دانلود و خرید کتاب تجزیه و تحلیل مدیریت؛ بحران های امنیتی حسین سوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تجزیه و تحلیل مدیریت؛ بحران های امنیتی اثر حسین سوری

کتاب تجزیه و تحلیل مدیریت؛ بحران های امنیتی

معرفی کتاب تجزیه و تحلیل مدیریت؛ بحران های امنیتی

کتاب تجزیه و تحلیل مدیریت؛ بحران های امنیتی نوشته حسین سوری و رضا قلی‌زاده شمس است. کتاب تجزیه و تحلیل مدیریت؛ بحران های امنیتی را انتشارات دیبادخت منتشر کرده است.

درباره کتاب تجزیه و تحلیل مدیریت؛ بحران های امنیتی

حجم عظیم اطلاعات و اخبار واصله در زمان بحران‌های مختلف در سازمان‌ها یا جوامع با هر سطحی از گستردگی، نیازمند تحلیل، تفسیر و ارزیابی است. انباشت اطلاعات و عدم استفاده و به کارگیری آن در اهداف سازمان، از آفت‌های مهم و اصلی محسوب می‌شود. سازمان‌هایی که به تحلیل اطلاعات توجهی ندارند در تشخیص اهداف، نیات و مقاصد دشمن با شکست مواجه شده و قاعدتاً در مسیر دستیابی به اهداف خودی نیز راه به جایی نخواهند برد. از این رو ایجاد سامانه تحلیل، از مهمترین اقدامات سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی است که الزاماً باید دارای هدف، ساختار، نیرو و مدیریت قوی و فعال باشد.

تحلیل سومین گام از فرآیند چرخه اطلاعات (چرخه اطلاعات شامل جمع آوری، ارزیابی، تحلیل و انتشار) است که طی آن اخبار و اطلاعات جمع‌آوری شده با درک حقایق از طریق اقدامات جمع‌آوری، طبقه‌بندی، تلفیق، بررسی، تفسیر، کشف و ربط منطقی بین اخبار و اطلاعات، نیاز‌های سازمانی را به تصمیم سازان لشکری و کشوری ارائه می‌دهد، بنابراین تحلیل نتیجه فعالیت تحلیلگری است که فرآیند چند مرحل‌های را طی کرده و با نظم‌دهی اطلاعات، تصویری از آنچه را که درک کرده است ارائه می‌دهد. تحلیل اطلاعات، نقش موزائیک‌سازی برای حل ابهامات موجود را داشته و توفیق آن با توجه به سه مؤلفه شناخت، تجربه و تخصص در بستر زمانی و مکانی وقوع رویداد را دارد.

کارویژه محوری تحلیل، کشف نقاط ضعف و کاستی در فرآیند مقابله با بحران بوده و می‌تواند نیاز‌های اطلاعاتی جدید تصمیم‌گران را تبیین و آن را وارد چرخه مدار اطلاعاتی نموده و مسیر سامانه جمع‌آوری اطلاعات را مشخص نماید. اهمیت تحلیل در بحران‌های امنیتی، با استفاده از نیرو‌های توانمند، هنگام ارائه راهبرد‌های قابل استفاده برای تصمیم‌سازان جلوه‌گر می‌شود؛ بنابراین اجرای صحیح فرایند تحلیل نقش مهمی‌ در رسیدن به اهداف دارد. در این فرایند چهار گام شناخت، تشخیص مسئله، تجزیه و ترکیب و ارائه راهبرد هر کدام به تنهایی به عنوان یکی از مراحل مهم تحلیل محسوب می‌شوند.

بی‌توجهی و یا کم‌توجهی به هر کدام، یا سرمایه‌گذاری بر یکی و عدم توجه لازم به سایر موارد، گام‌های تحلیل را به انحراف می‌کشاند. فرایند تحلیل زمانی کامل خواهد شد که اقدامات مربوط به هر کدام از گام‌ها به طور کامل، به موقع و صحیح مورد استفاده قرار گیرد. قطعاً سیر مراحل منطقی این گام‌ها، کلید موفقیت سازمان در ارائه تحلیل‌های راهبردی و به منزله حفظ و بقای نظام و حکومت خواهد بود. از این رو مهم‌ترین دغدغه‌ای که ذهن محقق را به خود مشغول ساخته، زوایای تاریک موجود در نقش تحلیل اطلاعاتی برای مدیریت بحران‌های امنیتی است که این تحقیق درصدد است بتواند اهمیت و جایگاه تحلیل در بحران‌ها را با تبیین آن در هر یک از گام‌های اشاره شده بیان داشته تا از آن طریق مقدمات و فضای لازم مدیریت بحران بهینه فراهم گردد.

خواندن کتاب تجزیه و تحلیل مدیریت؛ بحران های امنیتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به حوزه علوم سیاسی و روابط بین‌الملل پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۵ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۵ صفحه

قیمت:
۱۴,۰۰۰
تومان