو هیات قضایی و دیوان عالی تشکیل می شود. قوه قضاییه فدرال از دادگاه عالی فدرال تشکیل شده که خود متشکل از دو هیات قضایی و دیوان عالی است. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۷۶ صفحه

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۷۶ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان