دانلود و خرید کتاب آموزش تکلیف محور اطهر غاله
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب آموزش تکلیف محور

کتاب آموزش تکلیف محور نوشته اطهر غاله و دیگران است. کتاب آموزش تکلیف محور به راهکاری در جهت کاهش اضطراب اجتماعی دانش‌آموزان می‌پردازد.

درباره کتاب آموزش تکلیف محور

با عنایت به این مهم که امروزه با صنعتی شدن کشورها، اختلالات روان‌پزشکی از جمله اضطراب در افراد رو به افزایش است، اضطراب یک جزء طبیعی و غیر قابل اجتناب در زندگی هر فرد و در برگیرنده تغییرات جسمانی، روانی، رفتاری است که در رویارویی با تهدید و خطر به طور خودکار رخ می‌دهند. این تغییرات شامل احساس ناخوشایند و مبهمی از هراس در کنار نشانه‌هایی هم چون گیجی، تعریق، اسهال، افزایش فشار خون، تپش قلب، گشادی مردمک‌ها، بی‌قراری، لرزش، افزایش ضربان قلب، تکرر و فوریت ادراری، گزگز اندام‌ها و سنکوپ است.

وجود سطح معینی از اضطراب نه تنها لازمه بقا بلکه برای انجام امور زندگی نیز ضروری است اما در صورت بیشتر شدن از سطح معینی، این اضطراب، نقش سازگاری خود را از دست می‌دهد و منجر به رفتارهای غیر انطباقی می‌شود که در این صورت می‌توان آن را بیمارگونه تلقی کرد. این کتاب سعی دارد به روان‌درمان‌گران راه‌هایی کاربردی ارائه کند که بتوانند با کمک آن کودکان و نوجوانان را از اضطراب دور کنند.

خواندن کتاب آموزش تکلیف محور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام روان‌درمان‌گران حوزه کودک ونوجوان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آموزش تکلیف محور

مشخصه اصلی اختلال اضطراب اجتماعی، ترس شدید و مستمر از موقعیت‌های اجتماعی یا عملکردی است که موجب شرمساری فرد در حضور از این موقعیت‌ها می‌شود و در نهایت فرد از رویارویی با این موقعیت‌ها اجتناب می‌کند. با وجود اینکه فرد متوجه غیرمنطقی بودن ترس خود است، اما در کنترل این ترس ناتوان است. افراد مبتلا به این اختلال از ارزیابی منفی دیگران در موقعیت‌های عملکردی و موقعیت‌های اجتماعی مانند رفتن به مهمانی‌ها می‌ترسند و در نتیجه اغلب سعی می‌کنند که از این موقعیت‌ها اجتناب کنند و یا با ناراحتی قابل توجهی این شرایط ر ا تحمل کنند (ونزل و جاگر ، ۲۰۱۴). این پدیده بخش بزرگی از فعالیت‌های روزانه فرد را تخریب می‌کند و ممکن است به طور قابل توجهی سطح کیفیت زندگی را کاهش دهد (کوارت و اولندیک ، ۲۰۱۱). مطالعات اخیر همه گیرشناسی نشان داده‌اند که شیوع اضطراب اجتماعی در جمعیت عمومی در طول عمر دارای دامنه‌ای از ۴/۲ تا ۱۶ درصد است که در میان جمعیت دانشجویان شایع‌تر است (بتانی و همکاران ، ۲۰۱۲). آمار هشدار دهنده اضطراب، قرن بیستم را عصر اضطراب نامیده است، این در حالی است که تنها یک سوم افراد با اختلال اضطرابی تحت درمان قرار گرفته‌اند و دو سوم دیگر از جمله افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی از مراجعه جهت درمان اجتناب می‌کنند. به طور معمول، بروز اغلب اختلال اضطراب اجتماعی، در سن پایین است و شروع اختلال در دوران کودکی، شدت بالا و مقاوم بودن اختلال را می‌رساند (گاتلیب و همکاران ، 2007). اختلالات اضطراب اجتماعی در آمریکا سالانه بیش از چهل و دو میلیون دلار هزینه می‌برد به طوری که افراد با مشکلات اضطرابی برای کاهش علایم شبه جسمانی بیماری نیاز به فردی دارند که از آنها مراقبت کنند. افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی، سه تا پنج مرتبه بیشتر از دیگران به پزشک مراجعه می‌کنند و شش مرتبه بیشتر از افرادی که اضطراب ندارند، مستعد بستری شدن در بخش اعصاب و روان می‌باشند (مارتینز و همکاران ، ۲۰۱۳). همچنین، در سال 2010 هزینه تمامی اختلالات اضطرابی به‌جز اختلال پنیک، حدود 66 بیلیون یورو برآورده شده است (آلن و همکاران ، ۲۰۱۴). درمجموع اضطراب اجتماعی یک اختلال بسیار ناتوان کننده است که می‌تواند بسیاری از جنبه‌های زندگی فرد را مختل کند. بعضی از مبتلایان ممکن است هفته‌ها از خانه خارج نشوند یا از بسیاری موقعیت‌های اجتماعی مانند موقعیت‌های شغلی و تحصیلی خود، صرف نظر کنند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
تومان