دانلود و خرید کتاب سیاست انرژی در روابط بین الملل برندا شفر ترجمه ناصر فرشادگهر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیاست انرژی در روابط بین الملل اثر برندا شفر

کتاب سیاست انرژی در روابط بین الملل

معرفی کتاب سیاست انرژی در روابط بین الملل

کتاب سیاست انرژی در روابط بین الملل نوشته پروفسور برندا شفر و ترجمه دكتر ناصر فرشادگهر و فرناز بادپر است.

 درباره کتاب سیاست انرژی در روابط بین الملل

این موضوع که کشورها و دولت‌ها از ترکیب نفت و سیاست اغلب انتقاد می‌کنند، پرسمان نوين و غیرمتعارفي نیست. یکی ار انتقادها به جنگ میان ایالات متحده با عراق این بود که هدف آن تنها نفت عراق بوده است. در بررسی مزیت‌های خطوط لوله و سیاست¬های مختلف تولید انرژی به شرکت‌ها و کشورهای تولید کننده انرژی در مورد ملاحظات اقتصادی آنها هشدار داده می¬شود. پيوست برنامه توسعه سازمان ملل و بانک جهانی در سال ۲۰۰۳ نشان می‌دهد یکی از پیشنهادات اصلی آن توسعه سراسری خطوط لوله گاز و نفت است که طرح‌ریزی آن باید بر مبنای ملاحظات تجاری باشد. ایالات متحده و اروپا به روسیه و دیگر کشورهای صادر کننده انرژی در مورد جداسازی انرژی از روابط خارجی خود هشدار داده‌اند. وزیر خارجه وقت آلمان «اشتاين ماير» خاطر نشان می‌کند که:

«انرژی نباید به عنوان یک قدرت رایج در سیاست‌های بین‌المللی گردد.»

معاون وقت ریاست جمهوری امریکا «دیک چنی » اشاره به رفتار روسیه در روند انرژی خود در مقابل همسایگانش داشت و چنين مي¬گفت:

«هیچ¬گونه منفعت قانونی به هنگامی که نفت و گاز به عنوان ابزارهای ارعاب و تهدید و یا حق السکوت باشند، به كار نمي‌رود و همچنین زمانی که عرضه و یا صادرات انرژی دستکاری گردد و یا تلاش برای انحصاری کردن حمل و نقل انرژی صورت گیرد، نادرست مي-باشد»

یکی از شواهد آشکاری که برای این موضوع است زمانی است که صادرکنندگان انرژی از آن به عنوان یک ابزار برای ارتقای اهداف سیاست خارجی خود استفاده می‌کنند. ایالات متحده و اروپا بارها استفاده از انرژی را به عنوان یک «سلاح» نادرست دانسته¬اند، انرژی باید به عنوان یک ابزار قانونی استاندارد در سیاست خارجی مورد استفاده قرار گیرد.

در این کتاب ادعای دیگری نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد:

انرژی و علوم سیاسی ذاتا به هم پیوسته‌اند. توانایی یک کشور برای دستیابی به سياست عرضه کنندگان انرژی و چگونه است؟ انرژی و تعیین شيوه‌هايي که در آن از انرژی براي تصمیمات مهم اقتصادی و امنیت ملی و ثبات محیطی يک کشور استفاده شود، چه هستند ؟

امروزه شيوه زندگی عمومی مرسوم و ساختار جامعه جهانی به صورت بشر «هیدروکربنی» است و راه‌هایی که آن را ایجاد می‌کنند، جنگ دستمزدها و یافتن دل مشغولي‌هايي که نیازمند «دسترسی مداوم» به سوخت‌های فسیلی است. افزون بر این امر برای صادرکنندگان و کشورهای مهم ترانزیت انرژی، سیاست عرضه انرژی همانند قسمتی از سیاست‌های ذخيره سازي مهمات جنگی و یا همانند دیگر ابزارهای اقتصادی، نظامی و دیپلماتیک آنهاست. بنابراین احتمالا کشورهای زیادی از انرژی به عنوان سازوكار دستیابی به اهداف سیاسی خود، در مقابل، نادیده گرفتن اهداف نظامی و اقتصادی آن استفاده می‌نمایند. 

خواندن کتاب سیاست انرژی در روابط بین الملل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 پطوهشگران و علاقه‌مندان به علوم سیاسی مخاطبان این کتاب‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان