دانلود و خرید کتاب راهکارهای عملی ترویج و گسترش عفاف و حجاب در جوامع و اجتماعات امروزی فرنوش شریعتی سرابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهکارهای عملی ترویج و گسترش عفاف و حجاب در جوامع و اجتماعات امروزی اثر فرنوش شریعتی سرابی

کتاب راهکارهای عملی ترویج و گسترش عفاف و حجاب در جوامع و اجتماعات امروزی

معرفی کتاب راهکارهای عملی ترویج و گسترش عفاف و حجاب در جوامع و اجتماعات امروزی

کتاب حاضر اثر فرنوش شریعتی سرابی، راهکارهای عملی ترویج و گسترش عفاف و حجاب در جوامع و اجتماعات امروزی را تشرزیح کرده است.

 درباره کتاب راهکارهای عملی ترویج و گسترش عفاف و حجاب در جوامع و اجتماعات امروزی

خداوند متعال پرتوی از جلال و جال خویش را به انسان بخشیده است. مرد را جلوه جلال و زن را در چهره جمال خویش نموده و این دو را برای هم کامل کننده وجود هم قرار داده است. حجاب هم برای حفظ آرامش و امانت و صفا در زندگی خانوادگی و اجتماعی است. حجاب و لزوم پوشیدگی زن در برابر مرد بیگانه از ضروریات دین مبین اسلام است. حجاب جزئی از تمدن، فرهنگ و آداب و رسوم اسلامی و شریعت الهی است. فلسفه حجاب در قفس کردن زنان نبوده، بلکه آزاد کردن آن‌ها از زندان شهوت و رساندن بانوان به مقام والای خود بوده و حجاب سنگر مبارزه علیه دشمن ستمکار است. عفت از جمله فضائل است که از جنود عقل بوده و مانع از غلبه خواسته‌های نفسانی و موجب ظهور دینداری در انسان می‌شود. عفت به معنای حیاء، چشم پوشی و پرهیزکاری است که اصل و ریشه حجاب به معنای رعایت پوشش شرعی است. از این رو می‌توان ادعا کرد که حجاب در معنای اصطلاحی آن میوه عفاف درونی زن است. با توجه به جایگاه و اهمیت ویژه حجاب و عفاف، در این نوشتار راهکارهای عملی و کاربردی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، مورد تبیین قرار گرفته است. شناسایی عوامل مؤثر در شیوع و گسترش بدحجابی در جوامع امروزی کمک خواهد نمود تا بهتر بتوان راهکارهای گسترش حجاب و عفاف را معرفی و ارائه نمود. 

 خواندن کتاب راهکارهای عملی ترویج و گسترش عفاف و حجاب در جوامع و اجتماعات امروزی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به موضوع حجاب و اخلاق اسلامی مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب راهکارهای عملی ترویج و گسترش عفاف و حجاب در جوامع و اجتماعات امروزی

 حجاب به معنای پوشش بیرونی و عفاف به معنا پوشش درونی، این دو عامل باعث سلامت جامعه است. امروز به دلایل گوناگون از جمله بحث تکثر فرهنگ‌ها، جهانی شدن، تضعیف هویت ملی و بومی، عصر افول ارزش‌ها و رشد و توسعه پاد فرهنگ‌های معارض، با مشکلات گوناگون معنوی مواجه است. از این رو پرداختن به مساله حجاب به عنوان یک ارزش و رویکردی مؤثر در مواجهه و مقابله با تهاجم فرهنگی می‌تواند آثار و پیامدهای مثبتی برای جامعه در پی داشته باشد. مساله مهم آن است که چگونه و از طریق چه ساز و کارهایی می‌توان این پدیده را نهادینه نمود و موجبات درونی شدن آن را در سطح جامعه فراهم آورد. نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از ضرورت‌های باورهای دینی مستلزم برنامه‌ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است. در دین اسلام زن جایگاه بسیار والایی داشته به گونه‌ای که هم در اجتماع و هم در خانواده به عنوان یکی از ارکان اصلی به شمار می‌رود. خانواده کوچک‌ترین واحد اجتماعی است لذا می‌توان گفت زن، سازنده جامعه بوده و قادر است جامعه را به سمت سعادت و تعالی و یا به سمت انحراف و فساد سوق دهد، اسلام از زن می‌خواهد که با عفت و حجاب وارد جامعه شود و با تربیت درست فرزندانش باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی شود (کوکبی بصیر و باقری،۱۳۹۴: ۳۰). حجاب و عفاف همواره بخشی عمده از رسالت انبیاء و اولیاء ادیان و علما بوده است، زیرا حفظ حجاب و عفاف به حذف بسیاری از گناهان کمک می‌کند و رعایت حجاب اسلامی، به تهذیب و تزکیه نفس و ملکات نفسانی پرداخته و قرب الهی را نصیب انسان می‌کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۷ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۷ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان