دانلود و خرید کتاب جمهوری موریس احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جمهوری موریس اثر احمد علامه فلسفی

کتاب جمهوری موریس

معرفی کتاب جمهوری موریس

کتاب جمهوری موریس نوشته احمد علامه فلسفی است. این کتاب را انتشارات فراروان شناسی برای معرفی جمهوری موریس به علاقه‌مندان به کشور شناسی منتشر کرده است.

درباره کتاب جمهوری موریس

موریس کشوری جزیره‌ای در جنوب غربی اقیانوس هند است که در حدود ۹۰۰ کیلومتری شرق ماداگاسکار واقع شده‌است. این جمهوری بجز جزیره موریس شامل جزیره‌های سنت برندون و رودریگوئس و جزایر آگالگا نیز می‌شود. موریس بخشی از جزایر ماسکارین بشمار می‌رود و جزیره فرانسوی رئونیون در ۱۶۰ کیلومتری جنوب غربی آن قرار دارد. پایتخت موریس شهر پورت لوئیس است.

مساحت این کشور ۲۰۴۰ کیلومتر مربع است. خط ساحلی دور جزیره ۱۸۰ کیلومتر است که تمامی آن از ماسه‌های نرم، سفید و درخشان پوشیده شده‌است. این کشور در نیمکره جنوبی زمین واقع شده‌است، بنابراین فصول آن برعکس نیمکره شمالی است.

اگر علاقه‌مند به شناخت کشور جمهوری موریس هستید این کتاب مانند راهنمایی جامع به شما کمک می‌کند این کشور را بشناسد.

خواندن کتاب جمهوری موریس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به کشور شناسی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب جمهوری موریس

 سال ۱۵۹۸ هلندی ها در مسیر راه خود به شرق به بندر بزرگ ونوکس در جنوب شرق جزیره رسیدند و آن را به خاطر شاهزاده خود «موریس ون ناسائو» که پسر گیوم د ناسائو شاهزاده معروف هلندی بود، موریس نامیدند. برخلاف پرتغالی ها که تاثیرات ناچیزی در منطقه به جای گذاشتند، هلندی ها توانستند این جزیره را به طور کامل تصرف کنند. این جزیره سپس در سال ۱۶۳۸ به مستعمره هلندی ها تبدیل شد. هلندیان این مستعمره را به افتخار شاهزاده موریس ناساو، جزیره موریس نامیدند. این کشور در قرن شانزدهم میلادی ابتدا مستعمره پرتغال بود. این کشور مستعمره هلند (قرن ۱۷) شد.

سال ۱۷۱۲ آنها هم عطای این جزیره را به لقایش بخشیدند و به خاطر شرایط بد آب و هوایی خاک آن را ترک کردند. خروج هلندی ها مصادف شد با ورود فرانسوی ها سال ۱۷۱۵ در جزیره که استعمار واقعی این خاک را در پی داشت. فرانسوی ها برای صد سال مالکیت جزیره را بر عهده داشتند تا پای بریتانیای استثمارگر به هند باز شد و استعمار جزایر هند یکی پس از دیگری از دستان فرانسوی ها خارج شد. در سال ۱۷۱۵ جزیره تحت کنترل فرانسوی‌ها درآمد.

در طی جنگ‌های ناپلئونی در سال ۱۸۱۰ جزیره توسط نیروهای انگلیسی اشغال شد. بعدها جزیره به استعمار فرانسه در آمد و نامش به جزیره فرانسه تغییر کرد. در سال ۱۸۱۰ طی جنگ‌های ناپلئونی، فرانسوی‌ها جزیره را تسلیم بریتانیای کبیر کردند. در این زمان انگلیسی‌ها نام آن را به موریس بازگرداندند.

در واقع پس از شکست فرانسه در هند، انگلیس اقیانوس هند را تصرف کرد و در نهایت در سال ۱۸۱۰ انگلیسی ها به موریس تجاوز کردند و این سرزمین را به تصرف کامل خود در آوردند. فرانسوی استعمارگر بیش از شش ماه برای آن جنگیدند که توان جنگیدن در دریا را با استعمارگر پیر انگلیس را نداشتند. بر سر تصرف این سرزمین میان فرانسه و انگلستان زد و خوردهائی در گرفت. و سرانجام به موجب پیمان ۱۸۱۴ موریس به چنگ انگلستان افتاد و تا سال ۱۹۰۳ این حاکمیت برقرار بود. 

نظرات کاربران

کاربر ۵۲۵۵۸۶۲
۱۴۰۱/۰۹/۰۶

خیلی خوب بود در رابطه با موریس بسیار زیبا توضیح داده شده است

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۹۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۹ صفحه

حجم

۵۹۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۹ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان