دانلود و خرید کتاب از علایم تا درمان افسردگی کودک و نوجوان نصیره مقدم‌فر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از علایم تا درمان افسردگی کودک و نوجوان اثر نصیره مقدم‌فر

کتاب از علایم تا درمان افسردگی کودک و نوجوان

معرفی کتاب از علایم تا درمان افسردگی کودک و نوجوان

کتاب از علایم تا درمان افسردگی کودک و نوجوان نوشته نصیره مقدم‌پور است. این کتاب به مساله افسردگی به‌عنوان یکی از اختلالات شایع این دوران در کودکان و نوجوانان می‌پردازد.

درباره کتاب از علایم تا درمان افسردگی کودک و نوجوان

بدون تردید امروزه اختلال افسردگی یکی از شایع‌ترین اختلال روان‌پزشکی است. سازمان بهداشت جهانی نیز، افسردگی را در ردیف چهارم فهرست حادترین مشکلات بهداشت در سراسر جهان قرار داده است. طبق پیش‌بینی سازمان جهانی بهداشت، تا ۲۰سال دیگر مردم بیش از هر بیماری دیگری به اختلالات روانی مبتلا خواهند شد که از این بین، افسردگی بزرگ‌ترین بار اقتصادی و اجتماعی برای جوامع مختلف در جهان خواهد بود. 

آمارهای موجود نیز حاکی از آن است که افسردگی بیشترین بار بیماری‌ها را در بین زنان و دومین بار بیماری را در بین مردان پس از حوادث به خود اختصاص می‌دهد. هم‌چنین شیوع مادام‌العمر افسردگی ۱۵ درصد است که در خانم‌ها میزان شیوع به ۲۵ درصد می‌رسد.

 در ایران و بر اساس مطالعه‌ای که توسط مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از نظر بیماری‌های روحی و روانی بر روی نمونه‌ای ۳۵ هزار نفری انجام شد، معلوم شد ۲۵% دختران و زنان به نوعی دچار اختلال روانی و حدود ۱۵% دچار افسردگی بودند. نه تنها بزرگسالان افسرده می‌شوند، بلکه کودکان و نوجوانان نیز به افسردگی که بیماری قابل علاجی است، مبتلا می‌گردند. در حدود پنج درصد کودکان و نوجوانان در جامعه از افسردگی رنج می‌برند. کودکانی که زیر فشار استرس هستند، در معرض خطر بیشتری برای افسردگی می‌باشند. این کودکان اختلالات توجه، یادگیری یا اضطراب دارند. افسردگی می‌تواند جنبه خانوادگی داشته باشد. این کتاب سعی دارد در ابتدا علائم این بیماری را معرفی کند و در ادامه به روان‌درمانگران کمک کند این اختلال را در کودکان و نوجوانان درمان کنند.

خواندن کتاب از علایم تا درمان افسردگی کودک و نوجوان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام روان‌درمانگران پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب از علایم تا درمان افسردگی کودک و نوجوان

تاریخچه اختلال افسردگی

به رغم شیوع این اختلال، ارایه ی یک تعریف مشخص از افسردگی آسان نیست. اصطلاح افسردگی، برای افراد عادی حالتی مشخص با غمگینی، گرفتگی و بی حوصلگی و برای یک متخصّص و پزشک، گروه وسیعی از اختلالات خلقی با زیر شاخه‌های متعدد را تداعی می‌کند. تعریف‌های مختلف افسردگی به نشانه‌های بسیار متنوعی اشاره دارند که می‌توانند به گونه‌های مختلف با یک‌دیگر ترکیب شوند که این امر گاهی بازشناسی افسردگی را از بین این ترکیب‌ها بسیار مشکل می‌کند. اما به هر حال می‌توان این نکته را پذیرفت که افسردگی در عین حال با نشانه‌های روانی و جسمانی همراه است و نشانه‌های جسمانی گاهی چنان بر جدول بالینی سایه می‌افکنند که مانع بازشناسی افسردگی می‌شوند (دادستان،۱۳۸۰).

واژه‌ی افسردگی، هنگامی به یک حالت روحی نسبت داده می‌شود که معانی اصطلاحات عامیانه‌ای نظیر«دمغ و پکر بودن» را پیدا کند و با نشانه‌هایی از قبیل کسالت روان، کمبود انرژی، از دست دادن‌ چیزی، ناامیدی و احساس بی‌فایده بودن، سبب از دست‌ دادن علاقه و بدبینی شود (بیابانگرد،۱۳۷۱). البته، اکثر افراد گاهی وقت‌ها احساس غم و رخوت می‌کنند و به هیچ کار و فعالیتی حتی به فعالیت‌های لذت‌بخش رغبتی ندارند. این موارد، بروز نشانه های خفیف افسردگی و در واقع پاسخ طبیعی آدمی به نشانه‌هایی در زندگی است. عدم موفقیت، تحصیل یا کار، از دست دادن عزیز یا آگاهی از اینکه یک مشکل یا بیماری توان آدمی را تحلیل می‌برد؛ از جمله موقعیت‌هایی هستند که اغلب موجب بروز افسردگی می‌شوند. آن‌چه مسلّم است اینکه، افسردگی زمانی نابهنجار تلقی می‌شود که در عملکرد فرد اختلال ایجاد کند و هفته‌ها بدون وقفه ادامه یابد.

نظرات کاربران

کاربر ۳۸۶۵۳۹۱
۱۴۰۱/۰۲/۲۰

این کتاب بیشتراطلاعات درباره افسردگی میده. کتابی که برای افزایش آگاهی از این اختلال عالیه اما بعنوان کتاب کار راهکار درمانی ارائه نمی ده.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان