دانلود و خرید کتاب تقابل زندگی خانوادگی و سازمانی و تاثیر آن بر هر دو جایگاه حسین عبدی‌نیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تقابل زندگی خانوادگی و سازمانی و تاثیر آن بر هر دو جایگاه اثر حسین عبدی‌نیا

کتاب تقابل زندگی خانوادگی و سازمانی و تاثیر آن بر هر دو جایگاه

معرفی کتاب تقابل زندگی خانوادگی و سازمانی و تاثیر آن بر هر دو جایگاه

کتاب تقابل زندگی خانوادگی و سازمانی و تاثیر آن بر هر دو جایگاه نوشته حسین عبدی‌نیا و اطهر غاله و سمیه صمیمی است. کتاب تقابل زندگی خانوادگی و سازمانی و تاثیر آن بر هر دو جایگاه یکی از کتاب‌های روان‌شناسی کار انتشارات راز نهان است.

درباره کتاب تقابل زندگی خانوادگی و سازمانی و تاثیر آن بر هر دو جایگاه

کار به عنوان یکی از راه‌های اساسی مشارکت اجتماعی و بیان شخصیت و عظمت انسان‌ها در طول تاریخ مطرح بوده و انسان خود را با کار هماهنگ کرده است. با این وجود، کار تنها راه مشارکت اجتماعی نیست و تمامی وجود انسان در کار خلاصه نمی‌شود، بلکه نیاز انسان به آرامش و استراحت و بر عهده گرفتن مسئولیت‌های اجتماعی، صرف وقت بیشتر برای خانواده‌ها و مانند آن ابعاد دیگری از فلسفه وجودی انسان است.

با وجود تمام اثرات مثبتی که کار و درآمد حاصل از آن روی زندگی شخصی هر انسانی دارد، مفهوم کار به شکل نامحسوسی در طول زمان تغییر کرده و روابط اجتماعی و خانوادگی انسان‌ها را در معرض تغییرات گسترده‌ای قرار داده و سبب به وجود آمدن مشکلاتی برای افراد شاغل شده است. یکی از بزرگ‌ترین این مشکلات که به طور تقریبی هر انسان شاغلی از آن گله می‌کند، نبود تعادل زمانی بین فعالیت در محیط کاری و خانوادگی است تا جایی که می‌توان گفت نداشتن تعادل زمانی بین محیط کار و زندگی به همدم جدیدی برای خانواده‌های امروزی تبدیل شده است.

امروزه عدم تعادل میان شغل و مسئولیت‌های خانوادگی یک تجربه مشترک برای بسیاری از کارکنان است. هنگامی که افراد با فشارهایی برای موفقیت در هر دو زمینه کاری و زندگی شخصی مواجه می‌شوند، این تعارض ممکن است افزایش یابد. در دو دهه اخیر موضوع تعادل بین کار و زندگی یکی از مهم‌ترین مسائل و نگرانی‌های رهبران سیاسی، شغلی و رسانه‌ها و همچنین جزء اولویت‌های منابع انسانی سازمان گردیده و توجه محققان، کارفرماها و کارکنان را به خود معطوف کرده است. از اواسط دهه ۱۹۸۰ نیز رویکردهای منابع انسانی، تمرکزشان را از عامل‌های سازمانی به عامل‌های نیروی انسانی تغییر داده‌اند. این کتاب سعی دارد با رویکری دقیق و علمی به ارتباط این دو بخش بپردازد و راه‌حلی برای ایجاد تعادل در اختیار سازمان‌ها قرار دهد.

خواندن کتاب تقابل زندگی خانوادگی و سازمانی و تاثیر آن بر هر دو جایگاه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه کسب و کار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تقابل زندگی خانوادگی و سازمانی و تاثیر آن بر هر دو جایگاه

تحقیقات در زمینه تبادل کار و خانواده در طول پنج دهه گذشته بسیار گسترده شده، به عنوان مثال، تعداد جستجوی موفق در پایگاه «انجمن روان‌شناسی امریکا » با کلید واژه‌های «کار ـــ زندگی »، «کار ـــ غیرکار »، «کار ـــ خانواده »، ۶۸ بار در طول سال‌های ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۰؛ ۵۲۰ بار در سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۹؛ ۱۰۹۴ بار در سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۹؛ ۳۱۳۱ بار در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹ و بیشتر از ۵۰۰۰ بار از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ بوده است. کی از دلایل افزایش توجه پژوهشگران به حوزه کار و خانواده در طول سال‌های اخیر، تغییر ماهیت نقش‌های جنسیتی و همچنین تغییر شکل و ماهیت خانواده‌ها، مشاغل و حرفه‌ها میباشد (پاول و همکاران، ۲۰۱۹).

تبادل کار و خانواده موردتوجه نهاده¬ای سیاستگذار نیز قرار گرفته است، به طوری که بند نهم سیاستهای کلی نظام اداری به ضرورت ایجاد توازن کار و خانواده پرداخته است و توجه به استحکام خانواده و برقراری تعادل کار و خانوادهی افراد در نظام اداری را یکی از ضروریات قلمداد کرده است (نادری، حصارزاده و نصیرزاده، ۱۳۹۷).

پیشینه‌ی مطالعات کار و خانواده

سابقه تحقیقات در زمینه کار و زندگی به انتشار کتاب کانتر در سال ۱۹۹۷ بر می‌گردد. پس از انتشار این کتاب که از جدایی دنیای کار از خانواده و عدم تأثیر آنها بر یکدیگر سخن می‌گفت، تحقیقات زیادی انجام شده است تا بطلان اسطوره جدایی بین کار و زندگی را ثابت کند و چگونگی تأثیرگذاری کار بر خانواده و خانواده بر کار را بررسی کند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۷ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۷ صفحه

قیمت:
۱۲,۵۰۰
تومان