دانلود و خرید کتاب پیش به سوی موفقیت ساناز زمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیش به سوی موفقیت اثر ساناز زمانی

کتاب پیش به سوی موفقیت

نویسنده:ساناز زمانی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب پیش به سوی موفقیت

پیش به سوی موفقیت کتابی درباره موفقیت و راه‌های رسیدن به آن نوشته ساناز زمانی است. این کتاب بر خودکارآمدی و مهارت حل مسئله تاکید دارد.

 درباره کتاب پیش به سوی موفقیت

همه انسان‌ها از زمان خلقت در جستجو اصول موفقیت در زندگی هستند و تقریباً تمام زندگی خود را وقف موفقیت می‌کنند. عده زیادی موفق می‌شوند که مسیر خود را تعیین کنند و به هدف خود برسند و عده‌ای همچنان در جستجوی هدف در جا می‌زنند ولی همواره دلیلی برای موفقیت افراد موفق و دلیلی برای شکست بقیه افراد وجود دارد. یکی از بزرگترین تله‌هایی که در جامعه امروزی وجود دارد، هدایت خودکار زندگی است؛ یعنی مرده متحرک بودن و انجام هر کاری که دیگران انجام می‌دهند. بر این اساس، توانایی کنترل و مدیریت ذهن، احساسات و ارتباط با دیگران برای موفقیت در زندگی بسیار تأثیرگذار است.

افرادی که به خوبی می‌توانند خود را کنترل کنند، احساسات خود را می‌شناسند و می‌دانند چگونه این احساسات می‌تواند روی دیگران تأثیر بگذارد. افراد موفق به سادگی ناامید و دلسرد نمی‌شوند و با خوش‌بینی به راه خود ادامه می‌دهند تا به هدف خود برسند. اغلب شکست‌ها بزرگترین فرصت‌های یادگیری را در اختیار شما قرار می‌دهند. در حالی که برخی از افراد انجام بعضی کارها را سخت می‌دانند، افراد موفق با انرژی و مثبت‌نگری آن کارها را انجام می‌دهند و کارهای دشوار را چالشی می‌دانند که باید به خوبی از عهده‌ی انجام آن برآیند.

کتاب پیش رو به صورت سهل و روان و با رويکردی کاملا کاربردی و با شرح جزئیات کامل به بررسی موضوع موفقیت، خودکارآمدی و مهارت حل مسئله می‌پردازد.

کتاب حاضر به نحوی تدوین شده تا خواننده پس از مطالعه، درباره مفهوم موفقیت، راه‌های رسیدن به موفقیت، مفهوم خودکارآمدی، ويژگی‌های افراد خودکارآمد، راهکارهای ارتقاء خودکارآمدی، نقش خودکارآمدی بر موفقیت، مفهوم حل مسئله، مراحل فرايند حل مسئله، تکنیک‌های حل مسئله، نقش حل مسئله بر موفقیت افراد در زندگی، اطلاعاتی در سطح پايه به دست آورد.

 خواندن کتاب پیش به سوی موفقیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

همه دوست‌داران کتاب‌های موفقیت مخاطبان این کتاب‌اند.  

 بخشی از کتاب پیش به سوی موفقیت

از طرفی، انسان از بدو حضور در این کره ‌خاکی، همواره با مسائل و مشکلاتی مواجه شده و در طول تکامل خود یعنی از زمان انسان‌های نخستین تا به امروز تلاش بسیاری را در جهت حل مسائل خود کرده است. حتی انسان‌های غارنشین نیز با مسائلی مواجه می‌شدند که شاید نسبت به پیچیدگی‎ها و دشواری‌های مشکلات امروزی ساده به نظر برسند، اما در زمان خود بسیار مهم بوده و نیاز به توانایی برای حل آن‌ها داشته‌اند؛ مانند این‌که چطوری شکار کنند یا چگونه محل زندگی خودشان را گرم نگه دارند.

امروزه نیز با تغییر در شیوه‌های زندگی و تجددگرایی، بسیاری از افراد در برخورد با مشکلات و مسائل پیچیده یا حتی روزمره زندگی خود، ناتوان عمل می‌کنند، زیرا از مهارت‌های لازم برای حل مسائل برخوردار نیستند. توانایی حل مسأله مهمترین فرآیند در تفکر است و به افراد کمک می‌کند تا با چالش‌ها و مسائل زندگی بهتر برخورد کنند.

انسان‌ها برای این‌که با محیط خود سازگار شوند و در موقعیت‌های تنش‌زای زندگی، سلامت روانی خود را حفظ کنند، نیاز به آموختن مهارت حل مسأله دارند. بعضی از مشکلات تکراری هستند و می‌توان با راه‌حل‌های ساده و تکراری آن‌ها را حل کرد، اما گاهی اوقات در شرایطی قرار می‌گیریم که نیاز به تفکر خلاق و خودکارآمدی دارد؛ در نتیجه باید از پیش، مهارت‌های لازم را داشته باشیم. خودکارآمدی به توان فرد در رویارویی با مسائل برای رسیدن به اهداف و موفقیت او اشاره دارد. خودکارآمدی بیشتر از این که تحت تاثیر ویژگی‌های هوش و توان یادگیری افراد باشد، تحت تاثیر ویژگی‌های شخصیتی از جمله باور داشتن خود (اعتماد به نفس)، تلاشگر بودن و تسلیم نشدن، وارسی علل عدم موفقیت به هنگام ناکامی (خودسنجی)، آرایش جدید مقدمات و روش‌های اجتماعی رسیدن به هدف (خودتنظیمی) و تحت کنترل در آوردن تکانه‌ها (خود رهبری) قرار دارد. این عوامل در برخی از افراد حتی بیشتر از توان یادگیری موجب پیشرفت و موفقیت آنان می‌شود (حسین‌زهی، جنگی‌زائی و ناهوکی، 1395).

بنابراین از اساسی‌ترین و اصلی‌ترین شرایط موفقیت یک انسان در زندگی فردی و اجتماعی داشتن قدرت «مدیریت خود» است. انسان موفق، ریشه همه موفقیت‌ها را در درون خود جست‌و‌جو می‌کند. ایجاد یک بیزینس، تحصیل در یک رشته خاص، پیدا کردن شغل جدید و ... همگی می‌توانند عاملی برای موفقیت فرد باشند. قطعا زمانی که به گذشته خود نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که چه انتخاب‌ها و چه اشتباهاتی باعث شده که از موفقیت دور شوید. راه‌های متعددی برای رسیدن به موفقیت وجود دارد.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۱ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۱ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان