دانلود و خرید کتاب داده های مشتری و حریم خصوصی اندرو برت ترجمه شراره شبل‌الحکما
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب داده های مشتری و حریم خصوصی

کتاب داده های مشتری و حریم خصوصی نوشته اندرو برت و دنیل دوبریگوسکی و لزلی کی. جان و موریس استاک است و با ترجمه شراره شبل‌الحکما در انتشارات راه پرداخت منتشر شده است.

درباره کتاب داده های مشتری و حریم خصوصی

این کتاب، هشتمین جلد از مجموعه کتاب‌های آینده کسب‌وکارها است. این کتاب‌ها با زبانی ساده، پیچیده‌ترین موضوعات پیش روی کسب‌وکارها را توضیح داده‌اند و به دور از خودنمایی و پیچیده‌نمایی تلاش می‌کنند ذهن‌های جست‌وجوگر را راهنمایی کنند. قاعدتاً این کتاب‌ها را باید به‌عنوان شروع جست‌وجویی در نظر گرفت که بخش مهمی از آن بر دوش کسانی است که هر روز در میدان کسب‌وکار فعالیت می‌کنند.

هشتمین کتاب از سری کتاب‌های اچ‌بی‌آر به موضوع کمتر پرداخته‌شده «داده‌های مشتری و حریم خصوصی» می‌پردازد.  این کتاب سؤالات زیادی درباره موضوع مهم «اعتماد» مطرح کرده است. موضوعاتی مانند انحصار داده‌ها در دست چند شرکت بزرگ، اهمیت امنیت سایبری، سیاست حریم خصوصی، نقش بلاکچین و چند مورد دیگر از مهم‌ترین مواردی هستند که در این کتاب مورد بحث و بررسی قرار گرفته‌اند.

این کتاب نمی‌خواهد راه‌حل قطعی مسائل را به شما معرفی کند و نه برای موضوعات پیچیده مربوط به آینده، چنین راه‌حل‌هایی وجود دارد. این کتابی است برای اندیشه‌ورزی در حوزه کسب‌وکار. بر خلاف عموم کتاب‌های مدیریتی که تلاش می‌کنند راه‌حل‌های صریح و قطعی ارائه دهند، این کتاب چنین چوب جادویی ندارد. بر خلاف کتاب‌های مرسوم مدیریت، این کتاب هیچ جعبه‌ابزاری به شما معرفی نمی‌کند. این کتاب خاص و مجموعه کتاب‌های اچ‌بی‌آر تلاش می‌کنند مدل‌های ذهنی را جلا دهند؛ این کتاب تلاش می‌کند مانند یک مربی خوب ما را به سوی اصل خودمان راهنمایی کند؛ کاری سخت و دشوار که برای انجام آن به همراهی صددرصدی نیاز است.

خواندن کتاب داده های مشتری و حریم خصوصی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه‌های کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب داده های مشتری و حریم خصوصی

فرض کنید می‌خواهید دختر نوجوان‌تان را به ساحل ببرید و به او والیبال یاد دهید. قبل از آنکه از خانه بیرون بروید، شرایط آب‌وهوایی را از الکسا می‌پرسید و آدرس ساحل را داخل گوگل‌مپ می‌زنید تا وضعیت ترافیک مسیرتان را چک کنید. وقتی سوار خودروی تسلای مدل ۳ می‌شوید، خودرو دقیقاً می‌داند کجا می‌روید و چه کسی در حال رانندگی است. در مسیر، اسکنرهای تشخیص پلاک، مطمئن می‌شوند که عوارض راه را پرداخت کرده باشید و پیشروی شما را در مسیر کنترل می‌کنند. وقتی به مقصد می‌رسید، با استفاده از اپلیکیشن پارک‌موبایل قبض پارکینگ خود را می‌پردازید و با اپلیکیشن استارباکس برای خودتان قهوه سفارش می‌دهید. هنوز دو ساعت از شروع آخر هفته‌تان نگذشته، اما آمازون، گوگل، تسلا، دولت، ای‌تی‌اندتی، ارائه‌دهنده خدمات پارکینگ، استارباکس، اپل و ارائه‌دهنده خدمات پرداخت‌تان، همگی می‌دانند شما کجا هستید و چه کار می‌کنید. تازه همه اینها مربوط به قبل از زمانی است که اطلاعات شما را به دلالان داده بفروشند.

دلالان داده، اطلاعات شخصی شما را به شرکت‌های دیگر می‌دهند و از آن برای تجارب شخصی یا بازاریابی هدفمند استفاده می‌کنند. اما بسیاری از شما از این موضوع بی‌خبرید، نسبت به آن بی‌اعتنایید یا دیگر آن را پذیرفته‌اید. شاید فکر می‌کنید رفاهی که این پلتفرم‌ها برایتان ایجاد کرده‌اند، از زیانی که به شما می‌زنند بیشتر است و به همین خاطر به آن تن داده‌اید. این جریان باعث ایجاد «پارادوکس حریم خصوصی» شده است. در پارادوکس حریم خصوصی، افراد نسبت به شرایط‌شان نگران‌اند، اما برای بهبود آن هیچ تلاشی نمی‌کنند و تغییری در رفتارشان به وجود نمی‌آورند. با این حال، موضوع نظارت دیجیتال آن‌قدر فراگیر شده که کاربرانِ نگران، دست به عمل زده‌اند و در حال بازخواست شرکت‌ها درباره نحوه رفتارشان با داده‌ها هستند.

دولت‌ها نیز یک قدم پیش‌تر رفته‌اند و در واکنش به سوءاستفاده و دسترسی غیرمجاز به داده کاربران، قوانین سخت‌گیرانه‌تری را وضع کرده‌اند. مقررات عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا (GDPR) و لایحه حریم خصوصی مشتریان کالیفرنیا (CCPA) در آمریکا دو مورد از این قوانین هستند. واکنش شدید رگولاتوری تنها یکی از عواقب سوءاستفاده از داده‌های کاربران است. این موضوع حتی باعث آسیب به محبوبیت کسب‌وکارها، خسارت‌های مالی و بیکاری بسیاری از مدیران (از جمله مدیران عامل) شده است. سوءاستفاده از داده و تجاوز به آن باعث می‌شود کسب‌وکارها نتوانند کارمندان بااستعدادی جذب و حفظ کنند. از همه مهم‌تر، عدم رفتار صحیح با اطلاعات مشتری باعث می‌شود کاربران‌تان از شما دوری کنند و اعتمادشان را نسبت به شما از دست بدهند. اگر کاربران به شما اعتماد نداشته باشند، مسلماً ارتباط‌شان را با شما قطع می‌کنند. اینجاست که اعتماد بیش از هر زمان دیگری اهمیت می‌یابد.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

حجم

۱۰۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

قیمت:
۴۲,۰۰۰
تومان