دانلود و خرید کتاب معرفی روش های آماری و داده کاوی در تحقیقات بازاریابی؛ جلد اول
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معرفی روش های آماری و داده کاوی در تحقیقات بازاریابی؛ جلد اول اثر وحید رضایی‌تبار

کتاب معرفی روش های آماری و داده کاوی در تحقیقات بازاریابی؛ جلد اول

معرفی کتاب معرفی روش های آماری و داده کاوی در تحقیقات بازاریابی؛ جلد اول

کتاب معرفی روش های آماری و داده کاوی در تحقیقات بازاریابی؛ جلد اول نوشته وحید رضایی‌تبار است. کتاب معرفی روش های آماری و داده کاوی در تحقیقات بازاریابی؛ جلد اول را انتشارات خوارزمی همراه با مثال‌های واقعی در حوزه تحقیقات بازار منتشر کرده است.

درباره کتاب معرفی روش های آماری و داده کاوی در تحقیقات بازاریابی؛ جلد اول

داده‌کاوی، پایگاه‌ها و مجموعه‌های حجیم داده‌ها را برای کشف و استخراج دانش تحلیل می‌کند. روش‌های داده‌کاوی در طول زمان به گونه‌ای گسترش یافته‌اند که به سادگی می‌توان آن‌ها را با ابزارهای نرم‌افزاری تطبیق داد و از اطلاعات جمع‌آوری شده بهترین بهره را برد. در واقع داده‌کاوی در برگیرندۀ ابزارهای تجزیه و تحلیل اطلاعات برای کشف الگوهای معتبر و ناشناخته در بین انبوهی از داده‌هاست و پل ارتباطی میان علم آمار، علم کامپیوتر، هوش مصنوعی، الگوشناسی و... است. از نظر محققان ارتباط تنگاتنگی بین علم آمار و داده‌كاوی وجود دارد. اگر تخمین و پیش بینی جزء وظایف داده‌كاوی در نظر گرفته شود، در حقیقت، تحلیل‌های آماری، کار داده‌كاوی را بیش از یک قرن انجام داده‌اند. به عقیدۀ بعضی از متخصصان، داده كاوی ابتدا از آمار و تحلیل‌های آماری شروع شد. می‌توان بسیاری از تحلیل‌های آماری را مقدمه و پیش‌زمینۀ داده‌كاوی دانست که به‌تدریـج در زمینه‌های دیگر نیز توسعه پیدا کرده اسـت. بنابراین، در واقع روش‌های آمـاری جزء روش‌های کلاسیـك داده‌كاوی محسوب می‌شوند. درنتیجه، می‌توان گفت كه روش‌های آماری برای کشف موضوعات و ساختن مدل‌های پیشگویانه استفاده می‌شوند. در این كتاب سعی شده است كه از برخی روش‌های آماری در مباحث مربوط به داده‌كاوی استفاده شود و دانشجویان با این روش‌ها آشنا شوند. بنابراین، لازم است تا ابتدا مفاهیم مربوط به تحقیقات بازار به صورت مبسوط ارائه و سپس، روش‌های داده‌كاوی و آماری به همراه مثال بیان شوند.

در این کتاب سعی شده است تا با استفاده از مثال‌های واقعی در حوزۀ تحقیقات بازار، مفاهیم روش‌های آماری و داده‌کاوی به خوبی توضیح داده شود.

خواندن کتاب معرفی روش های آماری و داده کاوی در تحقیقات بازاریابی؛ جلد اول را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان حوزه مدیریت و فعالان بخش کسب و کار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب معرفی روش های آماری و داده کاوی در تحقیقات بازاریابی؛ جلد اول

«بازاریابی»، علم مدیریت تقاضا و شاهرگ بنیادی بقای سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی است و با مبحث «تحقیقات» ارتباط نزدیکی دارد. از این روست که پیوند این دو، رهیافتی نوین با عنوان «تحقیقات بازاریابی» بنیان نهاده است. تحقیقات بازاریابی عبارت است ازگردآوری، پردازش، تجزیه و تحلیل نظام‌مند اطلاعات و داده‌های همۀ پارامترهای بازار، كالاها، و خدمات به طوری كه مصرف‌كنندگان و مشتریان را از طریق اطلاعات به تولیدكنندگان و عرضه‌كنندگان كالاها و خدمات مرتبط می‌کند. در حقیقت، تحقیقات بازاریابی فرآیندی است که سازمان را از طریق جمع‌آوری اطلاعات به بازار مرتبط می‌کند. اطلاعات حاصل از تحقیقات بازار در کنار تجربه و دانش مدیران، راهنمای ایشان در اخذ تصمیم‌های درست به شمار می‌آید. تحقیقات بازاریابی ابزاری برای تصمیم‌گیری سازنده و درست مدیران بازاریابی است که در سال‌های اخیر از اهمیت روزافزونی برخوردار شده است به طوری که یکی از علت‌های شکست یا موفقیت سازمان‌ها در جذب مشتریان بالقوه و حفظ مشتریان بالفعل در این تحقیقات نهفته است. تحقیقات بازاریابی، نخستین گام در راه شناختن خریداران و زیربنای مدیریت سازمان‌هایی است که برنامۀ کار خود را با توجه به نیازها و خواسته‌های مشتریان تنظیم می‌کنند. همچنین، تحقیقات بازاریابی از یک‌سو موجب افزایش تأثیر فعالیت‌های تبلیغاتی و در نتیجه افزایش فروش، و از سوی دیگر موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود. افزایش خطاها و کسب اطلاعات نادرست که مبنای بسیاری از تصمیم‌گیری‌های اشتباه و در نتیجه اتلاف هزینه‌های سازمان‌ها به شمار می‌آید، از دیگر عواملی است که موجب رشد و گسترش تحقیقات بازاریابی شده است؛ چرا که با بهره‌مندی از اصول تحقیقات بازاریابی، قبل، حین، و بعد از ارائۀ کالا یا محصول به مشتری، تحقیقات مبسوطی دربارۀ ویژگی‌های بازار و محصول، تجزیه و تحلیل و پیش‌بینی فروش، تبلیغات و فروش شخصی، توزیع، و نیز قیمت محصول متناسب با خواست و نیاز مشتری صورت می‌گیرد. در نتیجه، اتخاذ تصمیمات بر پایۀ تحقیقات و جمع‌آوری اطلاعات صحیح خواهد بود. 

نظرات کاربران

کاربر 3345688
۱۴۰۲/۰۹/۱۶

بسیار هم عالی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

قیمت:
۱۴,۰۰۰
تومان