دانلود و خرید کتاب راهکارهای فوری، ساده و قطعی رهایی از ترس های بزرگ (ترس از مرگ خود و اطرافیان) در ۳۰ روز بهنام محقق
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهکارهای فوری، ساده و قطعی رهایی از ترس های بزرگ (ترس از مرگ خود و اطرافیان) در ۳۰ روز اثر بهنام محقق

کتاب راهکارهای فوری، ساده و قطعی رهایی از ترس های بزرگ (ترس از مرگ خود و اطرافیان) در ۳۰ روز

معرفی کتاب راهکارهای فوری، ساده و قطعی رهایی از ترس های بزرگ (ترس از مرگ خود و اطرافیان) در ۳۰ روز

کتاب راهکارهای فوری، ساده و قطعی رهایی از ترس های بزرگ (ترس از مرگ خود و اطرافیان) در ۳۰ روز نوشتۀ دکتر بهنام محقق است. انتشارات جاودانه این کتاب را روانۀ بازار کرده است.

درباره کتاب راهکارهای فوری، ساده و قطعی رهایی از ترس های بزرگ (ترس از مرگ خود و اطرافیان) در ۳۰ روز

ترس، احساسی زجرآور و ناخوشایند است که بیشتر اوقات در واکنش به خطراتی مانند تصادف، جنگ، مرگ و ... بروز پیدا می‌کند؛ گاهی‌اوقات این احساس از حالت طبیعی خود خارج شده و به شکلی وسواس‌گونه درمی‌آید، به طرزی که موجب تشویش ذهن و اضطرابی غیرلازم شده و کنترل انسان را به دست می‌گیرد.

نگرانی دربارۀ موضوعاتی که خارج از کنترل ما هستند، منجر به پس‌رفت و ضعف روحی و جسمی‌مان می‌شود. ترس از مرگ خود و اطرافیان یکی از این ترس‌ها است. ترس معقول از مرگ، منجر به احتیاط و حفظ امنیت جانی خواهد شد، اما اگر به‌صورت مداوم و وسواس‌گونه به مرگ فکر کنیم، قطعاً در زندگی روزمرۀ خود دچار مشکل خواهیم شد. بنابراین باید با چنین ترس‌های وسواس‌گونه‌ای مقابله کنیم.

دکتر بهنام محقق در این کتاب، در قالب داستانی آموزنده، به بررسی عوامل به‌وجودآورندۀ یکی از دردناک‌ترین عادت‌های فکری بشر، یعنی ترس از مرگ، می‌پردازد. کتاب، راهکارهایی کاملاً کاربردی برای درمان این ترس در ۳۰ روز ارائه می‌دهد.

خواندن کتاب راهکارهای فوری، ساده و قطعی رهایی از ترس های بزرگ (ترس از مرگ خود و اطرافیان) در ۳۰ روز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به افرادی که دچار ترس هستند و نیز دوستداران استفاده از علم روانشناسی در زندگی روزمره پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب راهکارهای فوری، ساده و قطعی رهایی از ترس های بزرگ (ترس از مرگ خود و اطرافیان) در ۳۰ روز

«خیلی مشتاق شده بودم که بدونم چطور می‌شه وسیله‌ی نقلیه‌ی درون‌مون رو قوی‌تر کنیم و با هر تصادفی آن‌قدر حالمون بد نشه. به دکتر گفتم: "چه اتفاقی می‌افته که بعضی‌ها وسیله‌ی نقلیه‌ی خودشون رو می‌تونند قوی‌تر کنند؟ آخه همه که پیش روان‌شناس نمی‌رن اما بعضی‌ها قوی‌ترند و بعضی‌ها ضعیف‌تر. این موضوع چطور شکل می‌گیره؟"

دکتر گفت: "وقتی آدم‌ها بچه هستند، این‌که والدینشون و اطرافیان، چطور با اون‌ها رفتار کنند و در چه شرایطی زندگی کنند، خیلی مهمه. در واقع مغز ما آدم‌ها دقیقاً مثل یک کامپیوتر عمل می‌کنه. وقتی برنامه‌ای در کودکی به مغزمون تزریق می‌شه، طبق همون برنامه‌ها زندگی می‌کنیم، فکر می‌کنیم، حرف می‌زنیم و عمل می‌کنیم و بیش از ۹۰ درصد افکار و احساسات ما تحت‌تأثیر برنامه‌هایی هستند که در کودکی وارد مغز ما شدند که در روان‌شناسی بهشون، تصمیمات در ناخودآگاه ذهن گفته می‌شه."

گفتم: "پس ریشه‌ی این‌که ما چطور فکر ‌کنیم و چطور احساس کنیم هم، تحت تأثیر کودکی ما شکل می‌گیره. اما اگر این‌طور باشه، چرا در یک خانواده و بین فرزندان با سنین نزدیک به هم و حتی دوقلوها هم در بزرگسالی تفاوت‌هایی وجود دارد؟ من چند مورد از دوقلوها رو می‌شناسم که خیلی افکار و احساساتشون با هم تفاوت داره. خُب، ما همیشه شنیدیم که دوستان هم نقش خیلی مهمی در زندگی ما دارند. مثلاً بعضی‌ها دوستان بدی دارند و بعضی‌ها دوستان خوبی دارند و مسیر زندگیشون به سمت جاده‌های بد یا خوب کشیده می‌شه. مگه این‌طور نیست؟"

دکتر یک قند و یک آبنبات برداشت و هر دو رو توی چای انداخت و شروع کرد به هم زدن. بعد از چند ثانیه از قند خبری نبود و توی چای حل شده بود اما آبنبات همون‌طوری داخل چای مونده بود. دکتر با قاشق آب نبات رو بیرون آورد و داخل نعلبکی گذاشت. بعد از من پرسید: "مگه هر دوی قند و آبنبات در یک محیط نبودند، پس چرا یکی حل شد و دیگری حل نشد؟ این‌که دوستان خوب و دوستان بد می‌تونند روی زندگی ما تأثیرگذار باشند، کاملاً درسته. اما سؤال مهم اینجاست که چرا حتی بین دوقلوهای با ظاهر کاملاً یکسان، اون‌هم در یک مدرسه‌ی یکسان، یکی به سمت دوستان بد و دیگری به سمت دوستان خوب کشیده می‌شن؟ و چرا انتخاب‌های هر دوشون یکسان نیست؟ این موضوع هم، ریشه در تفاوت¬هایی داره که این دو دانش‌آموز دوقلو از درون با هم دارند و به همین خاطر، دوستان متفاوتی رو انتخاب می‌کنند. این تفاوت‌های درونی، هم قبل از تولد و هم بعد از تولد و به‌ویژه در دوران خردسالی، شکل می‌گیرند و باعث تفاوت در انتخاب‌های ما می‌شن." بعد به ساعتش نگاه کرد و لبخندی زد و گفت: "سؤالی هست که در این مورد توی ذهنت مونده باشه؟"»

نظرات کاربران

shararehgh
۱۴۰۳/۰۲/۰۹

کتاب خوبی بود ارزش خوندنشو داشت خیلی کوتاه و مختصر و مفید بود بدون حاشیه، من لذت بردم و از اون کتاباییه که دوباره میخونمش که تمریناشو انجام بدم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۰ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۰ صفحه

قیمت:
۲۳,۷۰۰
۱۱,۸۵۰
۵۰%
تومان