دانلود و خرید کتاب نگاهی جامع به مدیریت استراتژیک فریبا مرادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نگاهی جامع به مدیریت استراتژیک اثر فریبا مرادی

کتاب نگاهی جامع به مدیریت استراتژیک

معرفی کتاب نگاهی جامع به مدیریت استراتژیک

کتاب نگاهی جامع به مدیریت استراتژیک از تاریخچه، مدل‌ها، ابزارها، مکاتب، رویکردها و مفاهیم نوین و نیز اصطلاحات و واژه‌های رایج این حوزه تشکیل شده است. این کتاب را فریبا مرادی نوشته و انتشارات سازمان مدیریت صنعتی آن را به چاپ رسانده است. در این کتاب علاوه بر معرفی مدلهای برنامه‌ریزی و نیز مکاتب تجویزی و توصیفی مدیریت استراتژیک، مراحل مختلف مدل عمومی تجویزی مدیریت استراتژیک تشریح شده و ابزارهای مورد استفاده در هر مرحله از این مدل نیز مورد بحث قرار گرفته‌اند. علاوه بر این تعداد قابل توجهی از مباحث نوین این مقوله نظیر تفکر استراتژیک، استراتژی اقیانوس آبی و نیز استراتژی‌های جودویی نیز معرفی شده‌اند.

درباره کتاب نگاهی جامع به مدیریت استراتژیک

 "در بخش نخست کتاب نگاهی جامع به مدیریت استراتژیک کارت امتیازی متوازن به عنوان نظام سنجش عملکرد توصیف شده است. در بخش دوم شیوه‌ای توصیف شده که مدیران سازمان‌ها از کارت امتیازی متوازن برای نظام مدیریت عملکرد استراتژیک استفاده می‌کنند. این کتاب برای مدیرانی نوشته شده که پروژه‌های کارت امتیازی متوازن را هدایت می‌کنند و به ایشان کمک می‌کند با استفاده از چارچوبی مفهومی، فرآیندهای داخلی را انتخاب نمایند."

عناوین فصول کتاب به این شرح است:

 فصل 1 : برنامه ريزي استراتژيك؛ مفاهيم و سيرتكاملی

فصل 2 : مروري بر مدل هاي برنامه ريزي و مديريت استراتژيك 

فصل 3 : ابزارهاي مورد استفاده در برنامه ريزي و مديريت استراتژيك 

فصل 4 : مكاتب مدريرت استراتژيك 

فصل 5 : برخي مفاهيم جديد در مديريت استراتژيك 

فصل 6 : واژه ها و مفاهيم مورد استفاده در برنامه ريزي و مديريت استراتژيك

کتاب نگاهی جامع به مدیریت استراتژیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای دانشجویان رشته‌های مدیریت و افراد فعال در این حوزه مناسب است.

بخشی از کتاب نگاهی جامع به مدیریت استراتژیک

تاكنون تعاريف زيادي از استراتژي ارائه شده است كه در بخش واژه‌ها و مفـاهيم بـه تفصـيل آمده اند. اما در لغتنامه‌ها از استراتژي با معاني نظير تدبير، حيله، فن، طرح، خط مشي نظـامي و فن لشكركشي هم ياد شده است. لغت « استراتژي » از واژه يوناني «strategus «گرفته شده كه به معناي « ژنرال ارتش» است. در يونان باستان قبايل مختلف هر سال يك نفر را انتخاب ميكردند تا هدايت نيروهـاي قبيله را در كليه امور بخصوص امور جنگي، بر عهده بگيرد اين فرد strategus ناميده ميشـد. آنها حيله و فنوني را كه براي غلبه بر دشمن به كار ميبردند هم (Stratagem (مي‌ناميدند. سابقه استفاده از اين مفهوم هم به 340 سال قبل از ميلاد مسيح بر ميگـردد كـه "سـان تزو" (Tsue Sun (ژنرال چيني آن را در كتاب خود به نام "هنر جنگ" به معنـي"هنـر و فـن طرحريزي، تركيب و تلفيق عمليات نظامي براي رسيدن به هدف جنگي" بكار برده است. او در اين كتاب بر ضرورت كسب اطلاعات از موقعيت و شرايط دشمن و محل جنگ بـراي طراحـي حمله و حفظ مواضع خودي تاكيد دارد. بهعبارتي براي مقابله با دشمن صرف شناخت از توانايي نظامي خودي كافي نيست تاموجب پيروزي در جنگ شود بلكه شناخت توان دشمن و موقعيت استقرار او هم از اهميت زيادي برخوردار است. او در اين كتاب با بررسي موقعيت‌هـاي صـوري مختلف ميدان جنگ، راهكارهاي (استراتژيهاي) ايده‌آل حمله به دشمن و دفاع از خود را ارائه ميدهد.

نظرات کاربران

کاربر ۳۵۶۷۰۵۵
۱۴۰۱/۰۵/۲۰

نویسنده این کتاب واقعا مدیریت استراتژیک رو درک کرده بسیار زیبا و ساختارمند وجوه مختلف استراتژی رو باز کرده و مورد موشکافی قرار داده

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۹۴ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۹۴ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان