دانلود و خرید کتاب درآمدی بر سبک های رهبری و فرهنگ سازمانی در ایجاد تعلق سازمانی کارکنان فرنوش فزونی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درآمدی بر سبک های رهبری و فرهنگ سازمانی در ایجاد تعلق سازمانی کارکنان اثر فرنوش فزونی

کتاب درآمدی بر سبک های رهبری و فرهنگ سازمانی در ایجاد تعلق سازمانی کارکنان

نویسنده:فرنوش فزونی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب درآمدی بر سبک های رهبری و فرهنگ سازمانی در ایجاد تعلق سازمانی کارکنان

کتاب درآمدی بر سبک های رهبری و فرهنگ سازمانی در ایجاد تعلق سازمانی کارکنان نوشته فرنوش فزونی است. این کتاب به به فرهنگ سازمانی و روش‌های رهبری درست در یک کسب و کار می‌پردازد.

درباره کتاب درآمدی بر سبک های رهبری و فرهنگ سازمانی در ایجاد تعلق سازمانی کارکنان

در سال‌های اخیر دانشمندان مدیریت و سازمان به موضوع تعلق سازمانی کارکنان توجه فراوانی کرده‌اند. تعلق سازمانی از جایگاه علایق فرد و تمایل او به انجام وظایف و ماندگاری در سازمان است و جاری بودن این انرژی در مجموعه علاوه بر انرژی مضاعفی که به افراد می‌دهد، برای خود شخص، مجموعه شغلی و در حقیقت برای کل جامعه مفید و سازنده خواهد بود. در سال‌های اخیر، به دلایل مختلف شخصی و شغلی، کارکنان بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی از اشتغال، به فکر تعویض کار و نقل و انتقال می‌افتند و این موضوع به عنوان یک معضل مهم برای فرد و سازمان قابل تامل و بررسی است.

صاحب‌نظران حوزه روان‌شناسی مثبت سازمانی، از تعلق سازمانی به منزله‌ یکی از مؤلفه‌های جذاب مطالعاتی در سازمان یاد کرده‌اند. با تعلق سازمانی یا تعلق خاطر کاری کارکنان در سازمان، وفاداری سازمانی و جو صمیمی ایجاد می‌شود. در چنین محیطی که افراد در طول زمان با هم آشنا شده‌اند و احساس تعلق و وفاداری به زیستن و فعالیت در گروه را پیدا کرده‌اند، کارها ساده‌تر و فعالیت‌های گروهی به خوبی و با سرعت پیشرفت می‌کنند.

هم‌چنین، تعلق سازمانی کارکنان، از پارادایم‌های جدید حوزه منابع انسانی بوده و به دلیل راه‌های متنوع بهره‌برداری از آن، تعاریف چندگانه‌ای را داراست. لیکن اکثر تعاریف اذعان می‌دارند که تعلق سازمانی، از منابع شخصی و محیطی نشات می‌گیرد. همچنین، تعلق خاطر کاری افراد با استعداد، یک رابطه احساسی و هوشی است که کارمند با شغل، سازمان، مدیر و همکارانش داشته و بر روی تلاش‌های مضاعف او در کارش تاثیرگذار است.

در واقع این چنین می‌توان استنباط نمود که تعلق سازمانی یک مفهوم نسبتاً جدید و گسترده در زمینه روانشناسی و مدیریت منابع انسانی است. در تعلق خاطر، افراد در ایفای نقش خود تمام ابعاد فیزیکی، شناختی و عاطفی خویش را بکار گرفته یـا ابراز می‌کنند. فقدان تعلق خاطر منفک کردن خویش از نقش‌های کاری است. در فقدان تعلق خاطر افراد به طور فیزیکی، شناختی و عاطفی از نقش‌های کاری خویش جدا هستند.

در همین خصوص، یکی از وظایف مهم و اساسی مدیریت، رهبری سازمان است. در واقع عصاره‌ رهبری آن نفوذ قابل توجه و رو به افزایشی است که از طرف رهبر به زیردستان، برای رسیدن به اهداف سازمان اعمال می‌شود و در رأس وظایف رسمی و سازمانی یک مدیر است. اغلب تعاریفی که از رهبری ارائه می‌شود مبتنی بر محور تأثیر و نفوذ است. سبک‌های رهبری تعیین‌کننده جو حاکم و فرهنگ سازمانی و راهبرد‌های حاکم بر سازمان است. سبک رهبری مجموعه‌ای از نگرش‌ها، صفات و مهارت‌های مدیران است که بر پایه چهار عامل نظام ارزش‌ها، اعتماد به کارکنان، تمایلات رهبری و ماهیت و نوع فعالیت و نیز احساس امنیت در موقعیت‌های مبهم شکل می‌گیرد. محققان ثابت کرده‌اند که رهبران می‌توانند وجه تمایز در سازمان‌ها نسبت به یکدیگر باشند. همچنین، رهبر قوی و دارای توانایی‌های خاص قادر به خلق یک فرهنگ سازمانی است. رهبران به پیروان خود چنین القا می‌کنند که راه مطلوب را تشخیص دهند و در واقع از آنان می‌خواهند که در جهت تشخیص رهبر خود و برای رسیدن به وضعیت مطلوبی که وی مشخص کرده است تلاش کنند. ریشه رهبری در تعهد به خدمت‌رسانی نهفته است. این کتاب سعی دارد اطلاعات کاملی درباره رهبری اصولی در راستای ایجاد تعلق در کارمندان یک سازمان ارائه کند.

خواندن کتاب درآمدی بر سبک های رهبری و فرهنگ سازمانی در ایجاد تعلق سازمانی کارکنان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان و مدیران حوزه کسب و کار پیشنهاد می‌کنیم.

دیجیتال مارکتینگ به زبان آدمیزاد
راین دیس
کتابشناسی گزیده برای کودکان و نوجوانان و کتابخانه های آموزشگاهی ( مقطع دبستان)
نسرین دخت عماد خراسانی
I'm you
شقایق عودی اول
هنر عشق
اسدالله جوانبخت
تاریخ هنر و فرهنگ ایران ـ شماره۱۰ ـ دبستان پارسایی ( بخش دوم: سفر روح)
آریاسپ دادبه
ویرایش ژنوم در گیاهان
علیرضا سیفی
هویت جمعی در شناسایی مصادیق فرهنگ
جلال ستاری
ورزش و فیلسوفان (جلد اول)
اردشیر نورایی
تولدت مبارک آلیس بَبِت
مونیکا کالینگ
بیل، قهرمان کهکشان (کتاب سوم؛ در سیاره‌ مخ های اسیر در خم)
هری هریسون
بخواهید تا به شما داده شود
استر هیکس
فناوری های دیجیتال و تغییر در آموزش و پرورش
نیکی دیویس
تطبیق منشور حقوق شهروندی با قوانین جزایی
ناهید وزیری
تاریخ صنعت گاز مایع در جهان و ایران
سیدغلامحسین حسن‌تاش
الفبای فلسفه
نایجل واربرتون
تاریخ محاصره لیسبون
ژوزه ساراماگو
سفیران مهربانی
ضحی اثنی عشری
سوالات بورد تخصصی قلب و عروق ۱۳۹۸
رعنا اصغری
قایق های بی نشان
فریبا کریمی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
تومان