دانلود و خرید کتاب شهربازی هوش هیجانی؛ کودک خلاق مریم صانعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شهربازی هوش هیجانی؛ کودک خلاق اثر مریم صانعی

کتاب شهربازی هوش هیجانی؛ کودک خلاق

معرفی کتاب شهربازی هوش هیجانی؛ کودک خلاق

کودک خلاق یکی از کتاب‌های مجموعهٔ شهربازی هوش هیجانی است. مجموعهٔ شهربازی هوش هیجانی مخصوص کودکان ۴ تا ۸ سال است و در ۹ جلد با عناوین کودک منعطف، کودک واقع‌گرا، کودک راه‌حل مدار، کودک خلاق، کودک سازگار، کودک مستقل، کودک خودآگاه، کودک اجتماعی، کودک خوش‌بین و با هدف تقویت هوش هیجانی آن‌ها نوشته شده است. در این مجموعه بازی‌های متفاوتی برای رشد جنبه‌های گوناگون هوش هیجانی کودکان تدارک دیده شده است و آن‌ها ضمن تفریح و گذراندن اوقاتی شاد در کنار هم‌سالانشان، توانایی‌های بسیاری نیز کسب می‌کنند. مجموعهٔ شهربازی هوش هیجانی را دکتر رضاعلی نوروزی، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان به همراه مریم صانعی، آسیه محسنی، ملیحه صانعی، فاطمه محسنی، منیره عابدی دُرچه نوشته‌اند و در انتشارات یار مانا به چاپ رسیده ‌است.

درباره مجموعه شهربازی هوش هیجانی

هوش هیجانی چندین مؤلفهٔ اصلی دارد که نام‌ هر جلد این مجموعه هم به یکی از این مؤلفه‌ها اشاره دارد. برای تقویت بهتر هوش هیجانی لازم است به تمام مؤلفه‌ها به شکل هم‌زمان توجه شود و تلاش شود که همهٔ آن‌ها در کنار هم پرورش یابند.

مؤلفه‌های اصلی هوش هیجانی عبارتند از: خودآگاهی هیجانی، واقع‌گرایی، انعطاف، استقلال، سازگاری، خلاقیت، خوش‌بینی، توانایی حل مسئله، توانایی کنترل تکانه، شادمانی، مسئولیت‌پذیری اجتماعی، ابراز وجود، عزت‌ نفس، همدلی، تحمل فشار روانی

برای پرورش هوش هیجانی راه‌های زیادی وجود دارد مانند: خوب دیدن و خوب گوش کردن، داشتن روابط اجتماعی متنوع و گسترده، تلاش برای درک احساسات خود و دیگران، توجه به زبان بدن و...

اما چگونه می‌توان همهٔ این موارد را یک‌جا، آن هم به کودکان آموزش داد؟

بازی یکی از راه‌هایی است که حتی برای بزرگسالان هم مفید است و یکی از راه‌هایی است که به تقویت هوش هیجانی آن‌ها کمک می‌کند. اما روش بازی برای کودکان احتمالاً بهترین و تنها راه است. کودکان با بازی کردن بسیاری از چیزها را می‌توانند به راحتی بیاموزند و در خلال این آموزش و تفریح، هوش هیجانی آن‌ها نیز تقویت می‌شود.

درباره هوش هیجانی و تفاوت آن با آی‌ کیو

هوش هیجانی به معنی شناخت و درک احساسات خود و دیگران است. از حدود سال ۱۹۹۰ این نظریه مطرح شد که توانایی‌های دیگری جدا از آی‌کیو مطرح است. چرا که مشاهده می‌شد افرادی با آی‌کیوی بالا نتوانسته‌اند در زندگی شغلی و شخصی خود موفق باشند و در عوض افراد دیگری با ضریب هوشی کمتر بسیار موفق ظاهر شده‌اند. این اتفاقات تعدادی از روانشناسان و دانشمندان این حوزه را به فکر فرو برد که علت چیست و در نهایت منجر به شناخت مفهومی جدید به نام هوش هیجانی شد.

مزیت‌های هوش هیجانی به آی کیو

هوش هیجانی اکتسابی است و در هر سنی قابل ارتقاست. ضریب هوشی ارثی است و از بدو تولد با افراد است و حداکثر تا حدود ۱۵ سالگی به میزانی قابل ارتقا دادن است.

هوش هیجانی در تمام جنبه‌های زندگی به کمک شخص می‌آید، حتی در روابط شخصی و خانوادگی. آی‌کیو بیشتر در هنگام آموزش یا مسائل منطقی و تحلیلی به کار می‌آید.

مجموعه شهربازی هوش هیجانی را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

این مجموعه برای تمام کسانی که با کودکان در ارتباط نزدیک هستند، مفید است. از جمله: پدر و مادرانی که فرزند خردسال دارند، پرستاران کودک، مربیان مهدهای کودک، معلمان سال‌های ابتدایی دبستان، مشاوران و روانشناسان کودک و...

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان